Bukefalos 28 år!

Förutom.......

Jag tycker tonen numer är snäll, annat var det när dinosaurierna bråkade för 10-ish år sedan. Herregud vilka diskussioner det var. Roliga men vassa.


Jag tycker buke vidgar mitt perspektiv. Jag pratar och diskuterar med folk jag aldrig träffar i min vardag. Och mat! Så många bra recept jag fått, och det är underbart med andra nördar som fattar att man kan prata om krispig sparris med andakt.
Jaha,nu blev man kallad dinosaurie :mad:
 
Har du en tanke om att träffa en partner här på Buke?
Jag hade en tanke för 10 år sen. Där jag fick kontakt med flera på buke. Men sen insåg jag att alla är så utspridda i landet på forumet och att träffa någon from min lilla stad var svårt. Så det ledde aldrig till något. På den tiden fanns inte heller appar som Tinder. Men den tanken gav jag upp senare och sen la jag mer fokus på tanken om att jag vill lära mig mer hur kvinnor integrerar med varann och vad snackar kvinnor om m.m. Nu på slutet har det mest blivit ett tidsfördriv då jag inte anser mig få ut så mkt mer.
 
Jag hade en tanke för 10 år sen. Där jag fick kontakt med flera på buke. Men sen insåg jag att alla är så utspridda i landet på forumet och att träffa någon from min lilla stad var svårt. Så det ledde aldrig till något. På den tiden fanns inte heller appar som Tinder. Men den tanken gav jag upp senare och sen la jag mer fokus på tanken om att jag vill lära mig mer hur kvinnor integrerar med varann och vad snackar kvinnor om m.m. Nu på slutet har det mest blivit ett tidsfördriv då jag inte anser mig få ut så mkt mer.
Inte ens jag själv vet vad kvinnor snackar om dvs det snackas väl om allt möjligt.
 
Jag har fått bland annat feminism, politik, förhållanderåd, tvättråd, köpråd, recept, mothugg, uppläxningar, skratt och ibland tårar härifrån.

Jag tror inte riktigt jag varit samma person utan buke faktiskt. Ni har gett mig så många synvinklar och klokheter att jag blir lite rörd bara jag tänker på det.
 
Jag har också hängt här sedan Stallet-tiden. Satt ensam och livrädd kvar över helgerna på gymnasiet och var förbaskat glad över att jag övertalat dem att lämna datasalen öppen... och ja, det var Hårt i diskussionerna då! Särskilt inom hästhantering. Betydligt mindre modererat också, jag tror inte att jag vågade skriva pip ens en gång. :D
Men generellt har jag lärt mig så OTROLIGT mycket inom hundforumet - saker som fått mig vetgirig och inspirerat.
Sels hundar: "Men... what about positiv förstärkning?... .what about clickers? .... what about berikning?"

Sedan hänger jag på andra delar av forumet lite på skoj, det är trevligt att läsa och lära sig om samliv och umgänge och mat och mask! Och vilka smileysar som är uppskattade och inte. ^^
 
Jag har varit med sen "Stallet"-tiden. Yes så gammal är jag ;)
Jag har ett rikt socialt liv privat så jag använder Buke lite som ett tidsfördriv. Dock har jag träffat riktigt härliga människor här som jag troligen aldrig skulle träffat IRL och det är jag väldigt tacksam för! Ni vet vilka ni är ;)
 
Ja, jag vet det. Det finns fortfarande beteende skillnader mellan könen dock.

Jamen dåså. Vad knorrar du om? "Lära sig mer om..."
Och inte särskilt många, faktiskt. Skillander mellan personer och hur kön bemöts fungerar i samhället kanske, men inte mellan könen generellt.
Men never mind!
Jag trallar vidare!
 
Ett andningshål på många sätt. Dessutom umgås man IRL oftast bland vänner från sina 'egna' kretsar. Här möter, snackar, debatterar man med personer från alla socioekonomiskkulturellaåldersmässigtolika. vilket är fantastiskt roligt och givande. Jag håller inte med alla, liksom de inte håller med mig, vi kommer från olika synvinklar och det är just det som är själva kärnpunkten. Har inte varit här särskilt länge - visste att det fanns något som hette stallet men fick uppfattningen om att det var yngre tonåringar som höll på med virtuell hästhållning och ibland av pedofiler som låtsades vara tonåringar. Hmm.

Det roliga med Buke är att det finns något för alla. Ett sub-forum där man pratar om saker som är viktiga för just dig. Allt från vaktlar till Baloubet, till husrenoveringar, till hur mycket bling får man ha när man tävlar dressyr, till blåa mikrovågsugnar.

Rent konkret har jag dessutom fått ovärderlig hjälp med allt från bilar till elproppar till keramikshällsskrapa *vinkar till @dobbis * mitt i natten. Dessutom, på vilket annat forum kan man ha en en 40+ sidor tråd om hur man får sin katt att äta rätt mat utan att bli förklarad som en besatt CCL :rofl:
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 548
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 699
Senast: sjoberga
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 362
Senast: hundtant
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 699
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp