Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Normala är 0,5-1 dl vatten per kroppsvikt och dygn (dvs 9,5 dl - 1,9 l) Att det varierar såpass beror på att man får räkna in temperatur och aktivitet, så jag ser det mer onormalt med en hund som inte dricker alls/väldigt lite.
Jag är van vid att mina (om det inte är extremt varmt, typ 25 plusgrader eller varmare) bara dricker efter att ha sprungit mycket. Att tex behöva fylla på vattenskålen för att vattnet börjar ta slut, det är verkligen sådant som får mig att reagera... Vinthundar brukar dricka lite och mina äter ju råfoder, så det är väl därför. Men ja.. Ebrah är iaf pigg och glad och i övrigt oförändrad, så jag är än så länge inte rädd för tex pyo eller annat läskigt.
 
Jag är van vid att mina (om det inte är extremt varmt, typ 25 plusgrader eller varmare) bara dricker efter att ha sprungit mycket. Att tex behöva fylla på vattenskålen för att vattnet börjar ta slut, det är verkligen sådant som får mig att reagera... Vinthundar brukar dricka lite och mina äter ju råfoder, så det är väl därför. Men ja.. Ebrah är iaf pigg och glad och i övrigt oförändrad, så jag är än så länge inte rädd för tex pyo eller annat läskigt.

Jag förstår att du reagerar. Minn dricker väldigt sällan hon också. Hon dricker i stort sett bara om hon sprungit mycket eller tuggat ben.
 
Såg en tråd på fb att hundar faktiskt blir vad man gör dom till. Ts hade en bedlingtonterrier (om jag inte minns fel) som faktiskt var en riktig vallhund O_o.
 
Här @dobbis har du en favorit i repris.

Före Axi blev lämnad ensam hemma:
QhInO9n.jpg


Efter Axi varit ensam hemma:
ecHhCqm.jpg


Notera muggen med leversnittar i bakgrunden som är orörd :meh:
 
Här @dobbis har du en favorit i repris.

Före Axi blev lämnad ensam hemma:
QhInO9n.jpg


Efter Axi varit ensam hemma:
ecHhCqm.jpg


Notera muggen med leversnittar i bakgrunden som är orörd :meh:
Mina föräldrar har flera gånger berättat historien om när min storebror var liten och det var hos grannen dagarna innan jul. Såklart hade de sin labbe med sig. En labbe som efter en stund kom med ena taket till grannens pepparkakshus och frågande undrade om de kunde ta med det hem för han var mätt....:angel:
Det var ett hembakat pepparkakshus dessutom.
 
För en stund sen mötte vi en glad Kerry blue terrier ute på egna upptåg. Tack och lov brydde den sig inte om Frank överhuvudtaget, så vi gick efter den och när ingen ägare sågs till tog jag upp Frank i famnen för att försöka fånga in hunden. Just då dök det dock upp en matte från motsatt håll med kopplet i högsta hugg (uppenbarligen inte lika nöjd som hunden över äventyret :p).

En himla tur att hunden inte stack iväg längre än den gjorde! Vi har sett den förut och den verkar väldigt trevlig (och supersnygg :love:), dock bevisligen med ett visst mått självständighet ;).
 
Fyyyy faaaaan vad jag hatar lera och regn :rage::arghh::turd::wtf::cry:

Nu har fötterna glidigt undan i sörjan två gånger och jag har blivit omkulldragen.
Nu har jag SKITONT i min rygg igen :cry:
 
Dags att lära hundarna gå ordentligt i koppel och inte på utställningsvis ;)


:p

Haha...
Det är så jäkla halt på gräset med lera under att jag gled lite baklänges redan när jag skulle gå upp till hundgården (vi har en slänt dit upp) UTAN hund. Det behövdes bara ett litet ystert ryck när jag tog ut Slyngeln ur gården så låg jag där. Och när vi gick ner för backen igen så drog han bara till lite så plafs....låg jag där igen. Tom Skägget hadde kunnat få omkull mig i den backen :mad:
 
Haha...
Det är så jäkla halt på gräset med lera under att jag gled lite baklänges redan när jag skulle gå upp till hundgården (vi har en slänt dit upp) UTAN hund. Det behövdes bara ett litet ystert ryck när jag tog ut Slyngeln ur gården så låg jag där. Och när vi gick ner för backen igen så drog han bara till lite så plafs....låg jag där igen. Tom Skägget hadde kunnat få omkull mig i den backen :mad:
Jag stöp på plana marken utan hund häromdagen,skorna gled i den här maskleran som dom skottar upp i gräsmattan.:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 019
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
544
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 022
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp