Bukefalos 28 år!

Glömt på tävling?

Sv: Glömt på tävling?

jag har glömt att ta med mig vaccinationsintyget (som låg i en jackficka) en gång. tur var fick jag starta ändå - snäll tävlings.vet :)

sen har jag glömt mina Eskadronskydd med ludd (fram och bak) på backen där vi hade transporten och åkte hem utan dom. som tur var var det nån som lämnat in dom till seketariatet när jag kom till baka och letade :bow:
 
Sv: Glömt på tävling?

glömde kavajen och klubbjackan hemma. Fast kunde som tur va tävla i min dunjacka! Fick även låna en kavaj från min kompis som hade två med sig, men valde dunjackan med tanke på temperaturen på tävlingen.

Har även glömt skrittäcke, men det går ju alltid att ha transporttäcket istället. Det dumma var att mamma tog med sig två sadelgjordar istället och glömde täcket hemma...
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag glömde hjälm en gång. Fick springa och låna, som tur var fanns det någon snäll själ som lånade ut en hjälm till mig. (oturligt nog så var den alldeles för liten, så jag fick minst sagt huvudvärk av att ha den på mig! :crazy: )
 
Sv: Glömt på tävling?

* en gång så glömde jag att ta med mig tävlingsmappen till stallet på morgonen. kom på det när vi precis hade lastat hästen. Det var bara att packa ihop det sista och åka hem och hämta den, med hästen bak i släpet.
* även glömt ridspöet (klarar mig inte utan)


brukar därimot ta med mig för mycket saker...
 
Sv: Glömt på tävling?

En gång glömde jag min hjälm = Fick låna en av ridskolans hjälmar :eek: och va snygg man va i den da :o
En annan gång mina stövlar = Fick låna av en kompis :)
En annan gång min ridblus = Fick rida med min randiga tröja utan krage och allt och hoppas att inte dommaren titta på det utan på hindrena :cool:
 
Sv: Glömt på tävling?

jag skulle ner till falkenberg och hoppa å när vi kommer fram och ska besiktiga så märker jag att jag har glömt bettet,, fast jag fick låna ett från en kompis, och det slutade med att jag bytte bett helt och håller för min häst gick mycket bättre på det,,

så de var väldigt bra ändå....
 
Sv: Glömt på tävling?

En gång glömde jag kavajen och skjortan, det är tur at det finns vänliga själar som kan tänka sig att låna ut grejjer ;) .
Min syster har även glömt plastrong och red med en vit linda runt halsen :banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Glömt på tävling?

sadelgjorden...

fick lite panik men som tur var så hittade min kompis nån som kunde låna ut en (fast den var ungefär 20cm för lång så jag fick sitta still.)
 
Sv: Glömt på tävling?

Träns, vacc.intyg och stövlar har jag glömt.
En bekant till mig glömde sadlarna när de skulle till tyskland och tävla. Jag och pappa fick ett telefonsamtal från hysterisk hästägare som stod vid färjeterminalen. Gissa om pappsens stackars 245 blev pressad. Först tre mil till stallet och sedan 8 till färjan...
Men vi hann precis. För ovanlighetens skull hade nämligen hästägere begett si iväg i ovanligt god tid...

Apo
 
Sv: Glömt på tävling?

jag har en förmåga att sprida ridspön omkring mig överallt vart jag än kommaer :o
 
Sv: Glömt på tävling?

*lånar*

jag skulle starta en ridskolehäst på hemmaklubben, men glömde att kopiera det nya vaccernationsintyget, men dom tänkte inte låta mig "slinka igenom". min kopia hade "gått ut" ca 3 dagar innan!!! och orginalet var inlåst.
kommer ihåg att jag var sur, men lyckades få tag på nån med nyckel som kunde fixa fram det riktiga vaccernationsintyget. Vi hade lite föör Bra folk i sekritariatet den dagen.
 
Sv: Glömt på tävling?

jag är bra. aldrig glömt nått ;) peppar peppar ta i trä, men ja glömer säkert nått till imorn och till i övermorrn ska tävla :P
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt en massa saker.

- Sadelgjord (två gånger dessutom)
- Hästens papper (två gånger dessutom)
- Förbygel med martingal
- Hästens havre :o Fast en från samma stall med häst som åt lika mycket hade med sej havre till sin häst, men hon skulle bara rida en klass och vi två, så min fick den havren... :angel:
- Kavaj
- Sporrar
- Spö




Japp. Jag är ofta nervös :p
Spelar ingen roll, jag har en lista och prickar för. Så hur sjutton jag lyckas glömma grejer är en gåta... :crazy:
Än har det inte blivit några "farliga" grejer i.o.m att havren räddade sej. Dessutom så va det på en tävling ganska nära, så det hade gått att göra hem och hämta mat om det inte hade ordnat sej annars. ;)
 
Sv: Glömt på tävling?

knapplån.
jag glömde kavajen på första tävlingen i år! som tur var hade min kompis lika storlek, o nästan lika kavaj dessutom!
annars e ja väldigt duktig o ta med mej de viktigaste.
vet om 2 st som glömt hästarna hemma. den ena är en känd ryttare som ridit VM.
blev sur på kompisen som skulle med så han satte sej i lastbilen o väntade o kompisen (som varlika sur) packa sadel o träns o satte sej sen o körde .. dom trodde att den andra lastat hästarna. var nästan ända framme då den ena säger, "va snällt dom står idag, var dom lätta att lasta". den andra svarade, "ja har då inte lastat nå hästar..de gjorde ju du"!!!!
haha vikken grej. väl hemma igen stod hästarna uppbundna på gången o väntade, var försent o åka tebax till tävlingen!
 
Sv: Glömt på tävling?

Galadriel skrev:
Jag har glömt sadeln ;). Slå den ni.

Ja kan inte slå den men vi kan hamna lika..


Det blev världens panik när jag insåg att sadeln inte var med. Men som tur var ryckte pappa in och åkte tillbaka och hämtade den. Tävlingen var bara ca. 1 mil från mitt stall så det var ingen större katastrof. Men framridningen fick gå lite "fort"
 
Sv: Glömt på tävling?

Det känns som jag glömt mycket!
Men kan bara direkt minnas¨Hö till hästarna och sadelgjord.
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt hjälmen en gång!
Som tur var fick jag låna en av en kompis som också tävlade den dagen, problemet var bara att det var en GPA-hjälm i storlek 54 och jag har hjälmstorlek 56 :crazy:
Och som ni säkert vet så formar sig även GPA-hjälmar efter personens huvud om man använder den ofta och man kan ju inte direkt påstå att jag och min kompis hade samma form på huvuderna för det klämde väldigt mycket!
Men jag såg väldigt stilig ut i hjälmen iallafall :D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: zarmino
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 375
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 631
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 603
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Allergifoder
  • Optimala foderrutiner?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp