Bukefalos 28 år!

Födda 2013 del 4

Frans hopptränade igår, gick fint! Han var pigg och lite drag under galoscherna men spändheten i förra stallet har vi ännu inte sett till. Så skönt. Vi är mest i ridhuset men han är ute hela dagarna och härjar med sina polare.
Lösdrift is da shit på unghästar verkligen! Jag märker skillnad på Eskil nu när han står på stall, jag har ett par andra på lösdriften just nu, och han blir mycket busigare! Ska försöka byta tillbaka igen så han får gå där framöver.
 
Lösdrift is da shit på unghästar verkligen! Jag märker skillnad på Eskil nu när han står på stall, jag har ett par andra på lösdriften just nu, och han blir mycket busigare! Ska försöka byta tillbaka igen så han får gå där framöver.

Håller med! Vilken skillnad det har blivit på Blanca när hon nu stått på box och bara varit ute 8 timmar per dygn... :meh: Massa tråkiga beteende på box med, tigger, sparkar och grinig.

Nu har vi flyttat därifrån iaf! Det var en mellanlandning pga leran. En bra lösdrift är svår att hitta här.. men nu blir det box men en utetid på 13 timmar istället (vilket succesivt ökar i vår) och foder 2 gånger per dag i hagen :heart
 
Ester har hunnit med två debuter i helgen!:D I Lördags åkte vi för första gången och red lite på bortaplan. Ett par små små hinder blev det också och hon var lika okomplicerad som vanligt. Notera den helt faaaaantastiska galoppfattningen i början av filmen:angel:

Och i söndags red vi för första gången ut alldeles själva. Eller helt själva var vi inte, hade svarta faran 1 och -2 med mig (två av mina hundar:love:) som moraliskt stöd. Ester skötte sig kanon och kändes lugn och trygg som en gammal ridskolehäst. Gullehästen:heart

ester ensam.jpg
 
jag fyndade ett sånt
Ja jag vill också ha 18 som sagt.. var har du köpt ditt?
Det är ju för 100 år sen såklart men kolla med lyckås ridsport? Annars google is your friend... ;.)

det verkar vara jättesvårt att få tag på ett 18mm.
jag fyndade faktiskt ett 16mm när jag var på GHS. Ester har ganska lite plats i munnen och verkar överlag föredra något smalare bett så det bettet var riktigt uppskattat :) Ett av hennes nya favvobett minsann:love:
 
Ester har hunnit med två debuter i helgen!:D I Lördags åkte vi för första gången och red lite på bortaplan. Ett par små små hinder blev det också och hon var lika okomplicerad som vanligt. Notera den helt faaaaantastiska galoppfattningen i början av filmen:angel:

Och i söndags red vi för första gången ut alldeles själva. Eller helt själva var vi inte, hade svarta faran 1 och -2 med mig (två av mina hundar:love:) som moraliskt stöd. Ester skötte sig kanon och kändes lugn och trygg som en gammal ridskolehäst. Gullehästen:heart

Visa bifogad fil 11970

Va härlig hon verkar vara! Sånt gung i galoppen :love: Galoppfattningen är klockren!
 
Lösdrift is da shit på unghästar verkligen! Jag märker skillnad på Eskil nu när han står på stall, jag har ett par andra på lösdriften just nu, och han blir mycket busigare! Ska försöka byta tillbaka igen så han får gå där framöver.

Frasse står dock på stall :) Men är ute ca 8-18 med 5 polare i stor hage.
 
Duktig Ester! mina hästar gillar också att ha med sig hundar i skogen. Privata livvakter liksom :)


haha ja precis:D! Får faktiskt fr mig att hon känner sig lite mindre ensam och övergiven när hon får hundkompisarna med sig. Dessutom tycker hundarna att det där med att få hänga med på ridtur är det bästa som finns i hela världen:love:
 
Aha! Jag trodde det var lösdrift...idag har Eskil ytterligare ett broddtramp efter lek i hagen...vågar inte ha honom där utan men frågan är ju om jag vågar ha honom där med!:banghead:
Kan du inte ha skydd på honom? Jag måste ha på Platina. Hon trasade sönder benen när hon fick brodd med mindre rolig mugg/rasp som följd.:(
 
Min tjej var också tuffsig igår, det är mycket lek! även några svullnader men reagerar inte vid tryck.
Stallägaren är förvånad att Blanca gått in i flocken och tagit över. Två tinkrar som är syskon har alltid varit ranghögst och det har aldrig varit nån häst som föst bort dem från deras hö.. de gjorde Blanca redan första dagen :eek::confused:
 
Kan du inte ha skydd på honom? Jag måste ha på Platina. Hon trasade sönder benen när hon fick brodd med mindre rolig mugg/rasp som följd.:(
Satte på boots direkt när första skråman kom...dom satt i exakt 2 minuter på fötterna sen hade han dragit av dom, kastat dom upp i luften, bitit sönder, hoppat på och skrämt livet ur Misty med en flygande boots full med snö!:arghh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 059
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 528
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 525
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp