Gammal hund som "tappar" benen.

Ang råd om Kiro så kan de så klart ibland hjälpa. Men en seriös Kiro vill se plåtar på en så gammal hund med symptom innan man behandlar. Man kan göra illa dem rejält och permanent om de är åldersförändrade och man försöker dra till dem. Så då är man iaf tillbaks på ruta "kontakta vet".
/varit tillsammans med Kiro som även tar lite hundar och haft gammal hund
 
Därför att du frågade varför den skulle vara högre för hundar när 20 mg är det vanligaste för människor. Jag ville påpeka att det inte alls är ovanligt att man blir ordinerad 40 mg som människa, i alla fall i inledningen. Sedan kan man gå ner till 20 mg och kombinera med andra läkemedel vid behov.
Initialdosen för människor är ff 20 mg.
http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20041118000111
För flera år sedan angavs att dosökning inte gav förbättrad effekt men verkligheten visade att det för vissa patienter o/e vissa diagnoser krävdes dubbel dos för optimal effekt.
 
Vad gäller omeprazol mfl magpreparat så ska man veta att det inte alltid är så "snällt" för en hund. Jag har själv en som får kaskadkräkningar i över ett dygn av en endaste liten dos av Omeprazol (detsamma av Andapsin), så för hennes del är det helt förkastligt att ge för att försöka skydda magen :cautious:
Samma här! Min hund spydde vilt av Omeprazol så det var bara att glömma. Nu får han Norocarp 2 ggr om dagen. Först slutade han med slickandet så vi tänkte att det nog hjälpte mot smärta i armbågarna (?) men nu har han börjat om igen.

Han är också jättestressad över trappan..... Han har så bråttom upp, för att få det överstökat, att han rasade ihop några gånger och vi fick hjälpa honom upp. Nu har vi satt halkskydd på alla trappstegen och det funkar, nu halkar han inte längre.

Men, usch, det är så jobbigt..... Jag känner att blir det sämre än såhär får vi prata ihop oss om ett fint avslut för Älsklingshunden.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 895
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 697
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 314
Senast: IngelaH
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 531
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp