Förutom.......

Men vad som är unikt för Buke, tycker jag, är den fantastiska sammanslutningen, personer som aldrig träffats som ställer upp för varandra. Den finns så mycket kunskap att suga åt sig, att vända och vrida på sina egna föreställningar. Även om användarna här såklart inte är en homogen grupp finns det ett systerskap som är otroligt stärkande för mig.
Instämmer!

Jag tycker att buke är ett otroligt fascinerande forum, mycket pga ovanstående, men framförallt för att det finns så otroligt mycket kunskap samlat här, om allt! och att folk här, för det mesta, vet vad de har kunskap om och var de saknar kunskap, så att de inte ger sig ut och kommer med tvärsäkra råd i trådar där de faktiskt inte har en aning om vad som är lämpligt. Annars när man kollar i tex facebookgrupper blir det ju hur galet som helst många gånger.

På buke har jag fått utveckla mitt sätt att skriva, men kanske ännu mer mitt sätt att tänka. Så många trådar som varit skitjobbiga att läsa, antingen för att de provocerat eller för att de fått mig att gråta då jag börjat tänka på sådant som hänt i mitt egna liv men aldrig bearbetat tidigare. Jag har fått lära mig mycket om allt möjligt, om samhällsstrukturer och hundar och politik och matlagning och kläder och djur jag inte ens visste fanns. Jag har tack vare buke börjat våga ta för mig också. Tidigare vågade jag aldrig skriva något här, la in någon bild ibland och skrev i "lektrådar" där ingen kunde bli sur. Nu har jag insett att det inte är så farligt :D

Vänner har jag fått också. Flera underbara personer som kommit att betyda väldigt mycket för mig, även om vi inte alltid har så mycket kontakt. Och så underbara @NagelacksBeroende då, som jag har kontakt med varenda, varenda dag sedan ungefär 11 år tillbaka. Minst. 12 år kanske? Några år till så blir det halva mitt liv ungefär :p
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 475
Senast: sjoberga
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 636
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
38 865
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp