Födda 2013 del 4

Andra året med ridhus och det är skönt! Ffa när man har det på gården. Nu har vi visserligen ett stooooooort ridhus men ofta mycket aktivitet. Jag har hellre ett mindre hemma på gården där man kan löshoppa eller hitta på saker lite enklare själv. perfekt när det blir istid.
 
Andra året med ridhus och det är skönt! Ffa när man har det på gården. Nu har vi visserligen ett stooooooort ridhus men ofta mycket aktivitet. Jag har hellre ett mindre hemma på gården där man kan löshoppa eller hitta på saker lite enklare själv. perfekt när det blir istid.
Just nu saknar jag ridhus. Jag kan inte göra ett skit med mina hästar då det bara är is i princip överallt så de står bara.
Jag har inga problem att rida i regn eller snö men detta som är nu är ju helt vidrigt.
 
Fotade Eskil i stallet igår...jisses frid vad han växer??? Ska snart börja rida lite på honom, blir såklart uteritter som gäller nu i början.

25531842_10156151695903313_8665695483404478515_o.jpg


Men söt är han iaf!:love:

25487622_10156151696753313_2458851846769019674_o.jpg
 
Så mörk fortfarande @Novali01 :love:

Tyckte Frasse växt också. eller så har jag bara inte sett honom ordentligt på ett tag :) Gick bra att hämta. Lastade själv och han gick på men sen vände han och gick ut igen när jag försökte hinna runt och stänga. Eller stoppade huvudet under bommen så tog lite stund innan vi klurade ut det.

Känner mig mer avslappnad runt honom. Jag behövde pausen, få fundera och utvärdera senaste tiden.
 
Så mörk fortfarande @Novali01 :love:

Tyckte Frasse växt också. eller så har jag bara inte sett honom ordentligt på ett tag :) Gick bra att hämta. Lastade själv och han gick på men sen vände han och gick ut igen när jag försökte hinna runt och stänga. Eller stoppade huvudet under bommen så tog lite stund innan vi klurade ut det.

Känner mig mer avslappnad runt honom. Jag behövde pausen, få fundera och utvärdera senaste tiden.

Va skönt :) Ibland behöver man en paus
 
Skönt att skadan läkt så bra, @Nepenthe!

Dammade av Erna i lördags och tog lite bilder i snön. Går trögt med att sälja nu i julträsket, men det kommer förhoppningsvis någon och provrider i mellandagarna.

25520077_10159796879980581_1546388522_n.jpg


25497286_10159796879925581_1432184271_n.jpg


Erna är drygt 155, och ser ut som en liten pälsboll just nu.... Min kompis som rider är nästan 180. :)
 
Eskil är ca 167-168 cm men blir väl 172 tippar jag. Bra storlek på hopphäst kan jag tänka. Ska bli så himla kul att börja rida honom nu, tror han behöver klättra upp o ned på vårt berg hemma så han fyller ut ännu mer.

@Pontevecchio Ja han är riktig gråskimmel än! Tror det dröjer rätt många år innan han blir vit. Kul att det gick bra med lastning o allt, ibland är det ju skönt att ta en paus o få lite perspektiv på allting.

Jag har en 3-åring nu som vi börjat rida precis, den fyller ju 4 alltså, verkar vara lika cool som Eskil för hon rids i alla 3 gångarter i både paddock och på fält, rids ut själv utan att blinka, går rakt på transporten o står som ett ljus. Love my påwne!:love:
 
Har faktiskt också uppmärksammat att Blanca växt endel :D

Hur höga är era hästar?

Jag vägrar av princip mäta Ricky. Men runt 145 cm bör han vara. Större än sin mamma som är slutmätt 143 cm.

På måndag kommer en spekulant och provrider. Går det bra (första gången med annan ryttare, vilat sex veckor, oskodd) så åker han iväg på prov senast 1 mars. Ska bli så skönt, han behöver mer stimulans än jag hinner ge honom. :)
 
Jag vägrar av princip mäta Ricky. Men runt 145 cm bör han vara. Större än sin mamma som är slutmätt 143 cm.

På måndag kommer en spekulant och provrider. Går det bra (första gången med annan ryttare, vilat sex veckor, oskodd) så åker han iväg på prov senast 1 mars. Ska bli så skönt, han behöver mer stimulans än jag hinner ge honom. :)

Men oj! Salg eller foderavtal?
 
Är visst inte så begåvad att lägga in bilder...Lilla O var i augusti, om man tryckte ner måttpinnen 177,5 cm. Han har vuxit och jag har inte mätt honom. :nailbiting: Vi stod i ridhus 4 veckor innan jul. Det roligaste jag gjort. Vi har travat en hel del cavaletti och "hoppat" 2 kurser. Han är känslig och fixade nästan inte att andra galopperade runt och fladdra till när någon rev. Tyvärr blev vi påridna 2 ggr, man blir så trött när man håller sig undan, och han är så känslig att han blev mötesskygg efter det under hoppningen så jag får fundera om jag ska hoppa i grupp under våren eller göra det ensam. Det är ju ett elände att få bort om det sitter i. I grundridningen gjorde vi enorma framsteg utifrån min egen förmåga. Supernöjd. Nu är han hemma i går i stora hagar med kompisar i två månader.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 910
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 405
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 413
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp