Förutom.......

Min halvtimme på buke varje morgon med min kaffe och cigg är min heliga stund på dygnet.
Ventilerar saker "som bara svenskar förstår" eller nåt. Har några användare som jag följer mer än andra. Ibland är det svårt att hänga med då det är missinatta när jag skriver och nästa gång jag är här har jag missat 100 inlägg typ.. så jag skriver mest i "vad gör du nu" trådar. För svårt att hänga med i diskussionstrådar om viktiga ämnen

Det är också min anledning till att jag mest hänger i snacktrådarna, finns inte tid att ge sig in i de djupare diskussionerna med trådar på över 20 sidor. Läser lite i dem ibland för att bredda mitt perspektiv men ger mig sällan in i dem själv.
 
Jag minns nicket och det byggde på en enkel logik. ;)

(Men hon får avslöja det själv om hon vill)

Fasen, jag kom på det nu, bara sådär! Inte med ledtråd av logiken, för den minns jag inte, men minns nu nicket med fem bokstäver. Märkligt att det dök upp i minnet så plötsligt.
 
Jag har varit aktiv till och från men
minns stallettiden lite vagt.

Buke har gett mig ett större kontaktnät, nya vänner. Bukefalister har ställt upp med övernattning för häst och ryttare i krissituationer och icke krissituationer. Massor skratt (masktråden, den korta bussen, den provocerande fisken som simmade konstigt, snuskpoesi och massor mer).

Tårar också såklart, jag minns särskilt en tråd som jag läste ikapp, där ts man var sjuk och inte klarade sig.

Men vad som är unikt för Buke, tycker jag, är den fantastiska sammanslutningen, personer som aldrig träffats som ställer upp för varandra. Den finns så mycket kunskap att suga åt sig, att vända och vrida på sina egna föreställningar. Även om användarna här såklart inte är en homogen grupp finns det ett systerskap som är otroligt stärkande för mig.

Vissa stunder ger Buke också mycket provokation, och jag myser när jag läser punchlines som jag önskar att jag själv kommit på.
 
Jag kan inte peka ut något särskilt. Har varit här i snart 20 år även jag och det har garanterat format mig, förhoppningvis åt det positiva hållet :)

Det är lite som en (ok) förälder, alltid där ;)
 
Jag har varit aktiv till och från men
minns stallettiden lite vagt.

Buke har gett mig ett större kontaktnät, nya vänner. Bukefalister har ställt upp med övernattning för häst och ryttare i krissituationer och icke krissituationer. Massor skratt (masktråden, den korta bussen, den provocerande fisken som simmade konstigt, snuskpoesi och massor mer).

Tårar också såklart, jag minns särskilt en tråd som jag läste ikapp, där ts man var sjuk och inte klarade sig.

Men vad som är unikt för Buke, tycker jag, är den fantastiska sammanslutningen, personer som aldrig träffats som ställer upp för varandra. Den finns så mycket kunskap att suga åt sig, att vända och vrida på sina egna föreställningar. Även om användarna här såklart inte är en homogen grupp finns det ett systerskap som är otroligt stärkande för mig.

Vissa stunder ger Buke också mycket provokation, och jag myser när jag läser punchlines som jag önskar att jag själv kommit på.
Ja usch, jag minns en användare som gjorde en gbp och dog sen. Jag vet inte alls hur det var korrelerat men det var hemskt.
 
Jag vet inte hur länge sen jag började hänga här, men länge är det. På stallet-tiden så minns jag att jag och en kompis chattade med varandra på helgerna när vi inte sågs, och sen var det några års uppehåll tills jag startade mitt första nick (NB är mitt andra). Det här nicket föddes 2004 enligt min profil, så det är ett tag sen. Buke har gett mig många tankeställare, utlopp för aggression och pepp.

Buke har gett mig en av mina närmsta vänner, @Red_Chili. Utan buke hade vi nog aldrig råkat på varandra.
 
Men alltså va, hände det?
Ja, användaren försvann och en annan användare skrev att hen gått bort (båda var rätt välkända användre) För några år sen, rätt många tror jag. Jag skriver inte ut mera av respekt för de som ev kände användaren i verkligheten. Det var så hemskt.
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 475
Senast: sjoberga
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 964
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 637
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp