Födda 2013 del 4

Min unghäst är nu haft ryttare på sig totalt ca 7-8 gånger. Hon är väldigt lättsam och okomplicerad. I förrgår fick hon prova att fatta galopp för första gången vilket hon tyckte var lite överraskande. Igår var jag o hälsade på o då galopperade hon ett varv på volt i höger varv och en långsida i vänster varv. Idag kunde hon galoppera ett helt varv i båda hållen runt hela fyrkantspåret.:)
Jag är så himla nöjd med det fina jobb de gör med henne. Ska ta hem henne i början av juli o då blir det lång vila. Tänkte dock själv sitta upp någon gång innan hon åker hem.
Är så stolt över min lilla stjärna!:love:
 
Blir ingen visning för oss i helgen som kommer. När vi tog vargtänderna i våras gick ju en av, och vi höll tummarna att det skulle funka ändå, men trots att han gått fint, så var han som "tom" i vänster hand så jag tog ut vet igen och då var han irriterad där och den här gången hoppas vi att vi fick ut alla rester. Efter det så släppte jag honom på bete och under natten fick han en enorm allergi reaktion. Skapet var 3 dubbelt så stort, svullen under hela magen och huden hängde vätskefylld i bringan, nässelutslag över hela kroppen och frambenen som telefonstolpar och det riktigt dallrade och skvalpad när han gick. Han började sedan svullna i ansiktet och över läpparna så vet och jag tog beslutet att ge honom kortison. Men då fick jag grav fångest. Så han fick vara inne en vecka och gå i nerbetat hage ett par tim/dag. Släppte sedan ut dom i min andra sommarhage med högt övervuxet gräs och höll tummarna. Och det har gått bra hittills. Han får vila nästa vecka med, sedan tänkte jag nog rida en period. Han har ju gått väldigt lite, mer som en 3 åring, så jag tycker inte han behöver vila nu i flera månader.
 
Vi siktar på visning nästa söndag. Imorgon ska vi köra genrep med hoppningen och bygga upp samma bana som på visningen. Torsdag dressyrträning och däremellan blir det kanske bara någon sväng ut.

Nu ska man bara bestämma sig om man ska lösa deltagarbevis till Breeders också :nailbiting:
 
action_594ed061ddf2b336a6da8a72.jpg
wibrance_1_594ecf769606ee36d83a47e1.jpg


Vi har farit omkring idag, liknelsen med en champagnekork är inte helt fel. Han tycker det är så roligt och är ganska kaxig. Far omkring som ett litet yrväder däremellan, gärna med en liten bakutspark eller på två ben om han får bestämma.

Klockren på hinder, han ger sån energi och glädje och vissa språng får man så bra känsla på! Förutom på en grav som var rätt djup, den var han mycket fundersam till, men med lite draghjälp gick det bra!
 
Blir ingen visning för oss i helgen som kommer. När vi tog vargtänderna i våras gick ju en av, och vi höll tummarna att det skulle funka ändå, men trots att han gått fint, så var han som "tom" i vänster hand så jag tog ut vet igen och då var han irriterad där och den här gången hoppas vi att vi fick ut alla rester. Efter det så släppte jag honom på bete och under natten fick han en enorm allergi reaktion. Skapet var 3 dubbelt så stort, svullen under hela magen och huden hängde vätskefylld i bringan, nässelutslag över hela kroppen och frambenen som telefonstolpar och det riktigt dallrade och skvalpad när han gick. Han började sedan svullna i ansiktet och över läpparna så vet och jag tog beslutet att ge honom kortison. Men då fick jag grav fångest. Så han fick vara inne en vecka och gå i nerbetat hage ett par tim/dag. Släppte sedan ut dom i min andra sommarhage med högt övervuxet gräs och höll tummarna. Och det har gått bra hittills. Han får vila nästa vecka med, sedan tänkte jag nog rida en period. Han har ju gått väldigt lite, mer som en 3 åring, så jag tycker inte han behöver vila nu i flera månader.

Usch vilken otur :nailbiting:
Hoppas det vänder nu för er!
 
@Pontevecchio GAAAAh vilken liten buse! hahahahaha

Eskil har hoppat några hinder i följd nu, han har helt underbar galopp och avstamp!:love: Och som ni ser kan han redan förvänd galopp....:angel::D tyvärr dålig kvalité på filmen...
 
Jag hoppas det. Har lite spännande planer inför hösten, så det blir kul att komma igång här hemma först. Har två sommargäster/hästar här i några veckor så vi ska rida en del tillsammans. Det är inspirerande då jag ju har eget stall och alltid är ensam.

Ja det är guld värt att ha lite sällskap ibland. Speciellt med unghästar :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 370
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp