Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha...
Det är så jäkla halt på gräset med lera under att jag gled lite baklänges redan när jag skulle gå upp till hundgården (vi har en slänt dit upp) UTAN hund. Det behövdes bara ett litet ystert ryck när jag tog ut Slyngeln ur gården så låg jag där. Och när vi gick ner för backen igen så drog han bara till lite så plafs....låg jag där igen. Tom Skägget hadde kunnat få omkull mig i den backen :mad:
Isen vi har är inte kul heller, lyckades att inte trilla, men lilla Sid 14 kg höll på att få ikull mig..bläää för halka
 
Eftersom det inte är så enkelt för mig med valp och andra djur hemma att flyga iväg för hundhämtningen så hade jag en klar som skulle fixa den biten åt mig. Denne någon hoppade av ikväll, kvällen innan biljett skulle bokas = en "smula" stressad nu :wtf:
 
Eftersom det inte är så enkelt för mig med valp och andra djur hemma att flyga iväg för hundhämtningen så hade jag en klar som skulle fixa den biten åt mig. Denne någon hoppade av ikväll, kvällen innan biljett skulle bokas = en "smula" stressad nu :wtf:

Nääää :mad:

Men Buke har visat sig fantastiskt i att lösa knutar förr. Kanske någon/några kan hjälpa dig?
 
Eftersom det inte är så enkelt för mig med valp och andra djur hemma att flyga iväg för hundhämtningen så hade jag en klar som skulle fixa den biten åt mig. Denne någon hoppade av ikväll, kvällen innan biljett skulle bokas = en "smula" stressad nu :wtf:
Kan du tänka dig att använda dig av en seriös o trevlig transportör så kan jag sätta dig i kontakt med min ungerska kontakt,hon flyger världen över.
 
Nääää :mad:

Men Buke har visat sig fantastiskt i att lösa knutar förr. Kanske någon/några kan hjälpa dig?

Kände lite så jag med och jag är inte den som blir stressad i första taget direkt, men nu är jag stressad så det räcker för ett tag :nailbiting: Är ju inte så många som kan snärta iväg sådär och nu med väldigt kort tid för att bestämma sig också dessutom.

Kan du tänka dig att använda dig av en seriös o trevlig transportör så kan jag sätta dig i kontakt med min ungerska kontakt,hon flyger världen över.

Ja, men det beror en del på pris också för transport från Toulouse-Arlanda, för där kan jag möta upp. Hunden har flyggodkänd bur för resan och alla papper i ordning, förutom besiktningen inför själva resan som görs veckan innan.
 
Kände lite så jag med och jag är inte den som blir stressad i första taget direkt, men nu är jag stressad så det räcker för ett tag :nailbiting: Är ju inte så många som kan snärta iväg sådär och nu med väldigt kort tid för att bestämma sig också dessutom.



Ja, men det beror en del på pris också för transport från Toulouse-Arlanda, för där kan jag möta upp. Hunden har flyggodkänd bur för resan och alla papper i ordning, förutom besiktningen inför själva resan som görs veckan innan.
har den även transport papper från distriktaren ,det pappret som är ifall annan ska transportera den? Arlanda tullen är kinkiga
PM dig så kan du ta kontakt med A själv o se vad priset blir
 
har den även transport papper från distriktaren ,det pappret som är ifall annan ska transportera den? Arlanda tullen är kinkiga
PM dig så kan du ta kontakt med A själv o se vad priset blir

Enligt uppfödaren så är alla papper klara förutom den besiktningen innan resan, men det går ju att dubbelkolla och fråga om det, men det känns ju som mer en bokningsfråga?
 
Vadå bokningsfråga?

Om hunden flyger med någon annan syns var, om inte i det systemet tänker jag? Mina jyckar har bra rest med mig, så hur det funkar om de inte gör det har jag ingen större koll på, men flyger någon annan och hämtar hunden så bokas den ju in på dennes biljett.
 
Om hunden flyger med någon annan syns var, om inte i det systemet tänker jag? Mina jyckar har bra rest med mig, så hur det funkar om de inte gör det har jag ingen större koll på, men flyger någon annan och hämtar hunden så bokas den ju in på dennes biljett.
Nej,när det kommer till transport så har vi egna lagar i detta landet :banghead: Om inte hunden transporteras av sin ägare så ska den ha en E9 blankett ifylld annars fastnar transportör o hund i tullen på Arlanda
 
Senast ändrad:
Nej,när det kommer till transport så har vi egna lagar i detta landet :banghead: Om inte hunden transporteras av sin ägare så ska den ha en K9 blankett ifylld annars fastnar transportör o hund i tullen på Arlanda

Smidigt....
Men enkelt avhjälpt om jag hittar nån som kan snärta iväg och hämta den lille fransosen. Det som är drygt är att jag har så kort om tid på mig.
 
Fyyyy faaaaan vad jag hatar lera och regn :rage::arghh::turd::wtf::cry:

Nu har fötterna glidigt undan i sörjan två gånger och jag har blivit omkulldragen.
Nu har jag SKITONT i min rygg igen :cry:
Du kan glädja dig åt att du inte behöver krypa till närmaste träd för att kunna ta dig upp.
 
Du kan glädja dig åt att du inte behöver krypa till närmaste träd för att kunna ta dig upp.

Det var inte långt ifrån. Jag har ju stora problem med rygg och ibland med höfter. I lite över en veckas tid har jag gått på smärtstillande pga ryggen och ischias. Så det här var INTE välkommet :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 002
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
537
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 988
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp