GHS och Eurohorse

Varit förbud mot egen mat/dryck i flera år men vi har alltid tagit med oss både smörgåsar, kaffe, godis och någon dryck :)

Inte i år dock eftersom vi åker över 2 dagar
 
Hittade inget av det jag skulle ha men fick i alla fall provat ett par Functional Pants hos Uhip för att göra en storlekskoll. De var väldigt sköna så måste nog bli ett sånt par, men de hade bara med sig blåa par. Visserligen till halva priset, men blått är verkligen inte min grej. Mountain Horse hade ingen monter, så blev inga stövlar eller skor provade, och ingen hade LeMieux-schabrak. Blev väldigt förtjust i en mockajacka från en spansk försäljare, men impulsshoppa för 4000....nja, inte idag.
 
Vi var där ikväll och såg Allans pensionsavgång och Henriks vinst! Roligt, men vi var också på mässan.

Det blev köpt två glittergrimmor från Börjes och en ny longerlina.

Döttrarna köpte schabrak, ridtights och hinkar med hästgodis, samt grimma med fluff.

Största lyckan hade yngsta dottern som hittade ett Börjes schabrak med "diamanter", som hon lät brodera sitt namn på.

Vilken glädje!
 
Förresten, en oväntad kommentar från dottern, i bilen hem, angående att Allan hade hyllats och hästägaren intervjuats:

"Är det inte lite konstigt ändå? Allan, är det inte Peders häst? Det var en hästägare med. Rider han på andras hästar, varför får han det?"

Ingen hann att svara, och hon konstaterade torrt för sig själv.

"Men han kanske är medryttare då? Eller fodervärd? Vill inte ägaren göra det själv? Han får säkert betala i så fall, för en så bra häst. "

😎
 
Jag halvimpulsköpte en väst igår, har funderat på en ny ett tag och nu slog jag till. Kul med något annat än bara Hööks..
Blev inga chaps däremot och inget till hästarna alls, bara lite ridsporttidningar.
Kände mig inte så shoppingsugen? Eller behövde inget speciellt?
 
Hittade inget av det jag skulle ha men fick i alla fall provat ett par Functional Pants hos Uhip för att göra en storlekskoll. De var väldigt sköna så måste nog bli ett sånt par, men de hade bara med sig blåa par. Visserligen till halva priset, men blått är verkligen inte min grej. Mountain Horse hade ingen monter, så blev inga stövlar eller skor provade, och ingen hade LeMieux-schabrak. Blev väldigt förtjust i en mockajacka från en spansk försäljare, men impulsshoppa för 4000....nja, inte idag.
Hur var de i storleken? Såg att de hade rea på hemsidan..
 
Hur var de i storleken? Såg att de hade rea på hemsidan..

Normala. Jag brukar ha 38 och det passade fint. Har det på deras tights också. Kunde ha varit lite mindre i midjan, men det är ett vanligt problem för mig, har ganska mycket svank. Och functional pants är en unisex modell så ganska rak.
 
Hemma från besöket! :love:

Så härligt att vara tillbaka. Jag tyckte det var lite tunt med utställare, men hittade ändå lite grejer:
  • Ett Gen-X träns från Källquist
  • Ett dressyrspö från Fleck Germany
  • B-vitamin från NAF
  • En keps från Stierna
  • Kolla Masken
  • Rosa glittersprej (ja, jag är personen som köper det - ibland behöver hästarna glittra! :D)

Barnet köpte ett grimskaft och en mugg med mullemotiv. Och ett kanderat äpple.

Bra dag!
 
Bra men tråkigt, eller hur?!
Tråkigt som fan imo :rofl:
Gick tillbaka till min ömma moder som satt och tittade när jag handlade:
"Mamma, ska jag berätta vad jag handlat för?"
"Vad?"
"1600. Ska jag berätta vad jag köpte?"
"Vad?"
"Bajspåsar."

Hon såg lite skeptisk ut innan jag fått förklarat varför dagens dyraste inköp var bajspåsar :p
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 968
Senast: mars
·
Tjatter Har någon här skickat in ett bidrag till Agrias rimtävling? Vad kom ni på för rim? Jag har skickat in det bästa jag kom på men kommer...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: Barbabelle
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
776
Senast: Squie
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp