*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

Man ska alltid ha skalmarna inåt, in i boxen, ifall det kommer en löshäst kan man snabbt dra in den i boxen, annars är det väldigt stor risk att hästen går omkull och skadar sig.

Jasså, jaha! Jag har alltid hela skottisen inne i boxen av just den anledningen! ;) :rofl:
 
Sv: *Fördomar*

Man ska alltid ha skalmarna inåt, in i boxen, ifall det kommer en löshäst kan man snabbt dra in den i boxen, annars är det väldigt stor risk att hästen går omkull och skadar sig.

och dessutom är det mycket mer praktiskt att ah skalmarna inåt... Man drar med sig kärran in, mockar och skjuter ut den, istället för att bskjuta in den, gå runt kärran och in i boxen och så samma procedur när man ska ut igen..

Alla praos gör så!:D
 
Sv: *Fördomar*

Man ska alltid ha skalmarna inåt, in i boxen, ifall det kommer en löshäst kan man snabbt dra in den i boxen, annars är det väldigt stor risk att hästen går omkull och skadar sig.

Man kan har väl ändå hela skottkäran i boxen när man mockar? det har i a f. Sen om den står med skalmarna utåt eller inåt spelar då ingen roll.
 
Sv: *Fördomar*

Man kan har väl ändå hela skottkäran i boxen när man mockar? det har i a f. Sen om den står med skalmarna utåt eller inåt spelar då ingen roll.

om hästen springer in i boxen då? det är mycket lättare för den att trasla in sej i skalmarna än i den raka kanten, och dessutom så har du lättare att snabbt flytta kärran om det skulle behövas.

Om man ska vara rikitgt noga och verkligen tänka ordentligt på säkerheten, så stängar man till boxdörren så mycket att det inte kan komma in en häst, medans man är där inne och mockar. Och i det fallet har det ju ingen betydelse vilket håll den står på.
 
Sv: *Fördomar*

Men hallåååå... HÄR SKALL FÖRDOMMARNA FLÖDA.....
;)

Så ta er diskussion över PM om vem som har rätt!

Inte häääär ;)
 
Sv: *Fördomar*

De allra flesta travtränarna är svettallergiker....
 
Sv: *Fördomar*

*kl*

ingen i travvärlden kan uttala engelska hästnamn.. :angel:

"preetti vooman" (behöver ni översättning?)
"airich" (irish)
 
Sv: *Fördomar*

utiniavkommorna är stora, fula å saknar en massa hjärnceller :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
10 631
Senast: Sel
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 010
Senast: ii-ssa
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp