Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag började vi dagen med att gå 40 minuter koppelpromenad till en tom hage.

I hagen fick först Ebrah springa lös, därefter bytte jag så att Aysu fick springa, sedan Ebrah igen... Och sedan släppte jag båda tillsammans!

Det gick bra :D Aysu tyckte visserligen att Ebrah sprang för långsamt, men de sprang några få varv och var glada båda två. SÅ otroligt underbart att äntligen se dem springa tillsammans :love:
24068718_952468988234815_6791433675901466220_o.jpg
 
Både och... ? :D

Haha :D När sambon skulle lägga sig i sängen igår hade Floyd redan tagit hans plats. Han kunde rulla bort honom, och Floyd lyfte knappt ens på ögonlocken :laugh:

I avdelningen för att erkänna pinsamma saker så är ju Floyd otroligt lättlärd osv, men jag har liksom inte lyckats lära honom att ligga på kommando än :angel: Har inte lagt någon större möda på det heller får väl erkännas, men igår började jag som sagt att shejpa in det. Det gjorde honom åtminstone trött :D

Otis fick klick för det mesta, och Ladda likaså. Ladda körde hela repertoaren, kommer det bara fram lite godis så minns hon alla tricks väldigt väl :D :love:
 
@AraSlei Jag har en 4 1/2 år gammal hund som inte vet vad sitt är :o

Hahaha :D

Det sjukaste är, att Floyds ena kullbror också har varit typ omöjlig att lära ligg på kommando :laugh: Känns gött ändå, måste vara något genetiskt :angel:

När vi var där och hälsade på inför kullträffen så skulle vi säga åt dem att gå och lägga sig eftersom de härjade så. Båda ba "eeh, gå och lägg dig hundensnamn.." sen tittade vi på varandra och sa i mun "alltså, lite pinsamt, men hundensnamn kan faktiskt inte ligg, det har varit skitsvårt att lära honom". :D
 
Okej, gjort tre nya och ändrat en av de äldre rasdekalerna. Har suttit non-stop sen typ kl 11 och ritat. Det tar alltid längre tid än jag tror... Nu är jag superkall om händerna. Tack, kallras.
Imorgon sätter jag igång med de första 'riktiga' beställningarna. Ska bli spännande! :D

Tinja är för övrigt i höglöp. Var ute och gick med en kompis och hans pojkvän och dennes enorma kastrerade hund och hon bara rååååkade hamna med rumpan i ansiktet på honom hela tiden :angel::rofl:

(Sicken blandning det skulle bli förresten. Aussie/Labrador/Rottweiler/BC/okänt :nailbiting:)
 
Senast ändrad:
Sådär. Veterinärtid bokad till Ebrah. Imorgon eftermiddag ska vi dit :) De har öppnat en ny liten klinik ca 15 minuters promenad från mig och eftersom det inte borde vara allt för avancerat att kolla om en hund har UVI eller inte så tar vi oss dit. De har åtminstone fått mycket goda recensioner på facebook där folk uppskattat deras kundbemötande. HOPPAS att de kan vara bra, trevliga och ha vettiga priser på allt så att vi kan börja gå dit när det är något...

Nu ska jag bara klura ut hur jag ska samla Ebrah-kiss på vägen dit...
 
Jag är så kär i tokan!
Inkallning sitter som en smäck, trots bus med 10 andra galningar kommer hon när jag ropar, och ropar jag inte kommer hon och kollar av läget mellan varven ändå. Snäll och tålig med bäbis, lagom med barnet och tokhärjar med vuxna. Bästa vovven!
 
Jag har knappt någon erfarenhet av skendräktig tik, men någon här kanske är mer erfaren.
Ägaren till tiken vi parade ringde och hen kan inte acceptera att tiken skulle vara tom. UL gjordes på dygn 29 och 30 beroende på från vilken parning man räknar så det kan ju vara så att hon tagit sig senare och att ul gjordes för tidigt.
Hon har blivit rundare i midjan, gått upp 1,5 kg, ratat en frukost, blivit MYCKET lugnare och gosigare och fått rosa tuttar. Hon är nära 6 år och har aldrig varit skendräktig. Hon motioneras och tränas som vanligt, dvs rätt rejält. Hon får mat precis som vanligt...ändå har hon gått upp från 25 kg till 26,5 :confused:

Vi funderar på om det kan finnas en liten kull i henne trots allt?
Vad tror ni?
 
Jag har knappt någon erfarenhet av skendräktig tik, men någon här kanske är mer erfaren.
Ägaren till tiken vi parade ringde och hen kan inte acceptera att tiken skulle vara tom. UL gjordes på dygn 29 och 30 beroende på från vilken parning man räknar så det kan ju vara så att hon tagit sig senare och att ul gjordes för tidigt.
Hon har blivit rundare i midjan, gått upp 1,5 kg, ratat en frukost, blivit MYCKET lugnare och gosigare och fått rosa tuttar. Hon är nära 6 år och har aldrig varit skendräktig. Hon motioneras och tränas som vanligt, dvs rätt rejält. Hon får mat precis som vanligt...ändå har hon gått upp från 25 kg till 26,5 :confused:

Vi funderar på om det kan finnas en liten kull i henne trots allt?
Vad tror ni?
Nytt UL?
 
Haha :D När sambon skulle lägga sig i sängen igår hade Floyd redan tagit hans plats. Han kunde rulla bort honom, och Floyd lyfte knappt ens på ögonlocken :laugh:

I avdelningen för att erkänna pinsamma saker så är ju Floyd otroligt lättlärd osv, men jag har liksom inte lyckats lära honom att ligga på kommando än :angel: Har inte lagt någon större möda på det heller får väl erkännas, men igår började jag som sagt att shejpa in det. Det gjorde honom åtminstone trött :D

Otis fick klick för det mesta, och Ladda likaså. Ladda körde hela repertoaren, kommer det bara fram lite godis så minns hon alla tricks väldigt väl :D :love:
Jag tror det där är typiskt labbe. Vår labbe brukar sova djupt, så djupt när vi ska lägga oss. Vi brukar typ rulla över honom/dra honom en bit och möjligen att han kan orka ge ifrån sig en suck :D.
 
Jag har knappt någon erfarenhet av skendräktig tik, men någon här kanske är mer erfaren.
Ägaren till tiken vi parade ringde och hen kan inte acceptera att tiken skulle vara tom. UL gjordes på dygn 29 och 30 beroende på från vilken parning man räknar så det kan ju vara så att hon tagit sig senare och att ul gjordes för tidigt.
Hon har blivit rundare i midjan, gått upp 1,5 kg, ratat en frukost, blivit MYCKET lugnare och gosigare och fått rosa tuttar. Hon är nära 6 år och har aldrig varit skendräktig. Hon motioneras och tränas som vanligt, dvs rätt rejält. Hon får mat precis som vanligt...ändå har hon gått upp från 25 kg till 26,5 :confused:

Vi funderar på om det kan finnas en liten kull i henne trots allt?
Vad tror ni?
Vänta och se om det inte är någon panik att veta. Annars vänta någon vecka eller två och gör nytt UL :)
Jag har aldrig gjort UL själv, utan väntar och ser hur det blir helt enkelt - men förstår om en del vill eller behöver få veta :D
 
Jag har knappt någon erfarenhet av skendräktig tik, men någon här kanske är mer erfaren.
Ägaren till tiken vi parade ringde och hen kan inte acceptera att tiken skulle vara tom. UL gjordes på dygn 29 och 30 beroende på från vilken parning man räknar så det kan ju vara så att hon tagit sig senare och att ul gjordes för tidigt.
Hon har blivit rundare i midjan, gått upp 1,5 kg, ratat en frukost, blivit MYCKET lugnare och gosigare och fått rosa tuttar. Hon är nära 6 år och har aldrig varit skendräktig. Hon motioneras och tränas som vanligt, dvs rätt rejält. Hon får mat precis som vanligt...ändå har hon gått upp från 25 kg till 26,5 :confused:

Vi funderar på om det kan finnas en liten kull i henne trots allt?
Vad tror ni?

Hade också funderat på att göra nytt UL. Det har hänt en bekant att de fått oväntat tillskott trots att UL var gjort.:)
 
Vi funderar på om det kan finnas en liten kull i henne trots allt?
Vad tror ni?

Möjlighet finns ju alltid, ul är trickigt och det är lätt att missa om där finns bara 1-2 på en såpass stor hund.

Är hon fortsatt plufsig där bak och har hon nån slemmig flytning, så det syns som en liten slemsträng när hon kissar? Båda är tmligen säkra tecken för dräktighet.
 
Nån lösning har inte uppenbarat sig än för min del, så finns det ingen hundbuke08:a som jag kan hysta iväg på en stökresa till Frankrike? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
482
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 779
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp