Bukefalos 28 år!

*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

Och fy för tränare som har hingsträdda skötare!

Umesläpet är mkt överskattat!
 
Sv: *Fördomar*

jag har faktiskt själv ingen erfarenhet efter avkommor efter Pålex K. så jag kan inte säga emot dig, men trist om det verkligen är så. Tycker Pålex k. var en väldigt fin häst att se på i alla fall.:)
 
Sv: *Fördomar*

En fördom som tränarna verkar ha: alla hästskötare är tankeläsare.


och...

Alla proffstränare har knepigt humör, oavsett vad det är för stam på dem...:D (eller är det något de lär sig på tränarkursen?)

Ingen proffstränare kan stava till ordet tack. Inte uttala det heller..
 
Sv: *Fördomar*

Jo det finns faktiskt några få som kan det, fast dom är förmodligen alldeles för sällsynta ;)
 
Sv: *Fördomar*

:crazy: Ja,och med Big Spender är det ett måste.


/Lines-som blivit utsatt för ett par mordförsök av B.S.-hingstar
 
Sv: *Fördomar*

intressant! Jag har inte haft någon kontakt med andra Callitavkommor så jag vet inte alls hur det är. Har en egen Callitavkomma ur första kullen som är det tryggaste och snällaste jag varit med om :rofl:


Erkännas bör att en av mina favvohästar var en liten svart valack efter Callit. Jättesnäll, men blev vrång om man höjde rösten eller nåt liknade. Sen gick det inte att köra likadant 2 dagar i rad. Körde man ett par varv på motionsslingan så fick man lägga till nåt extra varv i backen åt fel håll, köra ut en annan väg på slingan, lägga till nåt bakvarv på unghästslingan eller nåt nästa gång man skulle köra annars tyckte han det var tråkigt och började spexa. Jag ångrar att jag inte gav bud på honom, tränaren tyckte att hästen var en gris att köra, men guuuuuuud vad han kunde springa om han ville! :love:
 
Sv: *Fördomar*

**ryyyyser**

Borde vara avdrag på levandefölavgiften à la kastreringskostnad om man får en hingst.....


Jag hade en märklig upplevelse idag.....:crazy:
Jag såg i programmet att Little Rainbows mamma var Lily White. Lily White är med bred marginal den elakaste häst jag någonsin råkat på, och jag sade lite spydigt att: Har avkomman bara ärvt en tiondel av mammans humör så fixar hon aldrig ett femtespår.
En halvtimme senare var Little Rainbow struken för en mindre uppvisning på stallbacken....
 
Sv: *Fördomar*

Haha, jag glömmer aldrig en Self Confident märr (SC går väl o jämföra med BS :angel: )

Kommer banne mig inte ihåg vad hon hette men nåt med white där med.....Hon skulle kvala men var så jäkla egen så det började med i starten att hon småjoggade, när hon kom till första sväng så tog hon i för kung o fosterland...så gick hon tills hon kom in på upploppet igen ...då SKRITTADE hon :rofl: ....för att ta i igen när hon kom till kurvan....Jag jäklar vilken märr......MJA hade henne...
 
Sv: *Fördomar*

Haha, jag glömmer aldrig en Self Confident märr (SC går väl o jämföra med BS :angel: )

SC lämnar väldigt ojämnt rent humörsmässigt, jag har stött på riktiga änglar och sedan riktiga små monster... Överlag så tål de inte att man blir elak på dem för då blir de fullständigt rabiata...
 
Sv: *Fördomar*

*kl* Jag får nog lov att säga att jag redan skaffat mig en fördom om att avkommor efter Gidde är tämligen odugliga som travare.
 
Sv: *Fördomar*

Spår ett på Åmål.Hon sprang väl på tvären så ingen tog sig förbi :rofl: .

Fattar inte att han tordes köra henne, hon var ju farlig när hon bara helt plötsligt tvärstannade....dessutom var hon ett riktigt as annars också...la sig ner och det var bara en enda tjej som kunde hantera henne....
 
Sv: *Fördomar*

*kl* Jag får nog lov att säga att jag redan skaffat mig en fördom om att avkommor efter Gidde är tämligen odugliga som travare.


Jag fick en att köra in som var det värst as jag varit med om... Jag skyllde på individen, men det blir spännande o se vad Gidde kommer att lämna... Hans avkommor var ju iskalla på Auktionen iaf...
 
Sv: *Fördomar*

- Alla kallblodsgubbar avskyr varmblod.
- Ride the night-avkommor är mesiga och rädda för allt.
- Meadowbranch lucky-märrar bits fram och sparkas bak.. och kanske vice versa till och med :devil:
- Kallblod går över allting, människa som träd som hästar, och skulle behöva glasögon :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
10 993
Senast: Sel
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 010
Senast: ii-ssa
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp