Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Födda 2013 del III

Nooo, jag som bävat mig så från att förlora Föl-tråden! :rofl:
Titta bara vilket sött föl jag har:

1903302_10152261350517442_635925072_n_zps47d18692.jpg

:sneaky:

Verlin: Yes, 25 bast, halvvägs till 50! Känner mig inte vuxnare än igår, men det löser sig nog. Tack!
Tillägg: Fast nu när jag dubbelkollar grattade du mig aldrig... så jag får nog ta tillbaka tack:et... :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Födda 2013 del III

Nejjnejj det var absolut inte meningen att gratta dig, bara påpeka att du är gammal! :D:p Vilken tur att det är rätt!
 
Sv: Födda 2013 del III

Grattis Caisa!

Det kommer gå fint att flytta :) Åk ned och kolla bostad åt dig och åt hästarna, så väljer du ett ställe. Antingen så byter du när du flyttat eller så kanske det är toppen.

Frans har bara flyttat iväg och sen tillbaka så jag är inte orolig. Han har tagit det med ro. Mamman är lika cool med flyttar hon med och eftersom vi inte hattat runt utan flyttat av naturliga skäl tycker jag inte det är några problem.
Men jag hoppas jag funnit bra ställen nu :)
 
Sv: Födda 2013 del III

grattis i efterskott Caisa... Det var inte gammal du var.. rena barnet ju ;)

KL
Dea har skött sig helt perfekt sedan vår lilla fajt sist... Går som ett litet ljus och kommer när man kallar... :D
Tänk er... om bara 1,5 år är det dags att börja rida in våra små... Jösses... o snart (om mindre än 2 månader) så är det 1 år sedan min lilla fuling kom till världen :heart
 
Sv: Födda 2013 del III

*KL*

Jag kan ju hoppa in i denna tråden nu efter att ha läst den (eller den gamla dårå) i ett halvår :D

Har själv en liten prinsessa som går kvar hos uppfödaren än så länge men som förhoppningsvis kommer hem snart.

F: 2013
e:Zalmiyac x 9087 och u: Hägnens Eurudike x ue: Kings Bonus.

Japp en angloarab :love: och jag längtar ihjäl mig.
 
Sv: Födda 2013 del III

Funderar på när man bäst bör kastrera sin lilla hingst född maj 2013? I dagsläget går han på lösdrift med ston. Funderar därför när man lämpligen bör kastrera honom. Är det för tidigt att göra det snart? Bör man vänta till sen hösten/vintern och låta han få lite hingstkaraktär i utseendet? (för det är det en del sagt till mig, vänta och låt han få lite nacke o dylikt) Det finns möjlighet att släppa honom i en annan hage med en hingst som är några år äldre. Samtidigt så vill jag ju ha honom så lätthanterlig som möjligt, vad gör ni med era hingstar i denna ålder?
 
Sv: Födda 2013 del III

Min kommer få vara hingst så länge han är snäll. Annars om allt går enligt planerna om jag vill kastrera då o inte beteendet ändras så hösten när han är 3. Min går tillsammans med min 2åriga hingst. Inga fasoner än.
Ett tips är o inte ta på sommaren och kolla om kulorna är nere.
 
Sv: Födda 2013 del III

grattis i efterskott Caisa... Det var inte gammal du var.. rena barnet ju ;)

:eek: Vad... menar du att ni andra här inne inte alla är i min ålder? :eek: ;)
Jag brukar förutsätta det tills motsatsen är bevisad, nämligen. :angel:
Ni har alla gift er rikt vid 20, därför några av er har råd med flera hästar och bor på gård. :D

Ponte: Tack!
Ja, jag tror nog det går bra för hästarnas skull, men det blir ju väldigt omständigt när jag inte har några hästfolksvänner i gbg och kommer vara utan både bil och släp. Det brukar väl gå att hyra båda någonstans dock antar jag, sånt brukar lösa sig. :p
 
Sv: Födda 2013 del III

*KL*

Jag kan ju hoppa in i denna tråden nu efter att ha läst den (eller den gamla dårå) i ett halvår :D

Har själv en liten prinsessa som går kvar hos uppfödaren än så länge men som förhoppningsvis kommer hem snart.

F: 2013
e:Zalmiyac x 9087 och u: Hägnens Eurudike x ue: Kings Bonus.

Japp en angloarab :love: och jag längtar ihjäl mig.

Välkommen välkommen... en bild på underverket måste du ju ordna :)
 
Sv: Födda 2013 del III

Jag har bokat tid för kastrering till nästa månad.Han kommer vara 10 månader då.
Min unge har inga killkompisar och det finns inga planer på att ha honom i avel.
Med tanke på hur hans matintag ser ut så vill jag inte länma bort honom.
Då kanske han ser ut som hans pappa gjorde som åring..hua:nailbiting:
Han har en tjejkompis ,sin storasyster och sin "mamma"..så joo han kommer nog bli tjejig;)
Vissa tycker han ska vara hingst längre så han förblir ponny.
Andra att han ska fixas så han växer på sig och blir högre..jag struntar i vilket.
Han kommer vara älskad oavsett hur stor han blir.
Hans bror kastrerades som 14 månaders och han har mått toppen av det.
 
Sv: Födda 2013 del III

det där med storleken gör mig också osäker...men jag kastrerade min andra när han skulle fylla 2 och den har knappt växt sedan dess.
 
Sv: Födda 2013 del III

Det kan jag la ordna..hon är väldigt söt men sist jag såg henne hade rumpan skjutit iväg på höjden. :O de ser lite roliga ut de där åringarna.
 
Sv: Födda 2013 del III

Caisa: om du skulle bara vara barnet, vad tusan är jag då?! :D fyller 22 i dec. ;) lycka till med flytten, jag finns inte så långt ifrån Gbg.

*kl*

En hälsning från min Cajsa " om man står på ett uppåtsluttande berg så kommer min framdel ikapp bakdelen" *pose* :p

2l9o310.jpg
 
Sv: Födda 2013 del III

vad gör ni med era hingstar i denna ålder?

Just nu lutar det åt att behålla grabbarna som hingstar och visa för godkännande nästa höst. De trivs väldigt bra med min valack, så Rickys mamma kommer få flytta iväg när grabbarna blir för hormonstinna. Just nu är de allt annat än hingstiga, men vårvindarna brukar ändra på det. ;)

Det sägs att de växer mer när de kastreras tidigt, men det finns ingen forskning på det. Min valack kastrerade jag när han var 13 månader och han blev inte särskilt stor. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 785
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 919
Senast: Valle
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar och gastar är den tredje delen i Peppe Öhmans bokserie om Maja och älsklingshästen Frank. Här spelar Majas nya intresse för...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp