Fjordhingst?

Sv: Fjordhingst?

:D Du hann före!

Precis som du säger, de blir lite "tuffa", men inte tuff som i elak utan mer "tåliga", man måste vara bestämd, vilket de tar mycket bra.

Alex själv är ganska liten och nätt i sin modell och än har jag inte sett en tung Alexavkomma, de brukar bli ganska nätta.

KL

Gällande hingstval så kan jag inte annat än rekommendera nygodkände CHALANDER! :love: (Som fått Alexs underbara färg!)

En hingst som förenar blod från två framgångsrika uppfödare och som i mina ögon är helt underbar!

Snygg, ruskiga gångarter och till detta ett kanontemperament! Var inte mycket hanterad innan hingstpremieringen
och till detta ganska hingstig, men skötte sig ändå hyggligt.

En mycket kelsjuk, social och arbetsvillig hingst. :love: Bilder på Chalander finns på min hemsida

Såg precis att trådskaparens sto var efter F. IO - då blir det lite väl nära med Botvid....

Min åsikt om Botvidavkommorna är att de är lite envisa...man måste få dem att jobba med dig, då är de fantastiska, men de vill känna att det var "deras idé".....=D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fjordhingst?

Min åsikt om Botvidavkommorna är att de är lite envisa...man måste få dem att jobba med dig, då är de fantastiska, men de vill känna att det var "deras idé".....=D

Precis sån är Fröken! Så typiskt henne :rofl:

Det går inte att bara säja åt henne vad hon ska göra, man måste luras lite så att hon tror hon får vara med och bestämma ;) Men när hon väl är med dig så är hon med dig till 100%
 
Sv: Fjordhingst?

Hehe, kul att ens iakttagelser inte är helt fel! ;)

Kom precis på att kombinationen med Alex och Botvid's "blod" har gett många fina avkommor, vi har själva försökt få en sån men tyvärr har det varit lite strul med märren.

Men som sagt, en lyckad avelskombination, Chalander är ju om inte annat ett levande bevis på detta! :banana:
 
Sv: Fjordhingst?

Men det blir alltså för nära med Chalander & Fröken då? För han var ju så himla snygg :love: Har inte tid att kolla upp de närmre nu..
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 086
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 289
Senast: cirkus
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 480
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Kön kattungar 4st
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp