Fristad 1 maj

Sv: Fristad 1 maj

*kl*

Ändrar ev. planerna och vet inte om jag åker och åker jag blir det definitivt ändrade klasser.
Allting går skit...har tappat lusten totalt och funderar på att börja sticka eller samla frimärken.
Varför ska man hela tiden arbeta i motgång.....
 
Sv: Fristad 1 maj

Du fixar detta Lakrits. Klart du ska iväg. Om inte annat så för att träffa lite buke folk.
 
Sv: Fristad 1 maj

Nämen du som tränat och legat i så?
Vad står på?
Är pållen frisk så åk ändå eller är det jobbet så bli sjuk vettja. Du som sett fram så till detta.
Kämpa på nu så håller vi tummarna för er.
Tyvärr har vi häcken fulla här så vi kan inte komma ifrån. Lycka till och DU ge inte upp!!
 
Sv: Fristad 1 maj

Ja hursom harsom. Jag kommer o tittar. Bew, bara gör! Det går som det blir. Jag undrar jag om lakrits fick något på hopp. Upp med hakan töser go for it
 
Sv: Fristad 1 maj

Vad var det för fel på den då?

Det var väl i sådanafall framridningsbanorna som var lite sisådär. Min häst snubblade ett antal gånger och marken kändes väldigt ostabil och bucklig. Men själva tävlingsbanan var helt okej! :)

Och till TS: Jag dissar faktiskt tävlingen i år.. känner mig inte redo, plus att jag skall hänga med Elanor (+övriga gänget) på långritt. Jag anar att min rumpa kommer vara i sämre skick än en halvdöd ekorre efteråt...
 
Sv: Fristad 1 maj

Vad var det för fel på den då?
Näe det var så att den var dålig pga regnet och nu har det inte regnat något på super länge så det är säkert bra då.
Men de var många hästar som gick ner på knä och på näsa på framridningsbanan, Men de hoppas vi dom ordnat nu.
Annars var det mysigt med all skog runt i kring.
 
Sv: Fristad 1 maj

haha.. jajo.. jag kan ju inte gärna åka dit och INTE göra.. *fniss*

Det blir nog bra, han lär försöka sitt bästa hur klantarslig jag än är, och tja.. det är ju bara ut å checka läget.. lite som raggarrunda fast till häst? o0 (mindre fulla fjortisbrudar dock ;))
 
Sv: Fristad 1 maj

haha.. jajo.. jag kan ju inte gärna åka dit och INTE göra.. *fniss*

Det blir nog bra, han lär försöka sitt bästa hur klantarslig jag än är, och tja.. det är ju bara ut å checka läget.. lite som raggarrunda fast till häst? o0 (mindre fulla fjortisbrudar dock ;))

Men som OPEN ryttare och Tränare så tror man väl på sig själv?
Det låter det som i andra tråden allafall??
Det ska väl inte vara några problem och kamma hem dom klasserna då?
 
Sv: Fristad 1 maj

Gordy,
den dagen jag tror på mig själv - det är den dagen jag skall sluta med hästar för då är jag fullärd.

Openryttare är jag, som du nog vet, för att jag är ärlig nog att lösa den licensen iumed att jag arbetat med hästar sedan 18 års åldern. Men visst hade jag väl kunnat ljuga jag med.

Tränare och tränare, jag är fortfarande en kamikazeryttare som gör mitt bästa, jag hjälper till där jag kan helt enkelt. All ersättning, även om det bara råkar vara en fika som tack för hjälpen räknas som betalning, alltså kan jag inte hjälpa andra och ta emot så mkt som ens bensinpengar utan att vara open. Och om att ha tränat hästar och hjälpt andra där man kunnat gör att man kvalificerar sig som tränare så so be it, men du ser då inte mig ta emot träningshästar på löpande band eller hur? Jag rings ut där jag behövs, punkt och slut med det. Kan jag hjälpa så gör jag, det är så enkelt så Gordy, kan jag inte så kan jag inte och jag har inga problem med att erkänna det heller.

Men fanken, inte tusan är jag BÄST någonstans och inte helsicke är jag perfekt (vilket det står, klart och tydligt i den andra tråden med). Jag är en människa som alla andra med stora fel och brister, behöver fler timmar i sadeln och har bara tävlat fåtalet gånger - enbart för att skola andras hästar. Det vet du väl det med, inte sant? Jag är ingen Tävlingsryttare, det trodde jag alla visste, eller? Jag går knappast ut för att kamma hem något alls, jag räknar kallt med att nolla mig, några högre förväntningar har jag knappast fastän hästen är bra.

Har du några problem med att jag anser att folk behöver utbildas och att folk kanske behöver fundera ut vilket ansvar man har som hästägare/hästtränare när man lämnar iväg häst för träning så kan du väl ta det med mig på pm isf? Dom tankarna hade jag långt innan jag löste min AQHA openlicens, som jag f.ö. endast löste för att jag blev ombedd av de stall där jag hjälper till då och då för att ev. kunna gå in i nån klass och hålla häst. Jag hade inga, har fortfarande inga, planer på att tävla SQHA för egen del. ~Jag~ personligen skiter blankt i prestigen, tävlar jag så är det för andras skull, för att dom frågat om jag skulle vilja - inte för att Jag ska bevisa något. Jag har inget behov av att bevisa ett sk*t för någon. Har aldrig tävlat egen häst, vette fanken om jag någonsin kommer göra det heller, varför skulle jag? Jag trivs bra bland gräsrötterna där prestige är sånt som drabbar andra och där man faktiskt får vara lite skitig under naglarna ibland.

Eller Varför inte komma med lite motargument så vi kan utveckla tankarna därborta i den andra tråden istället! :idea: Men fler fåniga personpåhopp betackar jag mig för, jag trodde faktiskt mer om dig än så. Men nu kanske jag överreagerar i och för sig, har haft en ganska dålig dag. Men om inte annat så har ju det nu blivit Väldigt allmänt känt Varför jag tävlar så lite som möjligt och Varför jag innehar openlicens i AQHA. Det var ju lajbans, vilken hemsk människa jag är som inte vill ljuga för AQHA och samtidigt kunna hjälpa folk... Usch och fy på mig! Jag ska genast gå och skämmas i ett hörn.
 
Sv: Fristad 1 maj

Härlig dag på Fristad. Bra blandning av häster, härlig överräskning med Håkens Roping Gäng, Malin och sin låna värmblod tog 1st. trötts en låna bet well done :bump:
Lite ledsen, mer kiddys på uttstiden av bana än på insiden :cry:
Hoppas dom fick vara med på ponny ride som fanns.
Az
 
Sv: Fristad 1 maj

Jätte fin tävling o otroligt många starter:bow:. Kul att träffa dig Arizon. Håller med dig om kiddisen;)
 
Sv: Fristad 1 maj

mycket trevligt folk måste jag säga :) och skön stäming bland ekipagen ^^ helt klart tummen upp till arrangörerna!
 
Sv: Fristad 1 maj

Nu har jag iallafall listat ut vem du är Bewildered. Jag red ett fuxsto och hade ljus skjorta på mig.

Det var en bra tävling med många starter:-). Min häst gillade inte underlaget och var rädd att trampa på stenar. Jag fick bända loss en stor sten ur bakhoven. Tyvärr stannade vi lite för länge och jag satt i sadeln för länge så hon visade klart och tydligt i sista klassen att hon inte tyckte att tävlandet var ett dugg kul längre...
 
Sv: Fristad 1 maj

Hi.Då har du förmodligen träffat mig med, jag stod vid slinkis stället nästan hela tiden. När jag inte pratade med Gutis, Bew eller Arizona. Kan sägas att jag körde 60 mil den dan , för att se tävlingen. Köpte faktiskt lite show kläder, för typ 1200;). Tänker beställa mer. Satt som smäck:D:bump:
 
Sv: Fristad 1 maj

Jätte fin tävling o otroligt många starter:bow:. Kul att träffa dig Arizon. Håller med dig om kiddisen;)

Min grannan sa att kids show kom sent!?:confused: vad tråkgit, jag gick hem för tidig:cry:
En gammle bekänt hade sin häst där för Ponny Ridning (big horse), jag har inte varit med klubben för många år, börda gå med och ställa upp gammle Ami för Kiddy Rides:idea: hon kan ta 4 kiddys no problem:bump:

Rollig att träffa dig och att du kom hem.
Förlåt att jag prata så länge med BW, mycket hästeri att gå igenom.
Az
 
Sv: Fristad 1 maj

How long did you stay?
My knee´s were finished when I left, did manage to saddle up and hit the trail today, found a new one.
Wonderfull we got to talk.
Sending a PM
Az
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 762
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: Fiorano
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·
Hästhantering Min häst visade idag att han har grov separationsångest på tävling när hans hagkompis är på samma tävling. Det är inget beteende han...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: Ajsing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp