Friskvårdsbidrag

Milosari

Trådstartare
Finns det något som förhindrar att jag tar emot friskvårdsbidrag från två arbetsgivare för samma aktivitet? Jag tänkte köpa ett gymkort och kostnaden för detta är högre än de sammanlagda bidragen så moraliskt känns det okej. Men finns det regler kring detta som jag måste känna till?
 
Nej det borde vara Ok, så länge du inte försöker få dubbla bidrag för samma kostnad. Specifikation = del av gymkort.
 
Min arbetsgivare kräver in hela originalkvittot så om båda dina gör det är det ju inte säkert att det funkar rent logistiskt.
 
Det är ju smart. Man kan ju ta två halvårs-gymkort också istället för ett helår till exempel.
 
Jag har frågat om jag ska scanna eller skicka in kopia till ena arbetsgivaren. Denne vet inte om att jag har ett annat jobb också. Så jag undviker helst att behöva förklara varför kvittot är uppdelat. Att betala per halvår blir väldigt mycket dyrare så det slipper jag helst också. Håll tummarna att inte båda vill ha originalkvitto!
 
Jag är säker på att gymmet kan dela upp helårsbetalningen på två kvitton. Diskutera problemet med dem. Det är viktigt att du har ett originalkvitto till varje arbetsgivare.
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 817
Senast: Habina
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 437
Senast: cirkus
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 786
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp