*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

jo det har man hört. folk skulle bara veta hur hårt man arbetar! då skulel dom nog sluta klaga över sina egna arbeten :rofl:

Ja verkligen.. suck.. nästan hela min släk är så.. grrr:devil: men har som tur är stod av mina föräldrar, sambo och vänner:D
 
Sv: *Fördomar*

zoogin avkommor är väldigt fina, smarta och otroligt snälla hästar trotts deras drummliga lite snubbliga beteende:angel:
 
Sv: *Fördomar*

Jag har satt in en annons där jag söker leasinga en start häst. Visst har jag räknat med att det skulle ringa en och annan tomte, men inte såååå många :eek: .
Tex;

En som ringde och hade en treåring efter Gris-hingsten och från Vims-mödernet. Redan här tändes alla varningslampor hos Lines :angel:
-Men han är jättesnäll.Han har bara svårt att umgås med mina andra hästar.
(Visst.Hästfan är hästelak och säkert slagit sönder var enda häst han haft.)
Kollar upp den på ATG och ser att den är ostartad och opremiad,och säger lite snällt att hon söker en starthäst.
-Jojo.Men han kan säkert 1.20 på banan.Men vi har bara tränat honom med longering i gummigrop ett tag.
(Visst. Hästfan kan säkert 1.20 på banan ,i fullt sken.)
Nu tackar Lines vänligt men bestämt nej.

En annan ringde om en femårig Tap In märr.Lines går inte i spinn precis :angel: .
-Ja,men hon springer i fatt med snabblopparna hemma på gården.
(-Visst.Att snabblopparna sen joggar är ovästentlig information)
Lines frågar hur hästen går på banan då.
-Ja,där har vi ett litet problem.Det går bara att köra ett varv med henne.
Lines tackar faktiskt nej då med.

I den stilen har vart enda samtal varit. Och jag är fortfarande utan häst.
Är jag cynisk,bra på att läsa mellan raderna,eller bara fördomsfull ;) ?
 
Senast ändrad:
Sv: *Fördomar*

Du får göra som jag ....kolla comebackloppen :D

Se om du hittar nån strulputte och ring tränaren/ägaren o be om att få leasa...

( börjar bli lite kaxig på dom jag "tagit ut" ...Jojje Avant 19 papp för 2 mån sen, nu 170 000 :eek: ....Web Dust :angel: )

Nu har det inte blivit affärer, men det är ett sätt att hitta hästar man kan få leasa som man tror sig kunna få ordning på.

I annat fall får man nog bara dom som du räknat upp.....
 
Sv: *Fördomar*

Tänk om jag vetat det innan jag köpte en 5 åring efter honom för någon månad sen.. Den hästen är rädd för människor,bakrädd och det går inte att höja händerna mot honom, då tror han att det vankas stryk! Jätterädd i boxen, går absolut inte att få något i öronen på honom. Bråttom iväg från stallet har han också.:crazy:

Men då vet man ju inte vad förra tränarna har gjort med honom heller.. :(


En klen tröst är väl att springa, det kan han.

Underbart rolig tråd. Samtidigt blir jag lite fundersam över din pålle efter Rambrico. Jag fick in en häst i träning med likadana symptom som du beskriver. Hon, en mörk, mörk brun (nästan svart) är idag det mysigaste man kan tänka sej att hålla på med. Mitt råd till dej: Ta det lungt, tvinga inte hästen att tillåta att du rör öronen t ex. Det går om du bara har tålamod och är lugn själv. Prata lungt med hästen och tala om vad du tänker göra. Bli framförallt inte :mad:. Med tålamod och vänlighet kommer man väldigt långt. Min märr gjorde sju starter för mej (slutade pga upprepade koliker). Förra ägaren trodde inte det var samma häst när han såg hennes första start hos mej. Samma är det med min nuvarande starthäst. Han, en brun valack efter Delvin Kosmos (!?) har åxå blivit en trevlig individ efter nästan ett års tålamod/arbete. Ta det lungt! Lycka till!:love:
 
Sv: *Fördomar*

Flatvar. (Behöver jag säga mer)
Vi har en... ack den hästen! Han är 23 år och valack. men han tycker själv att han är 3 år och hingst.
 
Sv: *Fördomar*

Måste bara svara på detta
Min fölis efter Ride The Night som är fyra månader stod idag i gången uppbunden och bakom henne är ett hål i taket från logen där man slänger ner hö o halm mm
En annan hästägare slängde ner hö och två ikeapåsar med mer hö utan att säga till men min hoppade inte ens till
Vilken tur att det var spekulante r där just då.
Då fick de se hur cool hon är.
hon är coolasta v alla hästar inte ens rädd när alla vuxna hästar fnyser och hoppas åt sidan för nåt.
 
Sv: *Fördomar*

Underbart rolig tråd. Samtidigt blir jag lite fundersam över din pålle efter Rambrico. Jag fick in en häst i träning med likadana symptom som du beskriver. Hon, en mörk, mörk brun (nästan svart) är idag det mysigaste man kan tänka sej att hålla på med. Mitt råd till dej: Ta det lungt, tvinga inte hästen att tillåta att du rör öronen t ex. Det går om du bara har tålamod och är lugn själv. Prata lungt med hästen och tala om vad du tänker göra. Bli framförallt inte :mad:. Med tålamod och vänlighet kommer man väldigt långt. Min märr gjorde sju starter för mej (slutade pga upprepade koliker). Förra ägaren trodde inte det var samma häst när han såg hennes första start hos mej. Samma är det med min nuvarande starthäst. Han, en brun valack efter Delvin Kosmos (!?) har åxå blivit en trevlig individ efter nästan ett års tålamod/arbete. Ta det lungt! Lycka till!:love:

Han är en helt annan häst nu sedan vi börjat använda fast huva :smirk:

Det och en massa kärlek har nu gjort honom till en riktig mysboll på väldigt kort tid :love: Har mest haft problemhästar så vet ju att det är precis som du säger! Synd att inte alla har det vettet med hästar :( Ibland krävs det faktiskt inte särskilt mkt för att få dem att fungera i hantering/lopp
 
Sv: *Fördomar*

Lindy's Crownare ber aldrig om lov, Dom bara går ändå...

Alla är idioter förutom en själv., jag har bara otur :angel:

Min häst borde haft dubbelt så många segrar än han har.....det har varit för många idioter i vägen.

min lindy's crownare är som en hundvalp nu, stora våta ögon och en bedjande min! förr hade han dock en radda rykten om sig i ungefär den stilen;)
 
Sv: *Fördomar*

- Starchipparna är idioter, märrarna går bra.

- Big Spender lämnar bara valacker

_Express Ride lämnar bara hästar som har ett framställ som ser ut som tio i två :devil: - Men det bryr dom sig inte om...dom springer ändå :D

dom föds väll ändå inte som valacker :)
 
Sv: *Fördomar*

Näää :D
Men det borde vara avdrag på levandefölavgiften 3000 kr om man får en hingst :angel:
 
Sv: *Fördomar*

har haft en Big Spender valack han var super snäll.Hans hel syrra var lika snäll hon så jag har bra erfarenheter av dom
 
Sv: *Fördomar*

Knapplån..



En fördom till: Alla amatörer har skottkärran åt fel håll (skalmarna vända utåt) när de mockar.
 
Sv: *Fördomar*

Knapplån..



En fördom till: Alla amatörer har skottkärran åt fel håll (skalmarna vända utåt) när de mockar.

Vaddå fel håll? Vem har sagt att skottis ska stå åt ett visst håll? Jag ställer skottis som det passar för tillfället, med skalmar innåt eller utåt.
 
Sv: *Fördomar*

Vaddå fel håll? Vem har sagt att skottis ska stå åt ett visst håll? Jag ställer skottis som det passar för tillfället, med skalmar innåt eller utåt.

Man ska alltid ha skalmarna inåt, in i boxen, ifall det kommer en löshäst kan man snabbt dra in den i boxen, annars är det väldigt stor risk att hästen går omkull och skadar sig.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 237
Senast: nullo-modo
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 291
Senast: Bison
·
Tjatter Det är ju halloween så tänkte att det kan vara kul med en tråd med spökhistorier/saker vi inte kan förklara. Kan börja med en...
Svar
4
· Visningar
392
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp