Från altan till glasveranda på 40 år

Sensmoral. Ge fan i att bygga glasveranda med feber. Var lite trött i måndags på jobbet men det funkade. Vaknade på tisdagen med sprängvärk i öra o feber. Idag har jag bomull i huvudet och hostar upp obehagliga saker. Händer inget med verandan. Denna vecka skulle jag ju göra massor med fönstren. Bajs.
 
Jag får komma ut med fika någon dag framöver och klappa lite hästar! Ni har verkligen gjort ett bra och fint arbete med verandan!

Krya på dig!
 
Jag får komma ut med fika någon dag framöver och klappa lite hästar! Ni har verkligen gjort ett bra och fint arbete med verandan!

Krya på dig!
Ja kom o hälsa på du. På tisdag kommer min nya pålle. Är dönervös. Tänk om Primus äter upp honom. Då får jag ha han på verandan som Lilla Gubben.
 
Så fantastiskt fint! Är fönstren öppningsbara?
Nä det blev för avancerat. Brädan i fönsterraden är dock en liten vädringslucka. Det är Väääääldigt varmt därinne på dagen kan jag säga. Och nu är det bara en presenning på långsidan för att hindra björkfröna från att blåsa in i golvet. Men vi har en altan utan vägg på andra sidan och trädäck utanför.
 
Nu blev det lite gjort i helgen.
Hälften av fönstren trärena. Lite målning på det som redan är uppe. Konstruktion av dörren färdigfunderad, ska köpa mer material. Gjort i ordning "målarverkstad" inne på altanen så vi kan måla panelen som ska sitta bredvid dörren. Känns som jag är på G igen.
 
Satt upp andra "dörrkarmen", varit och köpt en liter linoljefärg som säljaren tror ska räcka till alla nio fönstren. Penseln kostade lika mycket som färgen.
Såg skitsnygga gångjärn men dom kostade nästan 200 kr styck. Dom blir det inte.
Grundat panelen, ett och ett halvt fönster kvar att få bort färg på - det blev för mörkt o kallt för att göra klart de sista.
Ett fönster tar ett Sommarprat att göra så idag blev det Kikki Danielsson och Lennart Bylock.
 
Vad fint det blir! :love:
Det ser så otroligt gediget ut med fönstren. Som om de alltid suttit där.
Och dörrarna också.

Det syns att du lagt ner en massa jobb.
Men det är det värt (tror jag! ;) lätt för mig att säga som bara tittar på bilder) för resultatet blir jättefint och framförallt ser det ut som att huset är byggt så från början.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·
Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 317
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 560
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 464
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp