Förvirrad

Dresslike

Trådstartare
Sitter i den situationen att jag inte vet riktigt vad jag känner nu, eller för vem för den delen.

Gjorde slut med mitt ex för några år sedan av olika anledningar.
Det blev väldigt hastigt och väldigt styrt av andra (lång historia) men låt säga att andra lade sig i extremt mycket. Vi bråkade mycket och han slutade mer eller mindre att komma hem från jobbet.

Idag inser jag att även jag hade en stor del i det. Vi båda gjorde dumma saker och det stora felet var egentligen att vi inte kunde kommunicera med varandra.
Vi har barn ihop och när vi gick isär tog vi hjälp för att lösa det med vårdnad och så. Hen som vi fick hjälp av sade då, att hade vi tagit den hjälpen tidigare så hade vi nog aldrig gått isär. För hen tyckte det syntes lång väg att det fanns mycket känslor mellan oss trots allt. Men vi fick som sagt hjälp där och efter det har vi haft en bra kommunikation. Idag är han en av mina närmaste vänner.

Träffade en annan kort efter vi gick isär.
Allt gick väldigt fort där, för fort börjar jag känna nu. Poff så bodde vi ihop, hade barn och allt. Han är en bra kille och visst älskar jag honom, mitt äldsta barn också. Men det går inte att komma ifrån att han ibland mest verkar irriterad på äldsta barnet och mig. Sexliv har vi inget, han vill men ärligt talat är det så dåligt så jag har tappat all lust. :o Fy vad taskig jag känner mig nu, men det är faktiskt så. Förhållandet är i grunden bra, men sen finns det sådana småsaker som man inte kan låta bli att störa sig på. Vi har pratat om det men ingenting händer. Tex att han verkligen kan ställa sig och kolla vad jag gör om jag har mob i handen. Speciellt om jag messar med nån (vilket lika gärna kan vara min mamma eller annan random människa) Har inget och dölja men det är så irriterande!

Jag vet inte om jag inbillar mig och läser in mer i det än vad som finns där egentligen, men det känns som att han har mer intresse än vänskap sas.
Brukar alltid få en kram när vi hämtar/lämnar barnet, förut var det en snabb kram med ena armen bara. Ren "vi har levt ihop men nu är det avslutat och förbi" kram. Nu är det mer "ordentlig" kram, han håller verkligen om mig och det känns som att han sas släpper tidigare än han eg skulle vilja.

Han skriver alltid kram om han skickar sms nu, det gjorde han inte förut.
Jag vet inte riktigt längre vad jag känner, när jag är med sambon tänker jag inte så mycket på det. Men när jag är själv kan jag inte släppa tanken på exet.

Hur reder man eg ut vad man vill och känner.
Och hur ska man tolka exet eg?
 
Sv: Förvirrad

102 som läst och ingen som har något att säga?
Vet inte ens själv vad jag suktar efter svar iof.

Men allt känns så knäppt nu, nuvarande sambon älskar mig det vet jag.
Men har många gånger känt att han nog har starkare känslor för mig, än jag har för honom. Fast visst tycker jag om honom, men ibland undrar jag om vi bara lurar oss själva att tro på något som eg inte finns.

Eller är det jag som försöker intala mig det bara kanske.
Vet inte ens om det är exet jag saknar, eller om det är livet vi hade. Vi gjorde mycket mer ihop, åkte ut på saker, umgicks med folk, hade middagar och fester(nej inte med barn) hemma. Inte så att vi drack eller så, men vi hade ett socialt umgänge och bjöd ofta hem folk.

Nu är det mest sambons familj vi umgås med, jag har ju vänner iof men är sällan vi tillsammans gör något med vänner.
Har ingenting emot hans familj så, men det enda det pratas om där är hockey, svärmors jobb eller dataspel. Eller så lägger sig sambon på deras soffa och somnar. Är vi hos mina föräldrar ser sambon alltid sur ut, sitter med telefonen och säger inte mycket alls. Flera gånger har mamma frågat mig om de gjort något fel. Inte så kul.

Men exet och jag bråkade trots allt rätt mycket.
Jag fick ofta höra att han inte litade på någon (och då såklart inte på mig heller), för att hon var otrogen. Nu har han ju dock berättat saker från när han växte upp osv, som han aldrig sagt förut. Så att han inte litar så lätt på folk har nog flera orsaker.
 
Senast ändrad:
Sv: Förvirrad

Rent spontant undrar jag om du överhuvudtaget skulle fundera över din relation med sambon om exet "inte fanns" där? Försök tänk bort extet och fundera över hur din relation med sambon egentligen känns.
 
Sv: Förvirrad

Jag tänker att du kanske skulle vara ensam ett tag och se hur det är, än att hoppa mellan olika och välja. Det kanske inte är någon av dessa som är den du ska vara med..
 
Sv: Förvirrad

Jag tänker att du kanske skulle vara ensam ett tag och se hur det är, än att hoppa mellan olika och välja. Det kanske inte är någon av dessa som är den du ska vara med..

Håller med här. Du skriver ju själv att ingen av dem känns riktigt hundra att vara med.
Finns det någon av dem du verkligen vill ha om inte "om" fanns?
 
Sv: Förvirrad

Du har kanske börjat tänka mer på exet för att det inte är så bra med sambon?
Man glömmer ju lätt hur det faktiskt var med någon när man gjort slut och tror gärna att allt var lite bättre än det eg var.

Vissa människor kan man ha otroligt starka känslor för, men man passar inte ihop ändå.

Jag håller med föregående talare om att det klokaste är att först fundera över förhållandet med din sambo. Exet är nästa steg.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 963
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 810
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp