Jag hoppas det. Men har sjukt dåligt samvete att jag tagit ifrån honom hans kompisar. Och hoppas innerligt han ska kunna få iaf en ny kompis, och att det inte ska dröja till jul
En tröst från mig är att min häst nu är på inridning, i egen hage och box mellan kl 18-08.

Han bryr sig öht inte. Äter och är nöjd.

Inte var han överlycklig över att se mig heller. 😅

Kollade mer in alla andra hästar.

20230713_114733.jpg
 
En tröst från mig är att min häst nu är på inridning, i egen hage och box mellan kl 18-08.

Han bryr sig öht inte. Äter och är nöjd.

Inte var han överlycklig över att se mig heller. 😅

Kollade mer in alla andra hästar.

Visa bifogad fil 123430

Nja, ingen tröst tyvärr. Min har ju innan stått uppstallad 16-08 och det bryr han sig inte om. Men han har haft stor hage och både jämnårigt och äldre leksällskap.

Nu går han förvisso ute längre, men mindre hage och ffa ensam. Och avsaknaden av lekkompis märks på honom trots att det inte gått en vecka. Tyvärr. Jag har haft honom sedan han var 6 månader och idag var första och hitilla enda gången han nöp till mig. Allt sånt har han fått utlopp för i buset i hagen.

Så jag hoppas verkligen verkligen nån ska vilja ha sin häst med honom. Eller tja att någon ska flytta in som vill ha sällskap verkar det som är det jag får hoppas på
 
Nja, ingen tröst tyvärr. Min har ju innan stått uppstallad 16-08 och det bryr han sig inte om. Men han har haft stor hage och både jämnårigt och äldre leksällskap.

Nu går han förvisso ute längre, men mindre hage och ffa ensam. Och avsaknaden av lekkompis märks på honom trots att det inte gått en vecka. Tyvärr. Jag har haft honom sedan han var 6 månader och idag var första och hitilla enda gången han nöp till mig. Allt sånt har han fått utlopp för i buset i hagen.

Så jag hoppas verkligen verkligen nån ska vilja ha sin häst med honom. Eller tja att någon ska flytta in som vill ha sällskap verkar det som är det jag får hoppas på
Usch så ledsamt!

Jag var rädd för att min skulle bli deppig, men han verkar ta det hela med ro. Han har hästar runt sig tråd-i-tråd, och ser allmänt nöjd ut.

Men han har inte lekt så mycket det senaste halvåret, utan mest hängt med eller, eller sprungit lite med sin kompis.

Men han saknar nog lite kli.

Hoppas du hittar en kompis på det nya stallet som vill ha sällskap som din.
:heart
 
Usch så ledsamt!

Jag var rädd för att min skulle bli deppig, men han verkar ta det hela med ro. Han har hästar runt sig tråd-i-tråd, och ser allmänt nöjd ut.

Men han har inte lekt så mycket det senaste halvåret, utan mest hängt med eller, eller sprungit lite med sin kompis.

Men han saknar nog lite kli.

Hoppas du hittar en kompis på det nya stallet som vill ha sällskap som din.
:heart

Deppig är han nog för glad skit för att bli, men energin och rastlösheten måste ju ut någonstans och det är nog där det kan bli besvärligt.

Min har ju lekt fullt ös medvetslös varenda dag, dag ut och dag in. Oavsett väder. Minns en snöstorm i vintras. 15 hästar ute i sina hagar. 13 står med svansen mot vinden och ser emliga ut. 2 far omkring och brottas och leker.... 🙈

Klia däremot det kan matte göra 😅

Annars verkar han trivas finfint och ta flytten bra. Så får hoppas det under hösten dyker upp nån sällskapssugen :)
 
Jag hade inte räknat med att Dominus skulle kunna få en kompis att gå ute med medan han är på inridning. Det var plågsamt nog för mig att tänka på för att han är så himla social och vänlig och inte van vid något annat än att ha hästkompisar att gå med. Så jag är supertacksam för att hans "fröken" ordnat både en hage där han får beta lite gräs på dagarna och valt ut en snäll och trygg hästfarbror som han får gå tillsammans med och kan klia på och prata lite mer med så länge han är där. Hon är verkligen guld värd i hela sitt hästtänk, det är ju ändå en liten risk för hennes häst också att släppa ihop dem men att hon ändå prioriterar att de får sällskap. Och så dessutom så duktig och ödmjuk som ryttare.
 
Min Lille går på bete nu. Tog ungefär 4 dagar sen var han trött på betet. Han kommer när jag ropar, skriker efter mig när jag går förbi och vill INTE gå ut i hagen igen när han kommit in för daglig koll. 2 veckor till ska vi härda ut.
Sen blir det lite jobb när jag har semester, han är ju bara 2,5 år så vi ska väl börja lite longering och annat snart. Tar det lugnt med honom, han får gå med kompisarna i hagen och vara häst.
 
Jag hade inte räknat med att Dominus skulle kunna få en kompis att gå ute med medan han är på inridning. Det var plågsamt nog för mig att tänka på för att han är så himla social och vänlig och inte van vid något annat än att ha hästkompisar att gå med. Så jag är supertacksam för att hans "fröken" ordnat både en hage där han får beta lite gräs på dagarna och valt ut en snäll och trygg hästfarbror som han får gå tillsammans med och kan klia på och prata lite mer med så länge han är där. Hon är verkligen guld värd i hela sitt hästtänk, det är ju ändå en liten risk för hennes häst också att släppa ihop dem men att hon ändå prioriterar att de får sällskap. Och så dessutom så duktig och ödmjuk som ryttare.

Åh vad skönt! Anton är ju också social, mot alla hästar, och har inte heller gått med annat än kompis tidigare. Vet inte varför så många ägare vill ha sina hästar själva? Vi kollade ju på flera stall och majoriteten erbjöd "egen hage" (och ske får inack som vill det komma överens sins emellan om de vill ha det på annat vis). Kan förstå det är enkelt som stallägare. Men inte att så många hästägare tycker det är så bra?
 
Åh vad skönt! Anton är ju också social, mot alla hästar, och har inte heller gått med annat än kompis tidigare. Vet inte varför så många ägare vill ha sina hästar själva? Vi kollade ju på flera stall och majoriteten erbjöd "egen hage" (och ske får inack som vill det komma överens sins emellan om de vill ha det på annat vis). Kan förstå det är enkelt som stallägare. Men inte att så många hästägare tycker det är så bra?
Det är svårt att få till stabila flockar i inackorderingsstall där omsättningen på hästar ibland ställer till det. Tenderar att bli nya ihopsläpp rätt frekvent. Många inackorderingsstall har ju också begränsat med hagutrymme. Det ökar ju skaderisken ordentligt tyvärr.
 
Det är svårt att få till stabila flockar i inackorderingsstall där omsättningen på hästar ibland ställer till det. Tenderar att bli nya ihopsläpp rätt frekvent. Många inackorderingsstall har ju också begränsat med hagutrymme. Det ökar ju skaderisken ordentligt tyvärr.

Ja och nej. Det scenario du beskriver är helt begripligt man inte blandar.

Men det jag talar om är personer som stått i samma stall flera år, där hagarna mer än väl tillåter flera hästar. Men de ändå går en och en. För ägarna vill det.
Jag skulle tro att intervjuade man dem skulle det sannolikt handla om skaderisk, att kunna styra utfodring precis för individen mm.

Men det är ändå så förvånande och främmande för mig, som alltid velat ha sällskap till mina hästar. Ja och så är det lite "synd" för egen del då när man måste flytta och vill ha sällskap även på nya stället
 
Ja och nej. Det scenario du beskriver är helt begripligt man inte blandar.

Men det jag talar om är personer som stått i samma stall flera år, där hagarna mer än väl tillåter flera hästar. Men de ändå går en och en. För ägarna vill det.
Jag skulle tro att intervjuade man dem skulle det sannolikt handla om skaderisk, att kunna styra utfodring precis för individen mm.

Men det är ändå så förvånande och främmande för mig, som alltid velat ha sällskap till mina hästar. Ja och så är det lite "synd" för egen del då när man måste flytta och vill ha sällskap även på nya stället
Hmm ja då är det ju lite konstigare.
Jag är lite i samma sits som du, min har fått gå ensam i nästan ett år nu då det inte funnits lämpligt sällskap. Hoppas att det ska dyka upp något lämpligt så hon får kompis igen..
 
Nu återstår bara att få ta en egen ”utsiktsbild” från ryggen på min svarta skönhet. Men för att vara första gången jag red Darwin helt ensam och utan medhjälpare så kändes detta väldigt tryggt och stabilt. Min snälla duktiga nallebjörn! (Ariatskorna blir förstås lite dyra att använda som napp eller godissubstitut i längden.) :D

D1C819E2-4755-45A4-86B8-F78E0973631B.jpeg
 
Jag var och löshoppade min lilla pluttiga häst född 2020.
Han är så himla härlig att jobba med. Positiv precis hela tiden. Gör sitt bästa även om han gör det lite svårare för sig än nödvändigt. Jättejättestor galopp så sprången blir mer framåt än uppåt/framåt, högsta punkten kommer lite sent. Svårt att få plats inne i en serie, så nu ska vi träna på sånt.
 
Tittar på filmer på min fina fina häst, när han nu rids även i galopp hur lätt och tryggt som helst. Nu ÄR det snart bara två veckor kvar!!! Sedan kommer min treåriga ridhäst hem till mig igen. Och sedan ska han aldrig åka härifrån, annat än när vi ska ut på gemensamma äventyr. :)
Åh så härligt!!! Vilken lycka att ha en RID-häst.

Jag minns så väl din bild på en huvudfoting, typ siluett. 😅
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 258
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
32 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp