Bukefalos 28 år!

Förutom.......

Jag har börjat se saker med nya ögon (ex dåliga relationer, feminism etc), allmänbildning, sällskap i situationer där man saknat någon att prata med, träffat @kimmis87 :heart och mycket mer.

Det är ett familjärt forum med väldigt mycket kunskap. Jag tycker att det är toppen. @athena_arabians Sabatonlåtar i "vad pysslar vi med" när jag låg inne på den där helknäppa undersökningen ligger ju också kvar i minnet :D

Åh, det var så lite så :D Det var verkligen hemskt att läsa om vad du var med om så kunde vi bidra till att göra det lite mer uthärdligt blir jag glad :heart
 
Jag har alltid tänkt väldigt mycket och det har ju inte blivit sämre här på Buke......nästan så jag ligger sömnlös ibland. På gott och ont. :banghead::up:

Jag har inte träffat några IRL men det beror nog mest på att jag är tämligen introvert, snarare än osocial. Några känner jag dock sedan förr.

Sedan är det som om man har en nästan löjlig tilltro till Er alla. Det är ofta jag, som är skit på google-sökningar och hitta grejjer på nätet, tänker att det är inga som helst problem. Bara fråga på Buke.

Sedan kan jag givetvis bli lack på folk som säger en sak med en ganska hård kritik (fula ord och en del "det är rent av farligt att skriva så på ett forum") när man skriver ett inlägg där både fakta och källkritik är superviktigt enligt kritikern men efter ett halvår själva skriver samma sak som jag gjorde i ett inlägg, ordagrant.
 
Jag har också vuxit upp på buke, snart har jag varit medlem här i halva mitt liv :D
Buke har gett mig mycket tycker jag, framförallt inom hundkunskap men jag tror att jag utvecklat mitt tänk kring feminism, politik och mycket annat som jag inte hade gjort annars. Buke har tvingat mig att tänka igenom många av mina åsikter och vad jag faktiskt tycker, vilket gör att jag känner mig tryggare i att argumentera för och emot saker även utanför skärmen.
 
Fast vi måste väl få lov att svara personer som skriver? Eller ska vissa vara fredade från frågor på sina påståenden? Det där hade jag svarat likadant på oavsett vem som skrev det.

Vem som helst får såklart lov att svara vem som helst. Det är ju tanken med ett forum. Men när samma användare drar ner tråd efter tråd i träsket, om och om igen kring exakt samma ämnen utan minsta tillstymmelse till att vara mottaglig för just svaren så är ju frågan om diskussionerna ger mer än vad de tar. Mitt svar är nej. Jag tycker bara att det sabbar annars intressanta trådar. Men det är min högst personliga åsikt.
 
Vem som helst får såklart lov att svara vem som helst. Det är ju tanken med ett forum. Men när samma användare drar ner tråd efter tråd i träsket, om och om igen kring exakt samma ämnen utan minsta tillstymmelse till att vara mottaglig för just svaren så är ju frågan om diskussionerna ger mer än vad de tar. Mitt svar är nej. Jag tycker bara att det sabbar annars intressanta trådar. Men det är min högst personliga åsikt.
Jovisst, jag håller med dig om att trådar sabbas. Men vi kan ju knappast enas om att inte svara vissa personer. Det vore mobbing.

Du brukar väl själv svara, såvitt jag minns.
 
Jovisst, jag håller med dig om att trådar sabbas. Men vi kan ju knappast enas om att inte svara vissa personer. Det vore mobbing.

Du brukar väl själv svara, såvitt jag minns.

Nej, jag menar absolut inte att sluta svara en viss användare utan snarare att kanske undvika dessa evighetsdiskussioner som bara går i cirklar tråd efter tråd efter tråd. Jag diskuterar gärna med @Hero om helt andra saker än kvinnor som homogen grupp. Det var länge sen nu jag gav mig in i en sån långkörare.
 
Nej, jag menar absolut inte att sluta svara en viss användare utan snarare att kanske undvika dessa evighetsdiskussioner som bara går i cirklar tråd efter tråd efter tråd. Jag diskuterar gärna med @Hero om helt andra saker än kvinnor som homogen grupp. Det var länge sen nu jag gav mig in i en sån långkörare.
Om alla resonerade så skulle orimligheter få stå oemotsagda. Det tror jag aldrig att du kan begära av ett stort forum. Reagerar inte den ena så gör den andra det. Och han skulle ju lätt själv kunna stoppa långkörarna.
 
Om alla resonerade så skulle orimligheter få stå oemotsagda. Det tror jag aldrig att du kan begära av ett stort forum. Reagerar inte den ena så gör den andra det.

Jag begär inte, jag flikar in min åsikt kring det. Kanske känner någon likadant och slutar ta diskussionerna, kanske inte.

Och han skulle ju lätt själv kunna stoppa långkörarna.

Vilket han inte gör.
 
Buke har inte givet mig någonting!
Ok Förutom ett större umgängeskrets, kontaktnät, vänner, självförtroende, socialt utvecklande och bättre liv vad Har Buke gjort för mig? Inget!
Vad har buke gjort för er?
Lite input från omvärlden och kravlös mänsklig kontakt.
Vill tacka alla som bjuder på inblickar i era varierande liv på olika sätt. :heart
 
Jag tycker Buke är mycket mer snällt och mjäkigt nuförtiden. Och PK :D.

När jag började hänga här på stallet-tiden såg det helt annorlunda ut :D.
Ja gud ja!! Herregud vad vissa navändare var elaka. Gick ihop i små mobbingklungor och attackerade både till höger och vänster. :nailbiting: Tror att många av dem antingen bytt nick OCH personlighet eller helt enkelt lämnat forumet. :bow: Jag har iaf inte känt behovet av ignoreraknappen de senaste 15 åren :love:
 
@TeamLundVer Absolut var det elakare förut. Men det var också mindre välordnat, strömlinjeformat, mer spretigt. När jag läser gamla trådar tycker jag att det är befriande att det var högre i tak och mer diskussioner.

Men - det tror jag också beror på att alla dessa snacktrådar äter upp forumet nuförtiden. Förr startades det ofta intressanta trådar, det var mer liv. Nu göms eventuella intressanta diskussioner i "Vårbebisar 2012" eller "Vi som gillar att titta på film nummer 212". Jag tror det gör forumet lite slöare och lite tristare.
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 569
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 701
Senast: sjoberga
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 368
Senast: hundtant
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 718
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp