Bukefalos 28 år!

flytten som blev en katastrof

Men enligt ett inlägg astronaut tror jag skrev, så stod de utanför huset häromdagen tillsammans med vattenfall och ville in i huset?.
Det var vattenfall som ville ha pengar för elen.
(Det hittade jag också på min 10 min sökning)
Man kan ha ett abonnemang på hus som man inte äger.
 
Några tillurade tusenlappar.
Jävligt osmart...
Några till-lurade tusenlappar som fogden inte kommer åt.
Huset kan mäklaren egentligen inte göra något med utan att ha tagit ut lagfarten.
Det var ett sätt att gömma undan pengar att köpa det huset.
Men det sket sig ju nu.

Om man kör med bedrägerier så brukar korthuset falla till slut.
Bedragare är oftast människor utanför lagar och regler som vill tjäna hemliga pengar och sedan gömma dessa.
 
Ja, det är en jäkla karusell. Helt klart. Helt klart är även att TS har hamnat i klorna på en bedragare av högsta rang. Att sitta och fundera och misstro TS i detta jobbiga läge hjälper föga. Mäklaren har flera hus till uthyrning som det har varit trubbel med. Bara att snoka på nätet så hittar men en hel del.
Tro mig, Astronaut och jag samt en vän till mig har slitit som djur för att få någon rätsida på detta när vi på måndagen insåg att någon nyckel inte skulle dyka upp.
Mäklaren i detta fallet är nu anmäld på flera ställen och vi kan bara hoppas på att han åker dit. Men troligen sitter han med en god paraplydrink och flinar i Thailand och har en "målvakt" som för några tusen åker runt och visar hans objekt till männskor som bara vill ha ett hem och bo i.

Tycker det är väldigt tråkigt och tragiskt att folk sitter och misstror en människa som har hamnat i en jobbig sits.


Ang. Vattenfall... Förra hyresgästen hade INTE betalat elen. Inte heller uppgett vart denne hade flyttat. Vilket då leder till att Vattefall inte hade för avsikt att ens koppla på elen 1 oktober. OM TS hade köpt fastigheten hade det varit en annan sak. Men dom koppar inte på fören en gamla skulden är betalad. Kan inte hyresgästen betala går fakturan till husägaren.

Avslutningsvis så vill jag av hela mitt hjärta tack alla som har bidragit med hjälp till Sonics hyra. Tack, tack, tack av hela mitt hjärta. Det värmer att veta att Sonic och hennes dotter inte hamnar på bar backe tack vare Buke.
 
Helt klart är även att TS har hamnat i klorna på en bedragare av högsta rang.
Ja det har hon verkligen.

Ett tips till alla som har för avsikt att hyra privat är:
Kontrollera att uthyraren verkligen är ägare till objektet.
Kontrollera om uthyraren har skulder hos kronofogden.
Kontrollera om den förekommer i domar hos domstolar.
Kontrollera om där finns kungörelser i Post och Inrikes tidningar.

Kontrollerar identitet - kräv legitimation.
 
Fattar inte vad det är för pucko som tror att man kan tjäna pengar på att scama på detta sättet i vår lilla by! Finns inga rika här....hög arbetslöshet...finns en hel del att hyra. En sån här bluff kan man bara köra en gång här, sen vet ALLA. Det han drog i på Sonic nu är ju en piss i atlanten mot vad fastigheten nu står och kostar. Vem ORKAR ens sketna ner sig för sådana småpengar i samanhanget?

Fanns ju en snubbe som tog deposition av en hel bunt med folk i Uppsala. På samma påstådda lägenhet. Det är ju lätta pengar om man bara kan låna ett konto.

Folk som av den ena eller andra anledningen är desperata är ibland lätta att lura :(
 
Fanns ju en snubbe som tog deposition av en hel bunt med folk i Uppsala. På samma påstådda lägenhet. Det är ju lätta pengar om man bara kan låna ett konto.

Folk som av den ena eller andra anledningen är desperata är ibland lätta att lura :(

På stora ställen förstår jag absolut det lukurativa att göra en sån här grej. Men här på landet där det tom står tomma hus och lägenheter borde man ju vara tacksam över att ens få en hyresgäst och när alla känner alla så går det bara att göra den här grejen en gång per fastighet och falsknamn.
Men inte ens här är vi tydligen fredade mot storskojare :(
 
Ja, det är en jäkla karusell. Helt klart. Helt klart är även att TS har hamnat i klorna på en bedragare av högsta rang. Att sitta och fundera och misstro TS i detta jobbiga läge hjälper föga. Mäklaren har flera hus till uthyrning som det har varit trubbel med. Bara att snoka på nätet så hittar men en hel del.
Tro mig, Astronaut och jag samt en vän till mig har slitit som djur för att få någon rätsida på detta när vi på måndagen insåg att någon nyckel inte skulle dyka upp.
Mäklaren i detta fallet är nu anmäld på flera ställen och vi kan bara hoppas på att han åker dit. Men troligen sitter han med en god paraplydrink och flinar i Thailand och har en "målvakt" som för några tusen åker runt och visar hans objekt till männskor som bara vill ha ett hem och bo i.

Tycker det är väldigt tråkigt och tragiskt att folk sitter och misstror en människa som har hamnat i en jobbig sits.


Ang. Vattenfall... Förra hyresgästen hade INTE betalat elen. Inte heller uppgett vart denne hade flyttat. Vilket då leder till att Vattefall inte hade för avsikt att ens koppla på elen 1 oktober. OM TS hade köpt fastigheten hade det varit en annan sak. Men dom koppar inte på fören en gamla skulden är betalad. Kan inte hyresgästen betala går fakturan till husägaren.

Avslutningsvis så vill jag av hela mitt hjärta tack alla som har bidragit med hjälp till Sonics hyra. Tack, tack, tack av hela mitt hjärta. Det värmer att veta att Sonic och hennes dotter inte hamnar på bar backe tack vare Buke.

Hade du skrivit detta inlägg tidigare minus ditt anklagande, så hade det underlättat cirkusen en hel del faktiskt.

Självklart att du ska dra såna slutsatser, vad annat kunde man vänta sig? Vem fan har sagt att det är TS som misstros? Ingen jävel såvitt jag vet.
 
Denna hemska mäklare har bostäder i halva sverige som han hyr ut.

Många många människor sitter idag med skulder hos fogden. Att då få hyra det där söta röda huset och själv få stå på kontraktet tycker många är fantastiskt. Givetvis blir dom glada och överlyckliga, speciellt när man dessutom kan förhandla ner hyran. Dessa människor är nog ganska lätt att lura mitt i lyckoruset. Med det är det inte sagt att det är blåögda idioter som går på sånt här.

Förr var det vanligt att dom sålde tomter i utlandet som inte fanns. Idag är det enklare och lura människor här hemma.
Internet och skuldsatta människor är en dröm för bedragare.
 
Men snälla människa Fan Of Bil. Jag BOR inte vid datorn, Om du läser noga en gång till så kanske du kan se att vi försöker hjälpa TS så gott det går med att ta reda på mera..... Vad då "vad annat kunde man vänta sig"?
Ge dig nu..
 
Hade du skrivit detta inlägg tidigare minus ditt anklagande, så hade det underlättat cirkusen en hel del faktiskt.

Självklart att du ska dra såna slutsatser, vad annat kunde man vänta sig? Vem fan har sagt att det är TS som misstros? Ingen jävel såvitt jag vet.
Men vad du tar i.
Vad har du med detta att göra?
Antingen så hjälper du TS eller så tycker jag att du skall lägga av nu.

Du har ingen rätt att kräva något alls i den här tråden.
 
Jag ska gå och vila min kropp jag :)
Hittar inte hälften av det jag ska ha men nu kommer dottern in i sitt rum, sängen hennes är nästan klar och mina kläder är upphängda.
Nu är det vardagsrummet som måste fixas och förrådslådorna upp på vinden.
Sen ska det nog blir bra :)
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 449
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 527
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 275
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp