Game of Thrones säsong 7

Jag är rädd att Bran nu har raserat skyddet från väggen nu när han har tagit sig in på den södra sidan. Hans blå märke efter the night king skulle ju göra så att han alltid såg vart Bran befann sig, och det gjorde så att children of the forests magiska skydd försvann?

För övrigt hoppas jag på Jon och Daenerys, och att Jamie till slut sätter stopp för Cersei
 
Nytt avsnitt ute. Vad tycker ni?

Tycker nog att förra var bättre, men detta var inte fy skam det heller. Undrar hur det kommer gå för Daenarys planer nu.
 
Jag är i extas! Älskar de nya avsnitten!
Var utomland när första släpptes och det var plågsamt att behöva vänta flera dagar innan jag kunde se:D

Iaf..
Eurons gåva till Cersei är ju solklart Danys huvud! Eller iaf att han tänker ge Cersei någon slags seger, vilket han ju nu också har gjort. Den mannen är fan crazy!

Smart tanke @Elegant machinery ang Brans märke, det hade inte jag tänkt på! Känns logiskt, annars skulle de ju inte kunna invadera..
jag har förövrigt sett en bild på Hodor i bland resten av zombiesarna :eek:

Alla Starks verkar ju vara på väg att samlas nu, men Jon lämnar Winterfell. Undrar om Bran har kopplat sin syn och Jon? Det vet man ju inte än.. Men tydligen ska det också finnas något skrivet i en bok i the citadell om Lyanna och Rheagar, en av de som Sam fick i sin hög..

Sjukt spännande iaf!
 
Jag gillade nog det här avsnittet bättre än första! Jag tror Theon kommer gottgöra på nått sätt att han lämnade Yara i farbroderns klor.Jag hoppas han tar sig tillbaka till Dany och hon på nått sätt förgör Euron (eller hur han stavas) på hans väg tillbaka till KL (jag tror iaf han kommer åka till Cersei) och själv skickar hans huvud till Cersei typ :rofl:
Många har ju spekulerat i om Arya kommer vända mot söder igen efter mötet med sin varg, men jag tror hon kommer fortsätta norrut. Är inte helt hundra på hur väl det eventuella mötet mellan henne och Sansa kommer gå, om dom kommer förstå hur mycket dom båda två har växt upp och förändrats eller om det blir en twist där...
 
Jag är i extas! Älskar de nya avsnitten!
Var utomland när första släpptes och det var plågsamt att behöva vänta flera dagar innan jag kunde se:D

Iaf..
Eurons gåva till Cersei är ju solklart Danys huvud! Eller iaf att han tänker ge Cersei någon slags seger, vilket han ju nu också har gjort. Den mannen är fan crazy!

Smart tanke @Elegant machinery ang Brans märke, det hade inte jag tänkt på! Känns logiskt, annars skulle de ju inte kunna invadera..
jag har förövrigt sett en bild på Hodor i bland resten av zombiesarna :eek:

Alla Starks verkar ju vara på väg att samlas nu, men Jon lämnar Winterfell. Undrar om Bran har kopplat sin syn och Jon? Det vet man ju inte än.. Men tydligen ska det också finnas något skrivet i en bok i the citadell om Lyanna och Rheagar, en av de som Sam fick i sin hög..

Sjukt spännande iaf!

Jag tror inte att det är Danys huvud han menade, utan jag tror han siktade på Ellaria, som ju har Myrcellas blod på sina händer. Dany vore nog lite väl att sikta på, även för en man med det storhetsvansinnet :D
 
Jag tror inte att det är Danys huvud han menade, utan jag tror han siktade på Ellaria, som ju har Myrcellas blod på sina händer. Dany vore nog lite väl att sikta på, även för en man med det storhetsvansinnet :D
Jag tror som du!

F.ö är hag inte alls lika glad i gårdagens avsnitt
till det är att jag ibland tycker att det kan bli lite för mycket. Eller ja, för mycket för mig att hantera. Bortkarvandet av Jorahs sten/fjäll samt slutet med spetsad/hängd kvinna faller i den kategorin. Så sådana här avsnitt sitter jag som på nålar och mår dåligt :o Så jag gillade första bättre :D

Även om jag älskar Olenna, hon är grym! Samma med Varys!
Och så piggar det alltid upp när littlefinger får stryk :angel:
 
Jag tror som du!

F.ö är hag inte alls lika glad i gårdagens avsnitt
till det är att jag ibland tycker att det kan bli lite för mycket. Eller ja, för mycket för mig att hantera. Bortkarvandet av Jorahs sten/fjäll samt slutet med spetsad/hängd kvinna faller i den kategorin. Så sådana här avsnitt sitter jag som på nålar och mår dåligt :o Så jag gillade första bättre :D

Även om jag älskar Olenna, hon är grym! Samma med Varys!
Och så piggar det alltid upp när littlefinger får stryk :angel:

Jag klarar inte heller att kolla när det är för groteska bilder, blundar (eller skriker rätt ut, hästen i tornerspelet i första säsongen är nog vad jag fått en starkast reaktion på) :o men jag skulle samtidigt inte vilja att det var mindre sådant, det känns som att råheten gör serien till vad den är, bland annat såklart.
 
Jag var väl inte så förtjust i övergången mellan borttagning av Jorahs fjäll och soppan som det grävdes i :yuck:

Jag undrar om det var lite väl convenient att Jon fick korpar från Sam och Tyrion så nära inpå, samt att Drakglaset (?) bara råkar finnas där Dany är.
 
Jag var väl inte så förtjust i övergången mellan borttagning av Jorahs fjäll och soppan som det grävdes i :yuck:

Jag undrar om det var lite väl convenient att Jon fick korpar från Sam och Tyrion så nära inpå, samt att Drakglaset (?) bara råkar finnas där Dany är.

Det senare hintas förklaringen på i böckerna. Och jag tycker även det känns som de vrider upp hastigheten på händelseförloppet i serien för att det är "bättre tv".

Var det Illaria och dottern som satt spetsad/hängd i fören på skeppet? Eller var det Oberyn's två andra döttrar?
 
Det senare hintas förklaringen på i böckerna. Och jag tycker även det känns som de vrider upp hastigheten på händelseförloppet i serien för att det är "bättre tv".

Var det Illaria och dottern som satt spetsad/hängd i fören på skeppet? Eller var det Oberyn's två andra döttrar?

Åh, jag har inte läst böckerna! Känns som om jag borde göra det :)
 
Jag var väl inte så förtjust i övergången mellan borttagning av Jorahs fjäll och soppan som det grävdes i :yuck:

Jag undrar om det var lite väl convenient att Jon fick korpar från Sam och Tyrion så nära inpå, samt att Drakglaset (?) bara råkar finnas där Dany är.

Att korparna kom så tätt är nog "TV-taktik" men att Drakglaset finns där Dany är är väl inte så konstigt eftersom det är drakarna som skapar glaset och det är på Draksten det funnits flest drakar? Och att Dany är där eftersom det är hennes familjs gamla färste, där hon föddes och det dessutom var övergivet.
 
Att korparna kom så tätt är nog "TV-taktik" men att Drakglaset finns där Dany är är väl inte så konstigt eftersom det är drakarna som skapar glaset och det är på Draksten det funnits flest drakar? Och att Dany är där eftersom det är hennes familjs gamla färste, där hon föddes och det dessutom var övergivet.

Jovisst, jag menade mer att det är ju väldigt lägligt att Jon behöver Drakglaset och får veta att det finns där nu när Dany precis kommit dit. Det sätter ju honom i lite av en beroendeställning till Dany som dessutom vill få honom att erkänna henne som drottning över Norden. Just nu lutar det ju lite åt det hållet. Samtidigt sägs ju Dany vara väldigt omtänksam om sitt folk så frågan är om Jon ändå kan få till nåt avtal (eller t o m trumfa?) när hon inser att folk kommer dö om de inte får Drakglaset så Muren kan försvaras.
 
Jovisst, jag menade mer att det är ju väldigt lägligt att Jon behöver Drakglaset och får veta att det finns där nu när Dany precis kommit dit. Det sätter ju honom i lite av en beroendeställning till Dany som dessutom vill få honom att erkänna henne som drottning över Norden. Just nu lutar det ju lite åt det hållet. Samtidigt sägs ju Dany vara väldigt omtänksam om sitt folk så frågan är om Jon ändå kan få till nåt avtal (eller t o m trumfa?) när hon inser att folk kommer dö om de inte får Drakglaset så Muren kan försvaras.
Många tror att Dany kommer behöva Jon eftersom hon blir av med delar av sin arme. Hon tappade ju en väsentlig del i greyjoys och dorne nu senast.
 
Draken har tre huvuden. Jag tror Jon är ett av drakens huvuden i och med hans blodsarv. Men vem det tredje huvudet är känns klurigare. Jag hade gissat Bran, men är det så faller en annan av mina teorier.
 
Draken har tre huvuden. Jag tror Jon är ett av drakens huvuden i och med hans blodsarv. Men vem det tredje huvudet är känns klurigare. Jag hade gissat Bran, men är det så faller en annan av mina teorier.

Den teorin verkar florera på de flesta ställena. Så även olika teorier om Bran. Vill du lufta din? :)
 
Tyckte avsnittet kändes mer Hollywood, och att de ger oss vad de tror att tittarna vill ha. Fler specialeffekter och sådant. Det är inte det som har gjort serien bra - det är dialogerna och de oväntade svängningarna som gör serien. Tyvärr tror jag att det kan hända en del förutsägbara händelser nu när det närmar sig slutet, men det är väl å andra sidan inte så konstigt när det inte är så många karaktärer kvar. :)
 
Draken har tre huvuden. Jag tror Jon är ett av drakens huvuden i och med hans blodsarv. Men vem det tredje huvudet är känns klurigare. Jag hade gissat Bran, men är det så faller en annan av mina teorier.

Jag hoppas ju fortfarande på Aegon men eftersom han inte dykt upp ännu så är han förmodligen helt struken från serien...
Jag har även sett teorier om att det skulle kunna vara Tyrion... Och att hans pappa kanske egentligen är Aerys.
 
Jag har lyckats glömma hur många böcker jag läst :banghead:
Har ett vagt minne av att jag av ngn anledning inte har läst alt läst klart en bok. Men jag minns inte säkert!
Det var dessutom flera år sen..

Har a dance with dragons hemma. Men finns det en del 2 också?

Och kan någon fräscha upp mitt minne kring hur böckerna och seriens säsonger förhåller sig?
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 104
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 733
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp