Glömt på tävling?

Sv: Glömt på tävling?

Det enda jag har glömt på en tävling är mina boots.
 
Sv: Glömt på tävling?

Glömde sadelgjorden en gång, men det va på hemmaplan så va bara att åka tillbaka till stallet o hämta, så snabbt har jag nog aldrig åkt på den vägen innan :angel:

Sen gick tränset sönder när vi lastade ut en gång... Fick låna ett gammalt fult pullarträns o min ponny som hatar att ha remmar runt nosen :o Kan säga att jag alltid har med ett extra träns nu :D
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt sporrar, fast jag klarade mig bra ändå :p Så det var väl inget direkt viktigt.
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har inte glömt ngt, än... Men min syster glömde underremmen till sitt träns (aachennosgrimma) det kanske inte låter så farligt men ponnyn lägger tungan på felsida bettet om man inte har den remmen. Men det löste sig ändå hon red med min underrem som är i brunt och hon har svart träns:)
 
Sv: Glömt på tävling?

Tänk om någon glömde hästen :rofl::rofl: .. Sannolikheten är väll inte så stor, men man ska aldrig säga aldrig :P!
 
Sv: Glömt på tävling?

KL

Jag har glömt:

Nummerlapp (fick låna av klubbkamrater)
Sporrar (fick låna, av samma klubbkamrater :o)
Sporrar igen (red utan, men jag fick fart på hästen ändå ;))
Chaps (fick tillåtelse av överdomaren att rida utan)

Och när vi kom hem från senaste tävlingen låg det ett spö på däcken på sidan av transporten. Snacka om snopna ägarna till spöet måste ha blivit när de kom tillbaka för att hämta det och hela transporten var borta. Det är ett ett bra spö :angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag glömde schampo när jag var på utställning förra sommaren, han hade bajsat på sin vita svans ;) löst också.
Men som tur var så fick vi låna!:laugh:
 
Sv: Glömt på tävling?

För många år sedan glömde jag senskydden. Men var någon vänlig själ som lånade ut ett par extra till mig:) Även haft tyglar som gått sönder och fått låna från nån ridskola som arrangerade tävlingen...efter det ALLTID dubbla tyglar med mig. Nått lär man sig av att glömma saker iaf!
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har faktiskt glömt att förnya ryttarlicensen för det året. Kom dit med licensen från året innan. Som tur var så lät dom det slinka igenom iaf.

Annars är det bara ett par handskar som jag någonsin glömt.
 
Sv: Glömt på tävling?

*Kl*

JAG blev kvarglömd på en hopptävling en gång, märkte ingenting själv och när dom andra satt i bilen på halva vägen hem tyckte dom att jag var ovanligt tyst. Först då märkte dom att jag inte var med, det var bara att åka tillbaka och leta. Väl framme så sitter jag och rider på dagens vinnare (Kände inte hästen eller ägaren men liten som jag var ville jag alltid rida och frågade alltid) :D

Så stolt jag var när jag fick rida på hästen som vann:D:p
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt schabrak nån gång men kommit på det när vi inte kommit så långt.

Fast en gång på en fälttävlans tävling så hade jag bara terrängen kvar och hoppsadeln och mina grejer låg i bilen medans allt annat var i släpet. Men när jag skulle hämta en jacka så låste jag upp bilen och öppnade dörren och på ngt sätt hade jag kommit åt "lås knappen" på bilnycklarna sen la jag nycklen i bilen och stängde dörren. woops :p Fik ju typ panik när jag inte hade ngn sadel ;) Som tur va så var tävlingen "bara" en timme hemifrån så pappa fick komma med nya nycklar. :rofl:
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt sadelgjord och hjälm... och en gång glömde jag kavajen när jag körde hem från en tävling :o

Borde kanske ha med mig någon som håller ordning på sakerna ;)
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag glömde mitt körspö, som måste vara med, annars fick man poängavdrag...inte roligt. Funderade på att gå ut i skogen och ta en lämplig gren för ändamålet, då dottern som var med, var så vänlig och lyckades låna ett av en medtävlare, som kört banan före oss..
Trodde allt var kört, då allt bara jävlades den dan, men vi slutade tvåa och kom hem med silver:D...
 
Sv: Glömt på tävling?

Det var på en av mina första travtävlingar (var 7år), vi hade bråttom att komma iväg och jag trodde jag kommit ihåg allt..., men inte då, när vi kom fram till Jägers fanns där ingen hjälm. Gissa om paniken var när den gången, men de löste sig, jag fick låna en polares hjälm! Jag vann den tävlingen! :laugh:
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag vet en tjej som faktist åkte iväg utan hästen dem hann inte så långt som tur var.

....Kavajen har man glömt massor av gånger, men det har inte gått så långt så jag glömt hästen...än...:D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: zarmino
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 212
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 415
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp