Gammal är äldst

Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.
Förlåt men du har ju bara postat sexton inlägg. Tycker du inte att det är lite för lite för att dra några slutsatser kring? Jag menar, det är säkert en stor andel av mina inlägg genom åren som inte har fått varken svar eller (numera då) gillanden. Det betyder inte att folk inte läser inläggen.

Det där med roller förstår jag inte. Det är snarare så att folk är olika, har olika intressen, olika saker som triggar känslor etc. Jag har mina intresseområden som jag gärna skriver om, andra saker intresserar mig inte ett skit. Min aktivitet förmedlar på så sätt lite en bild av vem jag är, men jag betraktar det inte som en roll jag har blivit tilldelad eller skapat i samspråk med andra bukefalister. Det är en "roll" jag har tagit.
 
@vackerdag
Det är också många av mina inlägg ( och säkert andras) som ingen svarar på. Ibland är det hela trådar ingen svarar på. Jag tror inte man ska ta det personligt eller så hårt. Det var bara ingen som ville prata om det ämnet nu.
Jag kan inte se att det kan fungera på ngt annat sätt. Det finns ju så många användare här så det går inte att hålla koll på alla. Du skrev att i gen välkomnar- hur ska man göra det?
 
Buke är det mest osannolika, storslagna, fantastiska hörn jag lyckats hitta på nätet. Det är ofattbart hur ett ställe med så många medlemmar samtidigt lyckas vara så nära, mänskligt och inkluderande.

Här finns folk som tagit sig igenom aborter och skilsmässor med hjälp av Buke. Folk som sökt och fått oceaner av stöd och tröst när de förlorat en partner, en förälder, till och med ett barn. En som använde Buke som stöttepelare och kraftkälla från det att hennes barn berättade att pappan våldtog dem tills han satt bakom lås och bom.

Socialen har larmats och ryckt ut efter berättelser på Buke. Psyk har larmats i åtminstone ett fall då ett självmord verkade nära förestående.

Folk har fått blommor, kläder, presenter - till och med en permobil!

Buke är så sanslöst fantastiskt på så många sätt att jag inte ens kan uttrycka det. Så "stackars mig, jag har fel åsikter här" - pardon my French men jag tycker det är fjuttigt.
 
Förlåt men du har ju bara postat sexton inlägg. Tycker du inte att det är lite för lite för att dra några slutsatser kring? Jag menar, det är säkert en stor andel av mina inlägg genom åren som inte har fått varken svar eller (numera då) gillanden. Det betyder inte att folk inte läser inläggen.

Det där med roller förstår jag inte. Det är snarare så att folk är olika, har olika intressen, olika saker som triggar känslor etc. Jag har mina intresseområden som jag gärna skriver om, andra saker intresserar mig inte ett skit. Min aktivitet förmedlar på så sätt lite en bild av vem jag är, men jag betraktar det inte som en roll jag har blivit tilldelad eller skapat i samspråk med andra bukefalister. Det är en "roll" jag har tagit.

Jag tror mycket ligger i det - buke är ett ganska pratglatt och snabbrörligt forum, många skriver mycket, och allt blir inte bemött. På andra forum där det händer mindre syns varje enskilt inlägg mer, tror jag, men här är det ganska lätt at försvinna i mängden av inlägg, framförallt på senior som väl är det underforum som rör sig snabbast. Så om man postar ett inlägg, kanske är borta ett par dar, då är diskussionen slut eller har gått vidare - det är också ett forum där man förväntar sig att folk svarar, annars går man vidare till andra diskussioner.
 
Tack vare buke så har jag hamnat på en del buketräffar där jag inte känt en kotte, fått vänner för livet, haft bukefalister som bott här och bott hos bukefalister och hittills har ingen blivit skadad eller försvunnit fast dom blivit varnade av andra bukefalister att inte träffa mig ensamma. :crazy:

Det har tom. hänt att en bukefalist fick access till att följa med mig "på jobbet i en anläggning långt ner i berget någonstans i sverige". :cool:

Jag har blivit kallad både det ena och det andra här på buke av vissa, som mytoman och stalker bla. och dom som träffat mig live fnissar gott åt kommentarerna som haglat här mellan varven. :p

Trots att nog några helst sett att jag helt försvunnit från buke så ska jag göra er besvikna, det kommer aldrig att hända. :devil:


(Sen finns det ju dom som är så byxis så dom inte TÖRS träffa mig ens på en buketräff.) :rofl:
 
Jag tror mycket ligger i det - buke är ett ganska pratglatt och snabbrörligt forum, många skriver mycket, och allt blir inte bemött.
Exakt, lite som på fejjan där man inte alltid kommenterar allt, eller ens trycker på gilla-knappen för att det kommer nåt annat ivägen och när man tittar igen så har inlägget vandrat iväg.
 
Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.

Men vilka roller pratar du om? Förutom moderatorerna så är rollerna i varje fall inte officiella och jag vet då inte vare sig vad jag har för roll eller någon annan här. Skriv mer! Så blir du bemött mer. Ibland startar man en tråd som ingen är intresserad av, får noll respons, och ibland exploderar den till 2000 inlägg på en vecka. Mycket oförutsägbart - utom möjligvtvis de i evighet pågående dejtingtrådarna. Men det är ju för att det evighetslånga dejtingar på gång på Buke och ett antal hangarounds som gärna diskuterar frågor i periferin till dejting.
 
Jag tror mycket ligger i det - buke är ett ganska pratglatt och snabbrörligt forum, många skriver mycket, och allt blir inte bemött. På andra forum där det händer mindre syns varje enskilt inlägg mer, tror jag, men här är det ganska lätt at försvinna i mängden av inlägg, framförallt på senior som väl är det underforum som rör sig snabbast. Så om man postar ett inlägg, kanske är borta ett par dar, då är diskussionen slut eller har gått vidare - det är också ett forum där man förväntar sig att folk svarar, annars går man vidare till andra diskussioner.

Jag håller med. Roligt för det mesta, irriterande ibland. Som när jag startade en tråd under natten, åker hem efter nattjobbet och sover bort dagen. När jag kom tillbaka hade det gått ettgäng hundra inlägg och när jag försökte svara på de inlägg som bemött mitt ursprungsinlägg fick jag höra att det där var gammalt och inte alls en intressant diskussion längre. :p men överlag är det bara väldigt trevligt att det händer så mycket tycker jag.

Sedan tänker jag att jag inte nödvändigtvis skriver alla inlägg för att ha en diskussion. Alltså det är ju givetvis alltid trevligt, men jag känner inte att jag slösat tiden bara för att inlägg inte bemöts. Alla är ju ändå alltid intresserade av mina åsikter, visst? :angel: ;)
 
Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.
Fast om du har läst i så många år som du påstår så borde du veta hur det fungerar här, att komma in som ny och förklara för alla andra hur saker och ting fungerar är knappast mer lyckat här än IRL. Om du är bitter och besviken(?) för att ingen har å alla andra användares vägnar observerat att du är "ny" och hållit ett stort välkomnande så är det stor risk att du blir besviken även IRL.

Du har mig veterligen inte ens orkar besvara alla oss som faktiskt svarat dig nu i tråden så antagligen var intresset från din sida inte speciellt stort heller. :cautious:
 
Jag tror mycket ligger i det - buke är ett ganska pratglatt och snabbrörligt forum, många skriver mycket, och allt blir inte bemött. På andra forum där det händer mindre syns varje enskilt inlägg mer, tror jag, men här är det ganska lätt at försvinna i mängden av inlägg, framförallt på senior som väl är det underforum som rör sig snabbast. Så om man postar ett inlägg, kanske är borta ett par dar, då är diskussionen slut eller har gått vidare - det är också ett forum där man förväntar sig att folk svarar, annars går man vidare till andra diskussioner.
Det är en av de saker jag gillar bäst med buke - snabbt flöde, aldrig dött! :up:
 
Fast om du har läst i så många år som du påstår så borde du veta hur det fungerar här, att komma in som ny och förklara för alla andra hur saker och ting fungerar är knappast mer lyckat här än IRL.
Eller så vet @vackerdag precis hur hen ska göra för att få den där responsen hen vill ha? :laugh: Trådens ämne är klassiskt och brukar få fart på folk.
 
Har läst alla svar och det känns intressesant. För även om jag är ny här som medlem så har jag följt Buke i några år-Inte sedan stallet och bara sporadist.

Men många gånger så har jag stött på trådar som är skapade av folk som känner sig kränkta, påhoppade och bla "bukemaffian" förekommer. Därav min tråd.

Även "troll" om det är trådar som kanske inte följer normen, och TS har fått skriva- "jag är inget troll". Ja klart att de kan vara troll men vem/vad avgör det?
jag skulle ju lika gärna bli ansedd vara ett troll och skulle tycka det var mycket trist bra för att 1) jag skriver sällan; men läser ganska ofta, 2) inte startar en tråd för att få uppmärksamhet utan att jag vill faktiskt veta eran sida på- enligt mig-ganska vanliga trådar som "spårar ut, blir låsta och de som känner sig dåligt bemötta. Och vissa ämnen mer än andra-självklart!

Någon av er säger att denna sida är såna stöttare till div. användare och TS:are. och det är bra och fint!
Men jag får ofta läsa här att man inte ska vara känslig, att man får vara beredd på att få mothugg om man skriver på ett öppet forum. allright, fine with that, men vad är ok att uttrycka då om man är den starke som pallar att stå emot-har inte den ett ansvar hur och vad man skriver?

OM man är en lättkränkt person-eller de ska alltså inte "få"skriva om de är lättkränkta om de har en annat åsikt.
en lättkränkt person kan ju må otroligt dåligt av att få ett illa igenomtänkt svar.

Kan man bli hemmablind, så hemmavan att man inte märker att det bara är vissa åsikter och tyckande har blivit lite som vackerdag skrev?
 
Jag har läst här sen forumet hette stallet och även skrivit i korta omgångar. Tyvärr passar jag inte in, lyckas aldrig komma med i samtalen här trots att jag gillar mycket av det jag läser. Bukefalos är delvis en frizon från den nya kalla omvärlden , här vågar folk stå för medmänsklighet i mångt och mycket. Så jag fortsätter att oftast bara läsa här och delta aktivt i andra intresseforum istället där jag konstigt nog alltid passat in.

Funderar därför på om TS reflektion har någon gnutta substans? Gammal är äldst och kom inte här o kom?

Sådär kunde jag känna i början. Jag dödade tråd efter tråd kändes det som för varenda gång jag skrev något i en tråd så dog tråden ut. Men sedan insåg jag att det ju faktiskt inte berodde på att just jag skrev. Det kändes bara så eftersom jag vid den tiden hade ett enormt dåligt självförtroende och en enormt dålig självkänsla och det speglades ju givetvis i mina inlägg. Nu menar jag inte att det är så för just dig men man kanske får inse att det beror inte enbart på just en själv att tråden dog ut utan det blev bara så. Man kanske uttrycker sig annorlunda eller skriver på ett sätt som andra inte finner intressant eller så blev det bara så.

Sedan är det ju självklart så att när en okänd medlem skriver något så läses inte det av lika många som när någon som är känd för sina intressanta inlägg skriver. Det är ju inget konstigt eller märkligt. De flesta har ju trots allt en begränsad tid som de har att spendera på buke och då läser man det som man tror är intressant.

Fortsätt skriv är mitt råd till dig och till alla andra som känner som du. Ta till dig av vad andra skriver så kommer du märka att vissa ord och vissa sätt att uttrycka sig på är bättre att använda än andra. Om du t ex avslutar varje inlägg med kjamiz så kommer inte många orka läsa dina inlägg för att så många ser rött utav det ordet.
Jag själv har blivit enormt mycket bättre på att uttrycka mig sedan jag började skriva på buke. Jag har ändå alltid haft bra betyg i svenska men det där lilla extra, det där som gör att folk faktiskt förstår vad jag menar har blivit så mycket bättre efter några år på buke.
Andra tips är att alltid läsa igenom ditt inlägg innan du postar det. Rätta eventuella stavfel (skaffa stavningsprogram till din dator så slipper du skriva slarvfel som folk stör sig på) och syftningsfel så kommer folk sluta störa sig på det och istället läsa vad du faktiskt skriver.
 
Men många gånger så har jag stött på trådar som är skapade av folk som känner sig kränkta
Kränkt är en livsstil för många, liksom diagnoser och sjukdomsältande. För att inte glömma offerkofte-folket. ;)
 
Kan man bli hemmablind, så hemmavan att man inte märker att det bara är vissa åsikter och tyckande har blivit lite som vackerdag skrev?
Vad är din poäng? Att folk inte ska få ha de åsikter de har eller att vissa åsikter inte ska få bemötas?

"Jag är ny här och vill bara påpeka att ni har en väldigt elak ton"-trådar har återkommit regelbundet så länge Buke har funnits. Och det gör de på alla andra forum jag sett också. De ingår.

Det har ett gemensamt: jag har aldrig någonsin sett att ett forum ändrat karaktär eller ton pga en sådan tråd. Det de ofta åstadkommer är att en del av forumets medlemmar blir ovänner i tråden - och många gånger var det nog syftet också. Dvs, det var en trolltråd. Hur det är med den här tråden på den punkten är nog inte klarlagt än.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 029
Senast: LenaH
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 637
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 912
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 229
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp