GHS och Eurohorse

Jag ska dit på lördag med man, barn och min mamma för sådan är traditionen i min familj ;) Jag har nog varit på typ femton GHS-lördagar genom livet (och några andra dagar som bonus, men i år blir det bara en!).

Föredrar att se världscupen i soffan hemma för på mitt besök vill jag mest insupa lite show, titta på lite hästar, pilla på massa grejer på mässan och andas in den där lukten som är GHS :love:
 
Vi ska dit på lördagen också! Blir jag, sonen och en kompis. Har gjort en utförlig shoppinglista och hoppas kunna ta igen två förlorade år nu 😁 Ser fram emot ALLT, men ska bli lite extra kul att se min gamla tränare i paddocken med sin Lulu Face.
 
Jag ska dit på lördag tillsammans med min syster. Ser fram emot maxad dag med massor av hästar, mässan är inte prio men skulle det dyka upp nåt intressant, typ en ridjacka till bra pris så kan jag tänka mig att slå till.
 
Jag ska dit på fredag-dag och lördag-kväll. Ska bli så himla kul!
Tyvärr blir det nog inte så mycket shopping pga andra prioriteringar denna månaden (typ bilförsäkring, hästtandläkare osv) men något blir det säkert - tycker om att gå runt på mässan och kolla även om det inte blir mycket handlat. Ser fram emot det, och trevligt sällskap medan vi kollar på fina hästar.
 
Jag tänker gå på mässan på dagen på torsdag och sen har jag och min man biljetter till kvällspasset plus söndagens tävlingar. Borde nog inte shoppas så där jättemycket, blev lite mycket på Uhips utförsäljning, men jag har en del som behövs. Tänkte se om Uhip har med sina funktionsbyxor, annars behöver jag ändå ett par till hundträningsjeans, och så hoppas jag att någon säljer LeMieux-schabrak. Nya vinterstövlar hade inte heller varit helt fel.
 
Jag funderar på att hämta dottern tidigt från fritids på fredag och sedan ta en eftermiddag på mässan. Har egentligen inget att shoppa och inget som lockade jättemycket i padockprpgrammet men vill inte missa stämningen och den sprudlande känslan över att vara där ❤️ Plus att jag tror en 7 åring skulle älska att vara där 😁
 
Ska dit med sambon. Vi ska bara gå på mässan denna gången.
Ser fram emot att klämma och känna på saker, prova grejer, prata med säljare, osv.
Har inget speciellt som jag ska köpa men nått lär ju bli med hem.
 
Jag ska dit med en kompis :) Det är en tradition och vi har varit där alla gånger sedan typ 2003 eller så? Jag har dessutom varit där fem gånger innan vi gjorde gemensam sak :D
Vi går alltid lördag och söndag. Är det VC-final i hoppning går vi även fredag kväll.

Vi tittar på allt förutom dressyr och jag har en lista inför mässan:
Gummistövlar till mig
Hippofix dricksvattenrening *2 till en kompis
Maskkontroll
Ridkjol till dottern
Schabrak med matchande benskydd till dotterns ponny
Skärp, glittrigt till mig
Säkerhetsväst till dottern, lila eller royalblå (Dock tror jag att vi hoppar det så får hon ta min "gamla".)
Träns till dotterns ponny
Tömkörningsgjord
Tömmar
Vinterjacka till mig
 
Ska dit på torsdag kväll. Ska sluta tidigare den dagen och gå på mässan innan. Var sen med att köpa biljett i år så fanns inget till lördag och söndag. Ville avvakta och se om jag var klar med uppsatsen. Bonus att All in ska avtackas på torsdagen. Brukar annars gilla lördag kväll och söndagens hoppningar bäst. Har en kvarts promenad ner till mässan hemifrån och brukar gilla paddockprogrammet och kolla runt lite även om jag inte ska handla något speciellt.

Varit på GHS varje år sen 1983 så det är en tradition som jag ogärna är utan. Var ju orkester förr i tiden spelade under prisutdelningen och ärevarv. Dessutom ingen mässa utan stånd i foajeerna på Scandinavium det var trångt ibland. Så det har förändrats en del. :)
 
Senast ändrad:
Varit på GHS varje år sen 1983 så det är en tradition som jag ogärna är utan. Var ju orkester förr i tiden spelade under prisutdelningen och ärevarv. Dessutom ingen mässa utan stånd i foajeerna på Scandinavium det var trångt ibland. Så det har förändrats en del. :)

Jag samlade alla mina gamla program någonstans, minns inte om mitt första är från 82 eller 83. Men minns stånden i foajeerna, speciellt innan rökning förbjöds! Man fick ju ducka under rökångorna.
 
Ska dit på lördagen med en kompis:)
Vi ska kolla in mässan på dagen och sen se em/kvällspasset, ser mest fram emot stora hoppklassen.
Hade gärna gått på VC på söndag också, men det får bli hemma från tv-soffan istället.
 
Jag ska dit ikväll med mamma, med mässan innan :)
Fick mail om att det var förbjudet att ta med egen mat och dryck in, brukar de kolla sånt?
Vi har alltid haft med egna mackor och kaffe/saft..
 
Jag ska dit ikväll med mamma, med mässan innan :)
Fick mail om att det var förbjudet att ta med egen mat och dryck in, brukar de kolla sånt?
Vi har alltid haft med egna mackor och kaffe/saft..
De har aldrig kollat våra väskor i alla fall. När fick du mejl om det? :)
 
Jag ska dit ikväll med mamma, med mässan innan :)
Fick mail om att det var förbjudet att ta med egen mat och dryck in, brukar de kolla sånt?
Vi har alltid haft med egna mackor och kaffe/saft..

Kanske lite för random men varför är/blir det förbud på fler och fler sådana här evenemang? Det värsta som finns är ju att försöka hitta något smakligt att äta och med risken att råka vilja göra det när alla andra också vill. Förutom priserna. Hur kan det inte vara okej att köpa en biljett till evenemanget för att mannvill ha just en biljett till evenemanget utan mer än så?

Min mamma ska dit en sväng och jag har bett henne kolla i Anna Stavholms monter efter bok eller onlinekurserbjudande i alla fall! Lite knepigt att hitta för hon delade monter med DjurVardag. Nästa år ska jag försöka följa med, var tradition när jag bodde hemma i Halland och många år åkte vi bussresa i ridklubben dit 😁
 
Kanske lite för random men varför är/blir det förbud på fler och fler sådana här evenemang? Det värsta som finns är ju att försöka hitta något smakligt att äta och med risken att råka vilja göra det när alla andra också vill. Förutom priserna. Hur kan det inte vara okej att köpa en biljett till evenemanget för att mannvill ha just en biljett till evenemanget utan mer än så?
Ja jag tycker det är rätt illa faktiskt :down:
Av så många skäl.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 968
Senast: mars
·
Tjatter Har någon här skickat in ett bidrag till Agrias rimtävling? Vad kom ni på för rim? Jag har skickat in det bästa jag kom på men kommer...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: Barbabelle
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
776
Senast: Squie
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp