Gammal är äldst

Jag har läst här sen forumet hette stallet och även skrivit i korta omgångar. Tyvärr passar jag inte in, lyckas aldrig komma med i samtalen här trots att jag gillar mycket av det jag läser. Bukefalos är delvis en frizon från den nya kalla omvärlden , här vågar folk stå för medmänsklighet i mångt och mycket. Så jag fortsätter att oftast bara läsa här och delta aktivt i andra intresseforum istället där jag konstigt nog alltid passat in.

Funderar därför på om TS reflektion har någon gnutta substans? Gammal är äldst och kom inte här o kom?
 
Jag har läst här sen forumet hette stallet och även skrivit i korta omgångar. Tyvärr passar jag inte in, lyckas aldrig komma med i samtalen här trots att jag gillar mycket av det jag läser. Bukefalos är delvis en frizon från den nya kalla omvärlden , här vågar folk stå för medmänsklighet i mångt och mycket. Så jag fortsätter att oftast bara läsa här och delta aktivt i andra intresseforum istället där jag konstigt nog alltid passat in.

Funderar därför på om TS reflektion har någon gnutta substans? Gammal är äldst och kom inte här o kom?

Hur menar du att du inte passar in?
 
Har fått intrycket att det är i sig ett bra forum med många kloka människor men också att det är inte riktigt ok att ha en annan åsikt än de etablerade, är det så?
Jo så är det! :cool:

Förresten så ska du passa dig för mig, jag är både skrämmande, läskig och mytoman ska du veta. Själv visste jag det inte innan jag blev medlem här på buke. ;)
 
Funderar därför på om TS reflektion har någon gnutta substans? Gammal är äldst och kom inte här o kom?
Vi har ju tröskat igenom de flesta motsättningar genom åren så att dra upp något som är gammalt blir ju ointressant.
Det är ju så i verkligheten också när man kommer ny i en gemenskap som funnits länge.

Man måste ju ha friheten att välja vilka man vill utbyta tankar med.
Är det inte intressant för mig så vill jag ju inte.
Och något tvång på det viset finns ju inte på ett forum.

I verkliga livet så kan man ju vara tvungen att interagera med alla sorters människor.
Men inte här på Bukefalos.
 
Jag har läst här sen forumet hette stallet och även skrivit i korta omgångar. Tyvärr passar jag inte in, lyckas aldrig komma med i samtalen här trots att jag gillar mycket av det jag läser. Bukefalos är delvis en frizon från den nya kalla omvärlden , här vågar folk stå för medmänsklighet i mångt och mycket. Så jag fortsätter att oftast bara läsa här och delta aktivt i andra intresseforum istället där jag konstigt nog alltid passat in.

Funderar därför på om TS reflektion har någon gnutta substans? Gammal är äldst och kom inte här o kom?

Fast jag tycker inte att nya bemöts på ett sätt som gör att man borde känna sig ovälkommen? I såna fall ser jag mer av att gamla trätor påverkar diskussioner lite för länge, men det gäller ju bara de som är gamla och äldst redan och har hunnit debattera i oändliga mängder av trådar.

Sedan, om man är av personlighetstypen som sorterar all argumentation som motsäger ståndpunkten man vill framföra som personangrepp, så får man svårt på Bukefalos.

Men jag kanske inte ser det? Kan du exemplifiera på något sätt?
 
Jag tror
Sedan, om man är av personlighetstypen som sorterar all argumentation som motsäger ståndpunkten man vill framföra som personangrepp, så får man svårt på Bukefalos.
Jag tror att vi som skriver på Bukefalos till stor del vill diskutera olika åsikter med varandra.
Samma åsikt har vi ju redan själva så vill vi höra den kan vi ju nöja oss med att diskutera i vår ensamhet.
Medhåll är det ont om på Bukefalos.
 
Jag tror

Jag tror att vi som skriver på Bukefalos till stor del vill diskutera olika åsikter med varandra.
Samma åsikt har vi ju redan själva så vill vi höra den kan vi ju nöja oss med att diskutera i vår ensamhet.
Medhåll är det ont om på Bukefalos.

Fast på en nätplats som Avpixlat till exempel, går allt ut på att man ska tycka likadant. Man ska vara övertygad om att det pågår en dold konspiration mot SD, en islamisering av Sverige och en massinvandring som hotar Sveriges existens. Alla som stöder den tesen får bidra med material. Alla som har något att invända, censureras bort eller utpekas som och attackeras som troll.

En sådan nätplats är inte Bukefalos.
 
Vi har ju tröskat igenom de flesta motsättningar genom åren så att dra upp något som är gammalt blir ju ointressant.
Det är ju så i verkligheten också när man kommer ny i en gemenskap som funnits länge.

Man måste ju ha friheten att välja vilka man vill utbyta tankar med.
Är det inte intressant för mig så vill jag ju inte.
Och något tvång på det viset finns ju inte på ett forum.

I verkliga livet så kan man ju vara tvungen att interagera med alla sorters människor.
Men inte här på Bukefalos.

Ja så är det nog och just i detta forum verkar det vara mycket ingrott vilka man väljer att bemöta. Vissa är som röda skynken för varandra och vissa gillar varandra och man antingen konfronterar eller medhåller. Om man varken är det ena eller andra blir man sällan bemött.
Naturligtvis är det inget tvång att umgås med någon, inte ens i verkliga livet men det konstiga för min personliga del är att just här där jag verkligen delar många åsikter, så tycks jag inte passa in? Som sagt detta problem har jag sällan i verkliga livet eller på andra forum.
 
.... men det konstiga för min personliga del är att just här där jag verkligen delar många åsikter, så tycks jag inte passa in?
Här så ägnar vi oss inte åt att passa in.
Vi diskuterar.
Det är helt olika saker.

Kanske är det vad du upplever som annorlunda?

För vad menar du egentligen med att "passa in"?
 
Sedan, om man är av personlighetstypen som sorterar all argumentation som motsäger ståndpunkten man vill framföra som personangrepp, så får man svårt på Bukefalos.

Men jag kanske inte ser det? Kan du exemplifiera på något sätt?


Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.
 
Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.

Det kanske beror på hur du skriver? För att det ska bli diskussion så behöver man ju inbjuda till samtal, skriva nåt som ger nån annan lust att svara. T ex en fråga, om du mest konstaterar något, eller håller med, så känns diskussionen kanske mer avslutad. Som det här inlägget, du konstaterar att det är så, undrar inte varför, inbjuder inte till diskussion, så det finns liksom inget att ta vid för den som läser.
 
Det är ett tufft men öppet klimat på Buke. Vi är rätt så många härinne, 90 % är kvinnor - kvinnor som tillbringat stor del av sin tid med djur som väger flera hundra kilo. Vi är ganska starka, även när vi är som svagast. Men kom inte och tro att det går att springa över oss. Och när någon är svag så hugger vi andra i.
Bidrar du med hjärtat så svarar vi - kanske inte det svar du vill ha, men kanske det svar du behöver.

Och tro mig, vi har alla gått genom elden med diskussioner som spårat ur. När man skriker; -Men jag menade inte så, och folk ändå fortsätter att mangla trots att allt är ett stort missförstånd. Ibland lägger man någon på ignore ett tag - det är ens eget ansvar.
Ibland så enas man om att man är oense och ibland blir någon bannad.
Faktiskt inte så ofta nuförtiden, vi måtte lugnat ner oss.
 
Jag menar att man oftast inte blir bemött alls, oavsett åsikt.
Det stämmer ju inte, du deltar i en diskussion nu och har fått bemötanden av flera användare. Det är ju bara att hoppa in i en diskussion, säga vad du vill få sagt och fortsätt bemöt andra användare så kommer du ju in i det. Om du läser här så ser du ju att det tillkommer nya användare hela tiden.
 
Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.
Det gör mig ledsen om det det uppfattas som att man måste passa in! Jag har inte hittat några koder här. Kanske ser jag dem inte. Det vore intressant att få lära mig om dem - för då ska jag göra allt jag kan för att motverka dem.

Det som lockar just mig med buke är att det finns så många OLIKA människor här. Varför skulle inte @vackerdag kunna vara ytterligare en blomma i buketten?? Ju fler åsikter desto bättre!!!

Men det ska erkännas att det finns nick som omedelbart stöter på motstånd. Det beror i majoriteten av fallen på att samma nick startat oändligt med trådar i ungefär samma ämne och de slutat ungefär likadant. Tjat är det sällan nån som gillar. :) Ingen på buke heller
 
Jag har inte hittat några koder här.
Visst har vi koder.
Viktigast är "Var snäll".

Men den brist som du beskriver av umgängeskoder är nog vad som gör vissa förvirrade.
De letar efter "Hur gör man här?" och hittar inget.
För här så är man sig själv.

På Bukefalos så får man uppmärksamhet om man skriver intressanta saker.
Så enkelt och så svårt är det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 029
Senast: LenaH
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 637
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 912
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 229
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp