Glömt på tävling?

Sv: Glömt på tävling?

har glömt tävlingsmappen, med licens, grönt kort, vaccination och dom dära papperen. Sedan har jag glömt chaps på en tävling då fick ja låna 4 nr förstora ridstövlar, va liiiite väl joobigt.

Min tog sin andras häst sadelgjord som va 30 cm för liten. Jag sådan tur att just den dagen råkade jag ha 6 sadelgjordar, i vanliga fall har ja två, så nog fick vi en som passade.
 
Sv: Glömt på tävling?

Nummerlapp och sadelpadd..Inget allvarligt.

Sadeln har man glömt på väg hem från tävlingen, den vart kvar i personernas transporten vi åkte med. Fick rida barbacka några dagar efter det innan vi kunde hämta den.

Något skoj var på en tävling. Direkt när jag kom ut från banan kommer mina klubbkamrater, en lånar nummerlappen, en benskydden och en spöt. såg ganska skoj ut.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Glömt på tävling?

Ja du, ena glömska och virriga personer till klubbkamrater kan ja säga :D :angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

har ni någon gång glömt något viktigt eller mindre viktigt när ni varit och tävlat?

En gång glömde jag mina stövlar! :crazy: Så min kompis sprang runt som en galning och letade stövlar i min storlek medans jag satt och försökte få bort paniken,stressen och nervositeten! Efter 20 mins letande fanns ett par gamla i en storlek större som fanns på klubben! Därefter har jag alltid blivit så noga med att allt ska vara med!

Snall kompis!:)
 
Sv: Glömt på tävling?

Nummerlapp och sadelpadd..Inget allvarligt.

Sadeln har man glömt på väg hem från tävlingen, den vart kvar i personernas transporten vi åkte med. Fick rida barbacka några dagar efter det innan vi kunde hämta den.

Något skoj var på en tävling. Direkt när jag kom ut från banan kommer mina klubbkamrater, en lånar nummerlappen, en benskydden och en spöt. såg ganska skoj ut.

Hihi!:D Roligt!
 
Sv: Glömt på tävling?

*kl*

Jag glömde tränset.... höll på att skämmas ihjäl medans syrran jagade runt och fick tillslut låna ett, med nästan likadant bett som tur var!
 
Sv: Glömt på tävling?

En gång glömde jag stigbyglarna & lädrena, hade putsat och glömt sätta tillbaka dom :o Men det löste sig, hade bara 40min bilkörning till tävlingsplatsen.

Sen har jag glömt hjälmen en gång, då lånade jag en från klubbens ridskola.

Sen har jag glömt passet och alla licenserna, men det va en hemmatävling så det gick bra ändå :)
 
Sv: Glömt på tävling?

Lite gammal tråd kanske? Fast rolig...

Jag har lyckats glömma tränset, dressen, käk, skor, spö, slagrem... ja, rätt så mkt. Har precis börjat rida monté också, så sadeln har jag svårt att komma ihåg.

Har en vän som glömde sulkyn, så de fick vända och hämta den ;P
 
Sv: Glömt på tävling?

Nu puttar jag upp tråden :D

Idag glömde jag nummerlappen... Var 10 mil hemifrån så gick inte att köra o hämta den precis. Fick rida med en ihopvikt startlista i stöveln..
 
Sv: Glömt på tävling?

kl

Har glömt stövlarna en gång, fy det var hemskt! Fick låna som tur var. Nummerlappen har jag glömt också, tur man känner folk på tävlingarna som alltid har med sig 2! :p

Har en bekant som glömde hästen... :angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

oj vilken gammal tråd

jag har (vid olika tillfällen) glömt

tävlingsmapp med vacc intyg
sadelgjord (fick låna av arrangörklubben)
nummerlapp (knåpade ihop en egen :angel: )
 
Sv: Glömt på tävling?

sporrar, spö och vattenhink.

sporrar fick jag låna av en som startade före mig så när hon hade ridit så satte dom på mig hennes sporrar så red jag ;p spö red jag utan och vattenhink har jag glömt några gånger men alltid fått låna :)
 
Sv: Glömt på tävling?

kl

Har glömt stövlarna en gång, fy det var hemskt! Fick låna som tur var. Nummerlappen har jag glömt också, tur man känner folk på tävlingarna som alltid har med sig 2! :p

Har en bekant som glömde hästen... :angel:

Gjorde jag också, eller rättare sagt - jag tog fel häst :eek:
Jag jobbade på Island och det fanns ca 35 hästar att välja på i och utanför stallet. Vi skulle på tävling med 4 hästar och jag och sonen i huset skulle lasta. Han kom på något han skulle hämta så han sa åt mig att hämta Bessi, en fux utan tecken (fanns typ 10 till varav 3 just då på stall :angel:) Jag tog fuxen som stod i boxen där Bessi stod några dagar innan, lastade på och stängde om hästarna. Kommer fram till tävlingsplatsen och :o - där stod Eldur och inte Bessi. Turligt nog var det inte längre än att vi lastade av de andra 3 och så fick jag åka hem och hämta rätt häst. Min arbetsgivare har aldrig låtit mig glömma det, kan jag säga:angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har också glömt sadeln! haha, det var bara att vända och åka hem..
 
Sv: Glömt på tävling?

*kl*

Vaccinationsintyget :o Fick starta ändå, vi var bekanta med människan i sekretariatet, och h*n var bekant med hästägaren (mamma startanmälde, jag o hästägren väntade vid transporten) och litade på att den ordentliga hästägaren har koll på vaccinationerna :bow:

Sist jag var iväg fick jag för mig att jag glömt tränset, inget som helst minne av att jag burit ut det, det var dock med :angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

KL

När vi arrangerade tävling i somras var det ett ekipage som aldrig dök upp.., när jag kontaktade dom senare så kom det fram att de hade glömt bort tävlingen...:rofl:
Har aldrig hört talas om något liknande förut, tyckte det var lite lustigt!:D
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag hade pluggat in ett gammal dressyr programm som inte gällde längre. Detta misstag upptäcker jag när det bara är 3 ekipage innan oss. Kan avslöja att min plasering den gången inte, blev bland dom bästa. (men den blev endå godkännd) ;)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: zarmino
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 231
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 426
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp