Förutom.......

Bukefalos har sina fördelar och sina nackdelar. Ändå är det ett forum som känns väldigt famelijärt på ett bra sätt.
För mig har det nog varit ett trevligt ställe att hänga på. Många olika människor och deras liv och tankegångar. Sen är det roligt att så många har varit här under längre tid. Hinner känna igen personerna och de blir något mer än bara sina nicknames.

Finns det något jag klurar på ja då kan det vara en idé att ventilera här.

Gillar även att många känns vettiga så det blir ju ett slags umgänge. De jag känner irl här tycker jag är inne väldigt sporadiskt tyvärr. Men det gör inte så mycket. Finns många trevliga utan att jag för den delen känner personerna bakom.
 
Jag insåg just att jag hängt på buke (stallet) till och från i 20 års tid i år!! :eek: Det börjar bli en ganska betydande del av mitt liv.
Buke har givit mig allt från den välbehövliga spark i röven jag behövde för att bryta mig ur ett dåligt förhållande i slutet av 1999 till jätteroliga och spännande upplevelser med alla träffar runt om i landet som jag var med på i början av 00-talet, eoner av insikter, visdom och tips, underbara människokontakter, och självterapi genom blogg/dagboksskrivande... Plus mycket mer.
:heart
 
Jag har börjat se saker med nya ögon (ex dåliga relationer, feminism etc), allmänbildning, sällskap i situationer där man saknat någon att prata med, träffat @kimmis87 :heart och mycket mer.

Det är ett familjärt forum med väldigt mycket kunskap. Jag tycker att det är toppen. @athena_arabians Sabatonlåtar i "vad pysslar vi med" när jag låg inne på den där helknäppa undersökningen ligger ju också kvar i minnet :D
 
Jag har börjat se saker med nya ögon (ex dåliga relationer, feminism etc), allmänbildning, sällskap i situationer där man saknat någon att prata med, träffat @kimmis87 :heart och mycket mer.

Det är ett familjärt forum med väldigt mycket kunskap. Jag tycker att det är toppen. @athena_arabians Sabatonlåtar i "vad pysslar vi med" när jag låg inne på den där helknäppa undersökningen ligger ju också kvar i minnet :D
:heartheart

Jag tror att buke har hjälpt mig att växa mkt, lärt mig att kunna gå ur situationer och titta på dem lite mer nyktert, kunna analysera dem. Tex att jag är totalt medberoende med min mor, det hade jag nog aldrig fattat utan buke.
 
Jag har blivit vuxen här. Det är absolut inte samma person idag som jag var för tio år sen när jag gick med på forumet. Då kunde jag tycka att vissa användare gick ut hårt och jag har många gånger både blivit otroligt ledsen och tänkt att jag ska sluta hänga här. Men sen kan jag inte sluta ändå och de där kommentarerna som jag då upplevde som hårda har definitivt lärt mig något. Jag hade aldrig skrivit många av de saker jag skrev förr idag.
 
Jag har hängt här i 15 år i höst och Buke har alltid funnits som en trygg och fast punkt för mig i en tid av utveckling. Här har jag fått nyttiga perspektiv och lärt mig lite om mycket. Lärt känna många nick, men kanske inte så mycket personerna bakom dem, finns många här jag gärna skulle vilja ha som vän då de uttrycker vettiga åsikter, mognad och empati.
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 475
Senast: sjoberga
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 110
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 639
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp