Bukefalos 28 år!

Förutom.......

@Tranan: Inte så mycket... en bunt nya vänner varav flera som jag träffat IRL, stöd i några jävligt jobbiga situationer, en massa skratt, ett feministiskt uppvaknande som på många sätt var smärtsamt eftersom jag var tvungen att omvärdera många av mina åsikter, fantastisk snuskpoesi, en massa trädgårdssnack med vidhängande tom plånbok samt massor med matlagningstips. Jag har också fått ynnesten att få en större förståelse för NPF och hur jag bäst möter människor som har det :heart

Och fått veta att mikrovågsugnar kan vara blåa ;):D
 
@Tranan: Inte så mycket... en bunt nya vänner varav flera som jag träffat IRL, stöd i några jävligt jobbiga situationer, en massa skratt, ett feministiskt uppvaknande som på många sätt var smärtsamt eftersom jag var tvungen att omvärdera många av mina åsikter, fantastisk snuskpoesi, en massa trädgårdssnack med vidhängande tom plånbok samt massor med matlagningstips. Jag har också fått ynnesten att få en större förståelse för NPF och hur jag bäst möter människor som har det :heart

Och fått veta att mikrovågsugnar kan vara blåa ;):D
Men om man inte räknar det! Vad har buke get dig! Inget! :D
 
Tidsfördriv(för mkt) och Frustration.
Till viss del har buke hjälpt mig att reflektera över saker och ting.
Dock till bekostnad av de två övriga punkterna ovan.
Jag tycker buke har fått en mkt hårdare ton och miljö idag än för 10 år sen när jag hängde på äldre ungdom. Upplever en helt annan miljö och tongång som jag inte riktigt uppskattar.
 
Glömde skriva att Buke har lärt mig att se efter mig själv, lita på mig själv och inte ta någon skit. Jag har ingen personlig Grynet här ute i verkliga livet som står och håller mig om axlarna och säger ”Ta ingen skit!” men däremot hör jag era röster i huvudet väldigt ofta. ”Det är inte ditt problem”, ”Stå på dig”, ”Vem bryr sig om vad andra tycker?”. Tack för det! :heart

Har hängt på Buke i 15 år nu.
 
Jag tycker Buke är mycket mer snällt och mjäkigt nuförtiden. Och PK :D.

När jag började hänga här på stallet-tiden såg det helt annorlunda ut :D.

Definitivt mer PK ja. Vet inte om jag anser att det är till det positiva dock.
Men back then var det många som faktiskt gillade mig. Visst att jag gick in mer för att sälja mig själv då och nu inte längre bryr mig om vad folk anser om mig.
 
Definitivt mer PK ja. Vet inte om jag anser att det är till det positiva dock.
Men back then var det många som faktiskt gillade mig. Visst att jag gick in mer för att sälja mig själv då och nu inte längre bryr mig om vad folk anser om mig.
Jag stod ut med mycket mer rövhattande när jag var nitton jämfört med nu när jag snart blir tjugo.

Jag träffar ibland gamla vänner och kan inte för mitt liv begripa vad jag såg hos dem tidigare.
Med erfarenheterna som kommit med stigande ålder har jag mycket mindre tolerans med dumheter och omognad.
 
Men hur många som gillar en kan ju att göra med hur man beter sig också?
True True , men det är ju inte som att jag kan göra en format c:/s och alla förutfattade meningar om mig kommer försvinna. Vet inte om jag vill det heller. Det finns bättre plattformar för att träffa någon.
 
Genom Buke har jag kommit i kontakt med många fantastiskt trevliga och vettiga människor som jag inte skulle ha träffat annars.

Jag har hängt här i över femton år och tycker att klimatet är mycket mildare nu för tiden. Numera är de flesta sakliga i sin kritik, tidigare var det vanligare att folk var elaka och grova när de kritiserade någon.
 
True True , men det är ju inte som att jag kan göra en format c:/s och alla förutfattade meningar om mig kommer försvinna. Vet inte om jag vill det heller. Det finns bättre plattformar för att träffa någon.
För att träffa någon? Det här inte en dejtingsajt, det är ett diskussionsforum.

Sen kan man ju bete sig trevligt även om man inte vill "träffa någon". Du vet, för att vara en respektfull och trevlig medmänniska och inte bara för att försöka få ragg.
 
För att träffa någon? Det här inte en dejtingsajt, det är ett diskussionsforum.

Sen kan man ju bete sig trevligt även om man inte vill "träffa någon". Du vet, för att vara en respektfull och trevlig medmänniska och inte bara för att försöka få ragg.

Håller med. Tråkigt att inte alla klarar av det.
 
Jag har hängt här i 13 år nu. Helt galet egentligen! Har hunnit gifta mig och skilja mig. Tror många minns min får man ta med sig hunden i kyrkan tråd :laugh:
Jag har, som någon ovan skrev, blivit vuxen här.
Ändrat mitt sätt att leva och min syn på mig själv och min omvärld. Från naiv till cynisk, på gott och ont.
Har upplevt väldigt mycket sorg under de här åren men även väldigt mycket glädje. Träffat underbara människor och fått fantastiska vänner.
 
Jag har hängt här i 13 år nu. Helt galet egentligen! Har hunnit gifta mig och skilja mig. Tror många minns min får man ta med sig hunden i kyrkan tråd :laugh:
Jag har, som någon ovan skrev, blivit vuxen här.
Ändrat mitt sätt att leva och min syn på mig själv och min omvärld. Från naiv till cynisk, på gott och ont.
Har upplevt väldigt mycket sorg under de här åren men även väldigt mycket glädje. Träffat underbara människor och fått fantastiska vänner.

Du är ju väldigt mycket roligare nu:D
 
True True , men det är ju inte som att jag kan göra en format c:/s och alla förutfattade meningar om mig kommer försvinna. Vet inte om jag vill det heller. Det finns bättre plattformar för att träffa någon.
Hade du en tanke om att träffa en partner här på Buke?
 
Senast ändrad:
Jag tycker tonen numer är snäll, annat var det när dinosaurierna bråkade för 10-ish år sedan. Herregud vilka diskussioner det var. Roliga men vassa.


Jag tycker buke vidgar mitt perspektiv. Jag pratar och diskuterar med folk jag aldrig träffar i min vardag. Och mat! Så många bra recept jag fått, och det är underbart med andra nördar som fattar att man kan prata om krispig sparris med andakt.
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 572
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 705
Senast: sjoberga
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 374
Senast: hundtant
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 727
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp