Game of Thrones säsong 7

Förstår inte riktigt vad deras romans tillför serien. Vad skulle den ha för betydelse i längden? Att greyworm fattar beslut för att han är rädd att förlora Missandei men som gör att det går dåligt för Dany? Annars kan jag inte riktigt förstå varför de skrivit in deras relation i serien.
 
Förstår inte riktigt vad deras romans tillför serien. Vad skulle den ha för betydelse i längden? Att greyworm fattar beslut för att han är rädd att förlora Missandei men som gör att det går dåligt för Dany? Annars kan jag inte riktigt förstå varför de skrivit in deras relation i serien.
Kan det inte vara för att faktiskt tillföra något "gott/lyckligt" till serien? Typ att det inte bara är elände och alla dör / alla gifter sig mot sin vilja / blir våldtagna? Jag har inte läst böckerna så vet inte hur mycket plats dom har där. Men jag tycker det är lite gulligt deras relation och hur den utvecklas :)
 
Jag har lyckats glömma hur många böcker jag läst :banghead:
Har ett vagt minne av att jag av ngn anledning inte har läst alt läst klart en bok. Men jag minns inte säkert!
Det var dessutom flera år sen..

Har a dance with dragons hemma. Men finns det en del 2 också?

Och kan någon fräscha upp mitt minne kring hur böckerna och seriens säsonger förhåller sig?
Jag har för mig att böckerna och serien i princip helst följs åt (med några mindre undantag) till och med säsong 4. I säsong 5 börjar en del saker avvika, även om de flesta historiebågar följer böckerna. I säsong 6 har serien inte längre böckerna att ta stöd från.

Sansas historia skiljer sig från böckerna. Även det som händer i Dorne, och ganska stor del av Tyrions historia.
 
Kan det inte vara för att faktiskt tillföra något "gott/lyckligt" till serien? Typ att det inte bara är elände och alla dör / alla gifter sig mot sin vilja / blir våldtagna? Jag har inte läst böckerna så vet inte hur mycket plats dom har där. Men jag tycker det är lite gulligt deras relation och hur den utvecklas :)
Jo, kanske. Jag gillar det dock inte, för jag tycker det blir för likt andra serieproduktioner och att det alltid ska finnas romanser i varje hörn ;).
 
Jag har för mig att böckerna och serien i princip helst följs åt (med några mindre undantag) till och med säsong 4. I säsong 5 börjar en del saker avvika, även om de flesta historiebågar följer böckerna. I säsong 6 har serien inte längre böckerna att ta stöd från.

Sansas historia skiljer sig från böckerna. Även det som händer i Dorne, och ganska stor del av Tyrions historia.
Jag menade mer vilken säsong som hör ihop med vilken bok
 
Jag älskar de nya avsnitten! Shit vad vi har väntat här hemma, och laddat med gamla säsonger. Jag tycker säsongen har börjat starkt. Tror att Jon och Daenerys kommer alliera sig och att de kommer ta över KL tillsammans. Kanske gifta sig. Kanske. Eller så måste alla resterande gå ihop för att besegra the white walkers? Tom Cersei kanske måste gå med på att slåss med Daenerys och Jon? Så gör de upp om tronen efter att the white walkers är ute ur bilden.

Jag tror att Sam har en stor roll att spela, han kommer att ge Jon avgörande information och kanske kommer han och Jorah gå ihop på något vis när (om) Jorah är botad.

Till slut vill jag se Jon på tronen tror jag. Även om en magkänsla säger att han kommer dö igen?

Sansa är lurig. Hon har vuxit mycket och samlat på sig många erfarenheter, blivit en riktigt power woman, men jag litar ändå inte fullt på henne när det gäller littlefinger. Hoppas han inte lyckas manipulera henne.

Hoppas stort på Nymeria och att hon och hennes vargar ska hjälpa Arya och Winterfell!


Det bästa med GoT är att det är så jävla oförutsägbart. Inget jag skrivit ovan kanske är rätt. You never know. Men snart är det måndag kväll igen:up:
 
Åhhåhåhå senaste avsnittet: :cool::grin::D:cry::nailbiting::grin:

Varje avsnitt är ju så spännande! Dany var lite badass mot Jon, men jag gillar att hon lät honom få börja gräva, även om inte verkade tro honom. Jag hoppades att dom skulle berätta att han återuppstått från de döda, men det kommer kanske senare.
Det var plågsamt att se sandormarna i drottningens fängelsehåla, även om jag inte hade mycket till övers för dom (förutom att det hade ju vart lite kul om han legoknekten och den ena dottern hade fått ihop det) så var det jobbigt. Hon Cersie är riktigt hämndlysten...
Älskar hur O'lenna bara svepte vinet och sen bara "ja just ja, det var jag som gjorde det :grin: tala om det för henne" :love:
Sansas och Brans återförening gjorde mig lite gråtmild, men gud så olik sig Bran är till sättet. Men, kanske inte så konstigt.
Ska bli spännande att se vad som komma skall. Enda anledningen att längta till måndagar är ju att det är ett nytt avsnitt :rofl:
 
Åhhåhåhå senaste avsnittet: :cool::grin::D:cry::nailbiting::grin:

Varje avsnitt är ju så spännande! Dany var lite badass mot Jon, men jag gillar att hon lät honom få börja gräva, även om inte verkade tro honom. Jag hoppades att dom skulle berätta att han återuppstått från de döda, men det kommer kanske senare.
Det var plågsamt att se sandormarna i drottningens fängelsehåla, även om jag inte hade mycket till övers för dom (förutom att det hade ju vart lite kul om han legoknekten och den ena dottern hade fått ihop det) så var det jobbigt. Hon Cersie är riktigt hämndlysten...
Älskar hur O'lenna bara svepte vinet och sen bara "ja just ja, det var jag som gjorde det :grin: tala om det för henne" :love:
Sansas och Brans återförening gjorde mig lite gråtmild, men gud så olik sig Bran är till sättet. Men, kanske inte så konstigt.
Ska bli spännande att se vad som komma skall. Enda anledningen att längta till måndagar är ju att det är ett nytt avsnitt :rofl:

Min spontana reflektion efter avsnittet är mest att jag börjar bli less på Dany :D
 
@Trott + @Killaloe

Jag trodde Jaime skulle hugga svärdet i henne när hon sagt att det var hon... :nailbiting: Men undrar vad som händer nu eftersom C hela tiden trott att det var Tyrion som var skyldig. Ska hon försöka snärja honom igen? Han är iaf alldeles för smart för sånt.
Det har du rätt i! Den tanken har inte ens slagit mig. Spännande!
 
@Trott + @Killaloe

Jag trodde Jaime skulle hugga svärdet i henne när hon sagt att det var hon... :nailbiting: Men undrar vad som händer nu eftersom C hela tiden trott att det var Tyrion som var skyldig. Ska hon försöka snärja honom igen? Han är iaf alldeles för smart för sånt.
äh jag tror att Cersei hatar Tyrion tillräckligt mycket för att vilja döda honom ändå :D så jag tror inte det förändrar så mycket mer än att Cersei kommer gräma sig och bli arg på Jamie för den enkla och snabba döden.
 
äh jag tror att Cersei hatar Tyrion tillräckligt mycket för att vilja döda honom ändå :D så jag tror inte det förändrar så mycket mer än att Cersei kommer gräma sig och bli arg på Jamie för den enkla och snabba döden.

Ja det kan iofs vara så.

hon kan ändå använda det mot honom i ett försök att få honom att "förlåta" henne och kanske spela på försoning? Hur som tror jag knappast att Tyrion skulle gå på det.

Och på tal om Jaime, tänk om Cersei blir gravid igen? Nu håller hon inte ens det hemligt. Hur kommer folk att se på Jaime efter detta? Även om C är drottning.
 
Fantastiskt avsnitt särskilt för att vara så mycket dialog.

Älskade Tyrion och Jon Snows lilla filosofiska utläggning när de går från stranden, särskilt om Sansa. Och att Sansa nu äntligen visar vilken kompetent kvinna och lady of Winterfell hon har blivit. Hon verkar äntligen ha frigjort sig från Littlefinger och man undrar vem det är som använder. Dany rabblar alla sina titlar, Davos: Jon Snow, King in the North. :up: Så typiskt honom. Det är så otroligt klart att han inte bryr sig om Iron Thrones. Allt han vill är att stoppa WW. Jag undrar vad som kommer att hända om/när Bran avslöjar vem hans föräldrar är.

Cersei som nu är helt öppen med att hon och Jamie har sex, Jamie blir helt ställd. Gillade Jamie det här avsnittet han börjar likna sig själv igen. Och herregud, Oleanna. RIP Queen of Thorns. Hon och Jamie, bara wow :love:
 
NU har jag äntligen sett båda två senaste avsnitten. Har inte vågat gå in i tråden ens när jag sett det ena av dem :D
Jag var väl inte så förtjust i övergången mellan borttagning av Jorahs fjäll och soppan som det grävdes i :yuck:

Haha och det är sådana övergångar jag älskar :D Så vidrigt!!

Håller i övrigt med flera, Oleanna är cool och jag tror att Jorah kommer vara den som binder ihop Jon och Dany nu eftersom Sam räddade honom.
Gillade också Tyrions och Jon Snows smågnabbande. Och Euron såg mer ut som B-rockkändis än ever, till och med hans namn är liksom ett bandnamn.
 
Nästa avsnitt finns ute NU!!!!!
Jag är seriöst helt skakis nu!!! Helvete vilket avsnitt!!!!
Nu går det bra för Dany och hon och Jon verkar vara lite mindre fientliga!
Jag älskar att Jamie totalt underskattade Drogon, som att han skulle ha varit ett simpelt djur som inte alls skulle förstå vad han tänkte göra! HA! Där fick han!! Återstår att se om han överlever det!

Om han inte överlever så längtar jag mkt till att se Cersies min när hon får veta!!!

Dany tokvann! Jag gillar att de fick veta om vapnet som de hade utan att någon drake dog, då kan de kanske börja göra rustningar till drakarna, så har de lite större chans att klara sig.

Jag vet inte vad jag ska tycka om att de verkar hinta om att Dany och Jon kanske kommer bli ett par. Jag tror kanske att ett giftermål mellan dem är det enda som kan ena dem, så behöver ingen böja sig för den andra, och ändå kan de slåss ihop.

Men samtidigt så är det klyschigt, och det är inte riktigt så jag vill se GoT...
Och ändå så tror jag att det skulle kunna bli så bra :P


Oh jag har hög puls fortfarande, detta avsnitt kommer jag nog se både 2 och 3 ggr!!
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 104
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 733
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp