Gammal är äldst

Jag har blivit kallad både det ena och det andra här på buke av vissa, som mytoman och stalker bla. och dom som träffat mig live fnissar gott åt kommentarerna som haglat här mellan varven. :p

Trots att nog några helst sett att jag helt försvunnit från buke så ska jag göra er besvikna, det kommer aldrig att hända. :devil:


(Sen finns det ju dom som är så byxis så dom inte TÖRS träffa mig ens på en buketräff.) :rofl:

Kränkt är en livsstil för många, liksom diagnoser och sjukdomsältande. För att inte glömma offerkofte-folket. ;)

De där två inläggen går SÅ inte ihop ;) :D
 
OM man är en lättkränkt person-eller de ska alltså inte "få"skriva om de är lättkränkta om de har en annat åsikt.
en lättkränkt person kan ju må otroligt dåligt av att få ett illa igenomtänkt svar.
Är man så lättkränkt att man mår dåligt av det bemötande man kan få på ett så trevligt och välmodererat forum som Buke, så gör man bäst i att i första hand flitigt använda ignorefunktionen och i andra hand låta bli att delta tills man mår bättre.
 
Är man så lättkränkt att man mår dåligt av det bemötande man kan få på ett så trevligt och välmodererat forum som Buke, så gör man bäst i att i första hand flitigt använda ignorefunktionen och i andra hand låta bli att delta tills man mår bättre.
Eller kanske helt enkelt hålla sig borta helt.
 
Det stämmer ju inte, du deltar i en diskussion nu och har fått bemötanden av flera användare. Det är ju bara att hoppa in i en diskussion, säga vad du vill få sagt och fortsätt bemöt andra användare så kommer du ju in i det. Om du läser här så ser du ju att det tillkommer nya användare hela tiden.
Plötsligt händer det!
 
Förlåt men du har ju bara postat sexton inlägg. Tycker du inte att det är lite för lite för att dra några slutsatser kring? Jag menar, det är säkert en stor andel av mina inlägg genom åren som inte har fått varken svar eller (numera då) gillanden. Det betyder inte att folk inte läser inläggen.

Det där med roller förstår jag inte. Det är snarare så att folk är olika, har olika intressen, olika saker som triggar känslor etc. Jag har mina intresseområden som jag gärna skriver om, andra saker intresserar mig inte ett skit. Min aktivitet förmedlar på så sätt lite en bild av vem jag är, men jag betraktar det inte som en roll jag har blivit tilldelad eller skapat i samspråk med andra bukefalister. Det är en "roll" jag har tagit.

Jag har varit med med ett helt gäng olika nick. Är med ett tag, tröttnar och glömmer bort senaste nicket varpå jag startar ett nytt. Har som sagt varit "aktiv" sen stallettiden.
 
Jag må ha ganska många inlägg och ha varit medlem ett tag, men eftersom jag gick med för att spela ulvspel och de flesta av mina inlägg har varit i just ulvspelstrådar så ser jag mig själv som ganska ny här också - det är först på sista tiden jag "vågat mig" ut i resten av forumet. Så, min åsikt som ny: känner inte alls igen forumet som det beskrivs här i tråden... :confused:

Jag "känner" så gott som ingen här (de jag känner igen och har något slags individuellt intryck av är några som varit med i samma ulvlekar som jag), men jag har aldrig känt något slags motstånd mot att delta i trådar... Har jag något att säga/fråga som jag tycker är intressant/relevant så skriver jag, har jag det inte så låter jag bli. Men jag kan inte påminna mig att jag någonsin känt "jag är nog inte välkommen i den här tråden/gänget", eller ens funderat åt det hållet... Jag har svårt att förstå hur det ens blir så? Jag är rätt säker på att mååååånga helt hoppar över att läsa vad jag skriver (tex för att jag tenderar att ha problem med att fatta mig kort ;)), andra läser men missförstår, och några få lyckas jag få till något slags framgångsrik kommunikation med. Men det är ju inte ett problem? Jag kan bara göra mitt bästa för att säga det jag vill ha sagt, resten vilar på mottagarna och dem har jag ingen kontroll över.

Just nu har jag något slags ilskeproblem och blir förbannad i typ varannan tråd jag läser - men det är ju mitt problem (som mottagare), och därför håller jag mig härifrån så länge tills jag slutar överreagera så eländigt. (Eller ja, nu trillade jag ju dit igen och sitter här och skriver... Men jag försöker i alla fall.)

Jag antar att vad jag försöker komma fram till är att jag nog inte alls förstår. Varken beskrivningen av gäng som håller ihop och inte släpper in nykomlingar (jag har som sagt inte märkt av det, och kanske är jag blind och dum men det visar ju å andra sidan att det inte går att hindra någon från att delta - har någon försökt utesluta mig så har jag glatt knattrat vidare på tangenterna utan att bli det minsta hindrad :p), eller att man som ny inte får uppmärksamhet... (Har jag ens förstått problemet rätt, förresten? :confused:) Som sagt, vill jag skriva något så gör jag mitt bästa att vara tydlig och försöka göra mig förstådd. Sen är det upp till andra att välja om de läser, och om de i så fall vill reagera/kommentera. Om ingen reagerar på mitt inlägg så var det inte intressant då. Det betyder ju inte att ingen av mina andra tankar någonsin ska intressera någon annan. Visst, om jag hade skrivit ~1500 inlägg och inte fått ett enda svar, då skulle jag nog anse att jag inte hade något att tillföra ett diskussionsforum. Men har det någonsin hänt någon? Jag tvivlar...
 
Sådär kunde jag känna i början. Jag dödade tråd efter tråd kändes det som för varenda gång jag skrev något i en tråd så dog tråden ut. Men sedan insåg jag att det ju faktiskt inte berodde på att just jag skrev. Det kändes bara så eftersom jag vid den tiden hade ett enormt dåligt självförtroende och en enormt dålig självkänsla och det speglades ju givetvis i mina inlägg. Nu menar jag inte att det är så för just dig men man kanske får inse att det beror inte enbart på just en själv att tråden dog ut utan det blev bara så. Man kanske uttrycker sig annorlunda eller skriver på ett sätt som andra inte finner intressant eller så blev det bara så.

Sedan är det ju självklart så att när en okänd medlem skriver något så läses inte det av lika många som när någon som är känd för sina intressanta inlägg skriver. Det är ju inget konstigt eller märkligt. De flesta har ju trots allt en begränsad tid som de har att spendera på buke och då läser man det som man tror är intressant.

Fortsätt skriv är mitt råd till dig och till alla andra som känner som du. Ta till dig av vad andra skriver så kommer du märka att vissa ord och vissa sätt att uttrycka sig på är bättre att använda än andra. Om du t ex avslutar varje inlägg med kjamiz så kommer inte många orka läsa dina inlägg för att så många ser rött utav det ordet.
Jag själv har blivit enormt mycket bättre på att uttrycka mig sedan jag började skriva på buke. Jag har ändå alltid haft bra betyg i svenska men det där lilla extra, det där som gör att folk faktiskt förstår vad jag menar har blivit så mycket bättre efter några år på buke.
Andra tips är att alltid läsa igenom ditt inlägg innan du postar det. Rätta eventuella stavfel (skaffa stavningsprogram till din dator så slipper du skriva slarvfel som folk stör sig på) och syftningsfel så kommer folk sluta störa sig på det och istället läsa vad du faktiskt skriver.
Nej så viktigt känns det inte, jag ströläser ibland och den här tråden fångade mitt intresse extra. Annars håller jag till i andra nätsammanhang där det känns enkelt att vara med. Anledningen att jag håller till här trots allt är att det finns väldigt mycket av intresse att läsa här. Många oförglömmliga trådar har det varit genom åren utan min medverkan liksom. Känner inget jättestort behov att vara aktiv egentligen.
 
OM man är en lättkränkt person-eller de ska alltså inte "få"skriva om de är lättkränkta om de har en annat åsikt.
en lättkränkt person kan ju må otroligt dåligt av att få ett illa igenomtänkt svar.
Alla måste ta ansvar för sitt eget mående.
Om man inte klarar av svaren som man får så bör man för sin egen skull låta bli att skriva.

Det är som i resten av livet "Den som sig i leken ger får leken tåla" och det här är en lek.
Underhållning på nätet.
 
Har läst alla svar och det känns intressesant. För även om jag är ny här som medlem så har jag följt Buke i några år-Inte sedan stallet och bara sporadist.

Men många gånger så har jag stött på trådar som är skapade av folk som känner sig kränkta, påhoppade och bla "bukemaffian" förekommer. Därav min tråd.

Även "troll" om det är trådar som kanske inte följer normen, och TS har fått skriva- "jag är inget troll". Ja klart att de kan vara troll men vem/vad avgör det?
jag skulle ju lika gärna bli ansedd vara ett troll och skulle tycka det var mycket trist bra för att 1) jag skriver sällan; men läser ganska ofta, 2) inte startar en tråd för att få uppmärksamhet utan att jag vill faktiskt veta eran sida på- enligt mig-ganska vanliga trådar som "spårar ut, blir låsta och de som känner sig dåligt bemötta. Och vissa ämnen mer än andra-självklart!

Någon av er säger att denna sida är såna stöttare till div. användare och TS:are. och det är bra och fint!
Men jag får ofta läsa här att man inte ska vara känslig, att man får vara beredd på att få mothugg om man skriver på ett öppet forum. allright, fine with that, men vad är ok att uttrycka då om man är den starke som pallar att stå emot-har inte den ett ansvar hur och vad man skriver?

OM man är en lättkränkt person-eller de ska alltså inte "få"skriva om de är lättkränkta om de har en annat åsikt.
en lättkränkt person kan ju må otroligt dåligt av att få ett illa igenomtänkt svar.

Kan man bli hemmablind, så hemmavan att man inte märker att det bara är vissa åsikter och tyckande har blivit lite som vackerdag skrev?

+ @vackerdag
Jag tycker det också handlar pm olika trådar och olika situationer. När ngn mår dåligt tycker jag folk stöttar och hjälper till allt vad de kan.
Men sen ibland kan det vara befogat med att någon ifrågasätter.
Jag tycket inte det är ngt konstigt- det är ju så mina vänner också gör. När jag mår dåligt stöttar de. Men ibland behöver jag att mina vänner ifrågasätter och frågar "hur tänkte du nu?" Och jag tänker att det är ju bara nyttigt att vara tvungen att fundera en gång till på vad man tänker.
Men vill du bara att folk ska hålla med och inte ha en annan åsikt? För då tror jag det blir svårt att vara på ett diskussionsforum.
 
Jag har helt ok tålamod men är som sagt mer aktiv i andra intresseforum och intresset och tiden för nätet varierar stort.
Men om du visar dåligt intresse för Bukefalos så är det ju ganska logiskt att Bukefalos inte blir så intresserat av dig.
Man måste ju ha med sig något spännande att bjuda på.
Något som fångar andras intresse att engagera sig i.
 
Jag tycker inte att man ska tolka antalet inlägg som kommer efter ett visst inlägg som en mätning av intresse för inlägget.

Själv läser jag många inlägg som jag tycker är bra som jag aldrig kommenterar. Är de superduperbra, brukar jag skriva det som en kommentar. Är de bara riktigt bra, räcker Gilla-knappen. Annars kan de vara riktigt bra och lämnas helt utan åtgärd. Trevlig och intressant läsning kan det vara ändå.

Om jag ska skriva är det för att jag vill och tycker mig kunna tillföra något eller vill förstå något bättre.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 061
Senast: LenaH
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 637
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 917
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 236
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp