Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Status
Stängd för vidare inlägg.
(DT)
Hästen Gilda utsattes för övergrepp i sitt stall i Vikarbyn och veterinären kunde konstatera yttre skador på hästen. Polisen har inlett förundersökning och tagit DNA-prov i jakten på förrövaren. Flera förhör gjordes under tisdagen, men ännu har ingen misstänkt gripits.

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article386207.ece
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men snälla nån, jag kan inte låta bli att undra hur det står till med din sexuella läggning? Zoofilister är störda och kommer aldrig att bli accepterade av gemene man oavsett vad ni tycker. Ja är man zoofil så är man stämplad som zoofil oavsett hur man lever ut sin perversitet.

:confused:

Om man är zoofil, men aldrig nyttjar/utnyttjar/förgriper sig på, ett djur-hur kan man då vara störd enligt dig?

Och vad har min sexuella läggning med det hela att göra?:confused:, förstå du inte att även jag äcklas av tidelag, men att jag har lärt mig av andra användare på buke att det finns nyttjande av djur där djuret inte lider(som pastejslick, gnidande, och som i tråden kukbild)och som inte ska åtalas eller straffas, av anledning att det är lidandet hos djuret som ska straffas, inte avsikten hos en människa som gnider sig.

Man kan ju inte straffa en människa om inget lidande förekommit hos djuret bara för att man, även jag, tycker att det är äckligt, eller vad säger du?

Och frågar igen, tycker du som Bortkommen att kvinnan och fotografen ska åtalas, dömas för tidelag?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men behöver inte äta kött själv för att backa upp slaktindustrin, det räcker med att ge sin hund eller katt kött därfrån, eller använda sadel och träns i läder, skor till sig själv dito osv osv, det intressanta är att du tycker att kvinnan och fotografen ska åtalas, hästen lider ju:grin:(du jämför med en pojksnopp:grin:), medans du samtidigt tycker att det är OK att avliva djur även för din bekvämlighets skull.

Tyvärr är det så i dagens samhälle att de flesta branscher har ett finger med i spelet i andra branscher. Det enda sättet för den lilla människan att på inget sätt ha en långsökt del i något som hon inte har med att göra varken frivilligt eller direkt, är att ta självmord. Tycker du att alla människor ska ta självmord för att inte riskera att ha ett finger med i spelet någonstans där de själva inte valt det?

Man skulle lika gärna kunna säga att man stödjer italienska slakttransporter för att man äger en häst (det är ju hästägare som ser till att det finns djur att skicka med dessa transporter). Eller så skulle man kunna säga att alla som använder en glödlampa aktivt stödjer miljöförstöringen. Och skaffar man barn - herregud man bidrar ju till en utbredning av världssvälten då man ser till att det finns ännu fler att mätta med de sinande resurser vi har på jorden.
Känner du dig bekväm med att stödja världssvälten så att fler människor dör?

Man kan vara hur långsökt man vill, om man vill. Btw, om det intresserar dig: jag kokar egen hundmat och matar inte min hund med slaktavfall och andra massuppfödda djur :grin:
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Man kan vara hur långsökt man vill, om man vill. Btw, om det intresserar dig: jag kokar egen hundmat och matar inte min hund med slaktavfall och andra massuppfödda djur :grin:


Men det är du-inte jag-som jämställer djur och människor, därav liknelsen.

Hur kan du slakta ett djur om du jämställer djur och människa-hade du bara skrivit att du inte jämställer så hade du aldrig fått jämförelsen.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men snälla nån, jag kan inte låta bli att undra hur det står till med din sexuella läggning?
Inte första gången du kommer med den här typen av beskyllningar, du är ju helt klart beredd att gå hur långt som helst på alla fronter.
Du har ju redan klart deklarerat att du tycker att det är ok att terrorisera sjuka människor till de tar livet av sig.
PL
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Där har du fel, när han togs på bar gärning förgrep han sig på en häst, inte hästar.

Patetiskt att ens påpeka hur många det var. Är han mindre zoofil för att det bara var en häst han förgrep sig på då någon kom på det? Vart går gränsen, två, tre eller fler hästar? Gäller det under förutsättning att någon sett en, två eller fler hästar eller när har man en sexuell dragning mot djur menar du?

Om man är zoofil, men aldrig nyttjar/utnyttjar/förgriper sig på, ett djur-hur kan man då vara störd enligt dig?

Det finns säkert många med "avvikande läggning" som man inte märker av innan de visat vad de går får så att säga. Du vet inte att en pedofil är en pedofil förrän h*n visat det, och hur skulle det vara möjligt utan tankeläsning? Det finns många med störda/sjuka tankar som (ännu) inte gått till handling, men förmodligen föregås en handling av viss tankeverksamhet. Du kan säkert få göra praktik inom psykiatrin så träffar du en del med diverse osunda tankegångar som aldrig satt dem i verket (tack och lov).
Jag träffade en gång en person som dagligen fantiserade om att begå massmord, det kunde ta flera timmar per dag att fundera ut hur det skulle se ut. Denna person hade aldrig begått ett massmord, och har mig veterligen ej heller gjort det idag. Men av de som faktiskt begår dessa hemska brott så skulle jag tro att det är få som aldrig tänkt tanken innan. Som tur är så kan psykiatrin i många fall mota olle i grind men det krävs ju att saker och ting visar sig.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Jag har aldrig slaktat ett djur. Jag har inte kompetens för det. F.ö så har jag i denna diskussion uttryckt att jag likställer övergrepp mot djur med övergrepp mot barn. Det har inget att göra med att jag tror att djur och barn är likadana som du nu försöker få det att låta.

Känner du dig bekväm med att stödja världssvälten så att fler människor dör?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Där har du fel, när han togs på bar gärning förgrep han sig på en häst, inte hästar.

Just i ögonblicket när han greps, förgrepp han sig på fjordingen Dolly. Men han hade tidigare förgripit sig på fler hästar på gården.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Patetiskt att ens påpeka hur många det var. Är han mindre zoofil för att det bara var en häst han förgrep sig på då någon kom på det?


Det kan väl knappast vara patetiskt, sin vana trogen går Carinah ut med mer anklagelser än vad som är sant, han förgrep sig på en häst när de tog honom på bar gärning.

Han är inte mindre zoofil, men vid det tillfället ska han väl ändå inte bli anklagad för de andra hästarna som han inte rörde(om det nu ens fanns andra hästar på plats), de hästarna har inte lidit, han ska givetvis anklagas för det han var skyldig till, och dömas, vilket han också blev och gjordes, inte de andra på plats som han inte rörde.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Just i ögonblicket när han greps, förgrepp han sig på fjordingen Dolly. Men han hade tidigare förgripit sig på fler hästar på gården.

Ja, men nu skrev du inte så först, utan att han förgrep sig på hästar när han greps, och så var det inte, just då, den dagen, var det en häst.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Hur skulle han ha kunnat förgripa sig på flera exakt samtidigt? Har har flera könsorgan? Ställde han upp dem bredvid varandra och hade en arm i varje eller hur skulle det ha gått till?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Det finns säkert många med "avvikande läggning" som man inte märker av innan de visat vad de går får så att säga.

Det finns många med störda/sjuka tankar som (ännu) inte gått till handling, men förmodligen föregås en handling av viss tankeverksamhet.



Men är de störda ändå, fast de aldrig har gjort något, och en del aldrig kommer att göra?

Hur kan en tanke vara sjuk eller störd om den aldrig går till handling och inte skadar någon?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Hur skulle han ha kunnat förgripa sig på flera exakt samtidigt? Har har flera könsorgan? Ställde han upp dem bredvid varandra och hade en arm i varje eller hur skulle det ha gått till?



Den frågan får du rikta till Carinah, hon vet hur det gick till på Jutagården, två hästar som en man förgrep sig på , vid samma tillfälle, ute, dagtid, öppen hage osv, fråga henne.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Där har du fel, när han togs på bar gärning förgrep han sig på en häst, inte hästar.

Och redan det är EN för mycket.

Det finns säkert många människor som har erotiska drömmar om både det ena och det andra, kanske olagligt-kanske inte. Men de flesta människor förverkligar inte sin dröm. Det stannar just vid en dröm/tanke. Självklart ska man inte straffas då. Man har ju inte begått ett brott. Lagstiftning är ju till för själva övergreppet. Och de människor som lever ut sina erotiska fantasier saknar självklart en spärr som andra människor har. Men just vad det gäller djur så har det ju inte varit straffbart och personerna har inte behövt göra någon sinnesundersökning så jag tror inte man kommer så långt med statistik där. Men han som blev dömt för övergreppen på Silver vore väldigt intressant och se vad han har för psykologisk bedömning. Jag betvivlar starkt att han aldrig ska ha varit i kontakt med en psykologisk verksamhet av något slag. Det finns säkert något proffissionellt uttalande om hans psykiska standard i tidigare domar mm.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Inte första gången du kommer med den här typen av beskyllningar, du är ju helt klart beredd att gå hur långt som helst på alla fronter.
Du har ju redan klart deklarerat att du tycker att det är ok att terrorisera sjuka människor till de tar livet av sig.
PL


Ja, och nu kommer det fram att flera i tråden tycker att de är sjuka i huvudet, eller störda, innan de har begått någotsomhelst brott.

Frågan är : Vad kommer härnäst, hur hittar man dessa sjuka individer som ännu inte gjort något men som kanske en dag...., kännetecken, är man villig
att gå så långt att man terroriserar de man tror sig veta är störda, så att de begår självmord innan något händer...?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Den frågan får du rikta till Carinah, hon vet hur det gick till på Jutagården, två hästar som en man förgrep sig på , vid samma tillfälle, ute, dagtid, öppen hage osv, fråga henne.

Frågan riktades till dig eftersom du hakade upp dig på att carinah inte kunde mena att han förgripit sig på flera hästar samtidigt. Jag menade att HUR är det praktiskt möjligt att förgripa sig på flera SAMTIDIGT?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men är de störda ändå, fast de aldrig har gjort något, och en del aldrig kommer att göra?

Hur kan en tanke vara sjuk eller störd om den aldrig går till handling och inte skadar någon?

De där definitionerna om vad som är sjukt/stört tar du nog med fördel med en psykiater. Jag vidhåller dock att om man ägnar x antal timmar till att tvångsmässigt tänka på exempelvis massmord och tillvägagångssätt så är det ett stört beteende, det kan kallas tvångsmässighet, tvångshandling, tvångsbeteende och tvångstankar. Men som sagt, ta upp frågan med en psykiater för ett mer uttömande svar.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Ja, och nu kommer det fram att flera i tråden tycker att de är sjuka i huvudet, eller störda, innan de har begått någotsomhelst brott.

Eh? Som jag tidigare sagt så föregås en handling av en tanke. Hur kan man göra något sjukt, tex våldta ett barn, utan att först ha tänkt tanken? Du verkar inte kunna speciellt mkt om psykiatri hör jag... Men att de skulle dömmas för sina tankar är ju knappast gångbart och något som någon tycker är rimligt. Att de får hjälp däremot, är ju önskvärt, så att det slipper bli ett offer. Jag tror att alla är överens om det. Eller?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

:confused:

Om man är zoofil, men aldrig nyttjar/utnyttjar/förgriper sig på, ett djur-hur kan man då vara störd enligt dig?

Och vad har min sexuella läggning med det hela att göra?:confused:, förstå du inte att även jag äcklas av tidelag, men att jag har lärt mig av andra användare på buke att det finns nyttjande av djur där djuret inte lider(som pastejslick, gnidande, och som i tråden kukbild)och som inte ska åtalas eller straffas, av anledning att det är lidandet hos djuret som ska straffas, inte avsikten hos en människa som gnider sig.

Man kan ju inte straffa en människa om inget lidande förekommit hos djuret bara för att man, även jag, tycker att det är äckligt, eller vad säger du?

Och frågar igen, tycker du som Bortkommen att kvinnan och fotografen ska åtalas, dömas för tidelag?
Är man zoofil så är man zoofil, och det handlar bara om tid innan de begår övergrepp. De lever knappast i celibat.
Äcklas av tidelag..nu handlar det inte om mina känslor utan att jag anser att det är fel att nyttja någon annan levande varelse i eget sexuellt syfte.
Har du lärt dig här på Buke att djur inte lider av diverse mänskliga påhitt:confused::confused:
Och jo det är just människans avsikt som ska bestraffas, hur kan du avgöra om djuret lider?
Min absoluta övertygelse och alla mina nära som jag diskuterar med är helt på det klara med att djuret tar psykisk skada ( även utan våld).
Bilden på kvinnan skulle absolut kunna prövas i tingsrätt och efter vad som framkommer där visar sig då vad brottsrubriceringen blir. Jag skulle luta åt sexuellt utnyttjande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) För en månad sedan utsattes två hästar för övergrepp i Vikarbyn. Polisen har ännu inte hittat något som kan peka ut...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) Drabbade kräver att polis och åklagare ser till att misstänkt åker fast VIKARBYN Oron för fortsatta hästövergrepp...
Svar
0
· Visningar
905
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DT) En man är skäligen misstänkt för två konstaterade övergreppen på hästar i Vikarbyn för några månader sedan. - Vi har nu fått...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp