Förutom.......

Tja vad har Bukefalos gjort för mig?
Bukefalos har varit en del av min uppväxt. Från osäker 13-åring (jupp jag har hängt här sedan 1996 :o) med en häst som försökte ta livet av mig, till tonåringen (dressyrnörden) som började om med ny häst som behövde en ny start (Tussi :love:). Till 27-åringen som gråtande tog farväl av sin älskade Tussi och några månader senare höll på att förlora även sin unghäst. Ända fram till 33-åringen som med gravidmagen avslutade sin karriär som hästmänniska med att hålla i grimskaftet när hennes sista häst somnade in. :cry:

Om vi inte ska prata häst så har Buke följt mig genom livet även på det privata planet. Det var er jag diskuterade om jag skulle ge pojkvännen en chans till när han inte förstod mig. Det var ilskan över era svar (dumpa) som fick mig att konfrontera honom där hösten 2009. Ett bra beslut då han visade sig vara mannen i mitt liv :heart Ni har varit med genom bröllopet och 2 graviditeter. Ni har även fått följa våra barn de första åren.
Ni har gett mig inredningstips och husbyggaridéer, matrecept och trädgårdstokerier. Söta bebisbilder och coola hus. Ilska när ni blivit orättvist behandlade och krampaktigt hållna tummar när ni går igenom tuffa situationer. Jag har skrattat med er, gråtit med er och skrikit rakt ut i ren glädje när det gått bra för er. :heart

Ni är min Bukefamilj helt enkelt :heart
 
Gick med på forumet för sisådär 10-12 år sedan och känner inte igen mig i att det skulle varit hårdare ton då, men det kan nog mycket väl stämma. Jag hängde bara i enstaka trådar och diskuterade enstaka ämnen. Jag tror jag höll mig undan tjafset.

Mitt konto togs bort pga inaktivitet och sedan några år är jag tillbaka. Lärt känna några vänner som jag såklart är väldigt tacksam för. Har framförallt lärt mig mycket om hund och fått nya perspektiv på saker och ting. :p
 
Det var väldigt hårt och rentutav ojästvänligt ett tag. Det gjordes ett rejält uppryckande, var väl snart två år sen tror jag, eller är det mer rentav.
Efter det är nog många mer vakna på när det börjar barka snett.
 
@TeamLundVer Absolut var det elakare förut. Men det var också mindre välordnat, strömlinjeformat, mer spretigt. När jag läser gamla trådar tycker jag att det är befriande att det var högre i tak och mer diskussioner.

Men - det tror jag också beror på att alla dessa snacktrådar äter upp forumet nuförtiden. Förr startades det ofta intressanta trådar, det var mer liv. Nu göms eventuella intressanta diskussioner i "Vårbebisar 2012" eller "Vi som gillar att titta på film nummer 212". Jag tror det gör forumet lite slöare och lite tristare.
Jag håller med dig, jag har hängt här sedan stallet-tiden och jag minns diskussionerna förr precis som du, mer riv i forumet...Jag tycker att det faktiskt blivit lite tristare med åren, elller så är det jag som blivit medelålders och trött. Nuförtiden håller jag till och med med en liberal som t ex @sjoberga ibland, skrämmande utveckling! Eller en centerpartist (tror jag) som @tanten. ja jisses.
Det som har gett mig mest de senaste åren är alla diskussioner kring norm, normföljsamhet, normbrytande. Det har gett mig personligen mer råg i ryggen för att leva ett liv som jag vill i enlighet med mina värderingar, inte minst när det gäller barnuppfostran.
 
Jag håller med dig, jag har hängt här sedan stallet-tiden och jag minns diskussionerna förr precis som du, mer riv i forumet...Jag tycker att det faktiskt blivit lite tristare med åren, elller så är det jag som blivit medelålders och trött. Nuförtiden håller jag till och med med en liberal som t ex @sjoberga ibland, skrämmande utveckling! Eller en centerpartist (tror jag) som @tanten. ja jisses.
Det som har gett mig mest de senaste åren är alla diskussioner kring norm, normföljsamhet, normbrytande. Det har gett mig personligen mer råg i ryggen för att leva ett liv som jag vill i enlighet med mina värderingar, inte minst när det gäller barnuppfostran.

Detta värmer ett liberalt hjärta. :)

Buke är bra. Den samlade klokheten är nästan obegränsad och perspektiven är fler än jag når i något annat sammanhang. Sen får man slag under bältet ibland, ibland för att man varit trögtänkt, inte insett konsekvenserna av sina inlägg och ibland helt orättfärdigt - men kan vara tänktvärt ändå, hur man kan bli så gravt missuppfattad och feltolkad att folk måttar verbala sparkar mot skrevet i fyra-fem inlägg innan de lugnar ned sig.
 
@TeamLundVer Absolut var det elakare förut. Men det var också mindre välordnat, strömlinjeformat, mer spretigt. När jag läser gamla trådar tycker jag att det är befriande att det var högre i tak och mer diskussioner.

Men - det tror jag också beror på att alla dessa snacktrådar äter upp forumet nuförtiden. Förr startades det ofta intressanta trådar, det var mer liv. Nu göms eventuella intressanta diskussioner i "Vårbebisar 2012" eller "Vi som gillar att titta på film nummer 212". Jag tror det gör forumet lite slöare och lite tristare.
Ja och uppdelningen till hem och hobby är tråkig. Jag ser hellre att den ligger i allmänt.
 
Ja och uppdelningen till hem och hobby är tråkig. Jag ser hellre att den ligger i allmänt.
Du har en poäng där! Jag har inte tänkt så innnan, men om hem och hobby kom tillbaka hit skulle kanske allmänt bli mer varierat. Visserligen finns det evighetstrådar även på H&H men också många trådar med frågeställningar som är aktuella för TS just då.

På Allmänt känns det som att många i stället för att starta en tråd om "Jag ska köpa ett par kalsonger, har ni några tips?" numera väljer "Här är stora kalsongtråden". Astråkigt, tycker jag.
 
Ja och uppdelningen till hem och hobby är tråkig. Jag ser hellre att den ligger i allmänt.
Du har en poäng där! Jag har inte tänkt så innnan, men om hem och hobby kom tillbaka hit skulle kanske allmänt bli mer varierat. Visserligen finns det evighetstrådar även på H&H men också många trådar med frågeställningar som är aktuella för TS just då.

På Allmänt känns det som att många i stället för att starta en tråd om "Jag ska köpa ett par kalsonger, har ni några tips?" numera väljer "Här är stora kalsongtråden". Astråkigt, tycker jag.
Det där är väl en jättebra grej att ta upp på Om Buke istf att det ska drunkna här? :)
 
Har hängt här sen stallet-tiden. Det var det första forumet som jag hittade när vi fick internet på jobbet. Här har jag alltid fått stöd och stöttning samt även kritik när jag har tänkt galet. Tycker också att snacktrådarna tar över för mycket. Jag hinner helt enkelt inte läsa dessa evighetstrådar och missar förstås mycket.

Min viktigaste vän har jag fått tack vare Buke.
 
Buke har givit mig mycket, som många andra skrivit, har blivit vuxen/vuxit upp här. Även fast jag inte skriver allt för ofta så har jag läst och följt mycket av de som skrivits här. Vissa trådar har fått en att tänka till, vart står jag i denna frågan, vissa trådar har fått en att skratta och andra har fått en att gråta.
 
Du har en poäng där! Jag har inte tänkt så innnan, men om hem och hobby kom tillbaka hit skulle kanske allmänt bli mer varierat. Visserligen finns det evighetstrådar även på H&H men också många trådar med frågeställningar som är aktuella för TS just då.

På Allmänt känns det som att många i stället för att starta en tråd om "Jag ska köpa ett par kalsonger, har ni några tips?" numera väljer "Här är stora kalsongtråden". Astråkigt, tycker jag.
Stora kalsongtråden :laugh::rofl:
 
Min halvtimme på buke varje morgon med min kaffe och cigg är min heliga stund på dygnet.
Ventilerar saker "som bara svenskar förstår" eller nåt. Har några användare som jag följer mer än andra. Ibland är det svårt att hänga med då det är missinatta när jag skriver och nästa gång jag är här har jag missat 100 inlägg typ.. så jag skriver mest i "vad gör du nu" trådar. För svårt att hänga med i diskussionstrådar om viktiga ämnen
 
Jag har varit med sen "Stallet"-tiden. Yes så gammal är jag ;)
Jag har ett rikt socialt liv privat så jag använder Buke lite som ett tidsfördriv. Dock har jag träffat riktigt härliga människor här som jag troligen aldrig skulle träffat IRL och det är jag väldigt tacksam för! Ni vet vilka ni är ;)

Jag funderade härom dagen på vad ditt gamla nick var-började på Ni tror jag? Minns din snygga kallblodstravare och din pappa som red också, om jag inte totalt blandat ihop dig med någon annan nu. :o
 
Jag funderade härom dagen på vad ditt gamla nick var-började på Ni tror jag? Minns din snygga kallblodstravare och din pappa som red också, om jag inte totalt blandat ihop dig med någon annan nu. :o
Jag minns nicket och det byggde på en enkel logik. ;)

(Men hon får avslöja det själv om hon vill)
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 475
Senast: sjoberga
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 005
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 637
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp