Bukefalos 28 år!

Friesertråd

Nu tror jag vi ringat in problemet. Hon behandlades både förra våren och den här våren för hasledsinflammation, nu till ny veterinär så var hon väldigt smärtpåverkad när man böjde kotleden istället, hasen var inga problem. Så det verkar vara främst höger bakkota som hon har problem med, hade lite känningar även i framkotorna, så nu är hon behandlad och står på boxvila.
 
Nu tror jag vi ringat in problemet. Hon behandlades både förra våren och den här våren för hasledsinflammation, nu till ny veterinär så var hon väldigt smärtpåverkad när man böjde kotleden istället, hasen var inga problem. Så det verkar vara främst höger bakkota som hon har problem med, hade lite känningar även i framkotorna, så nu är hon behandlad och står på boxvila.
Vad skönt att veta vad det är! Vilken tur du bytte veterinär. Hoppas nu det går riktigt bra så hon snart är bra igen!
 
Peggy har fått munta upp sjuka matmor i säckmundering. Det gjorde hon med bravur! Så mycket finare när vinterpälsen trillar av dessutom.

m8npt1.jpg


2vdfm2e.jpg


1qr6op.jpg
 
Hej hörni :)
Nu har jag köpt mig en ädel korsning!
Nääästan en warlander! Pappa PRE och mamma Arabofrieser.
Det är en svart hingstunge som kommer till mig först i september (gaaahhhhh)!
 
I dag är jag lycklig!!! Haft återbesök för att kolla gaffelbandsskadan och det ser jättebra ut!!! Ska skritta ett par veckor till, mest för säkerhets skull eftersom det gått så snabbt, men från månadsskiftet får jag börja trava igen :bump::banana:
 
Åh vilken rolig tråd!

Jag har en frieser sedan en vecka tillbaka. En 1-årig hingst av sportmodell, en helt underbar pojk med ett helt underbart temperament :heart Vi heter @linavh på insta :)
Zendert är e: Beart 411 ue: Onne 376

zenni3_zpsuh4qcdvt.jpg
 
Här är min spindel
Aifon X
f. 2013
e. Alfons ue. Elfenspuk
Haft honom drygt en månad och har påbörjat inridning. Jag som tyvärr inte gillar frieser fastnade för denna lilla kille då jag avlivade min häst pga. bäckenfraktur.
13407221_10153810364538789_5882619072200967212_n_zpsajolqwvq.jpg


IMG_4317_zpsfhctztdr.jpg

IMG_4452_zpsnb16a8o2.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
714
Senast: Askur2017
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 062
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Vi har precis köpt en 7-årig valack som ska bita på grimskaft eller annat han kommer åt. Han är inte elak, men ska bita på allt. Skulle...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Badtz Maru
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 906
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp