Glömt på tävling?

N

Nalle_Björnen

har ni någon gång glömt något viktigt eller mindre viktigt när ni varit och tävlat?

En gång glömde jag mina stövlar! :crazy: Så min kompis sprang runt som en galning och letade stövlar i min storlek medans jag satt och försökte få bort paniken,stressen och nervositeten! Efter 20 mins letande fanns ett par gamla i en storlek större som fanns på klubben! Därefter har jag alltid blivit så noga med att allt ska vara med!
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag skulle tävla min och min systers häst och glömde tränset till min häst :crazy: tyvärr hade ju den andra hästen mycket större huvud så det tränset kunde jag inte ta. men kunde låna ett annat från en annan som jag kände som var med och tävlade. Då fick man testa att rida hästen på nytt bett med..
 
Sv: Glömt på tävling?

Glömde tyglar :o :D

Fast fick låna en kompis då hon hade med sig extra
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt sadeln ;). Slå den ni.
 
Sv: Glömt på tävling?

sporrar och nummerlapp har jag glömt...men inget allvarligare
 
Sv: Glömt på tävling?

Alla tävlingskläder (tävlar körning så kläder till både mig och groomen). Minns inte om vi fick tag på dom eller inte. Men sen var det ändå bara regn så man kunde inte ha nåt annat än regnkläder har jag för mig...har säkert glömt nå andra småsaker men som jag kunnat låna av nån annan eller klarat mig utan. Brukar va dålig på att få med tillräckligt med hinkar :angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

Kavajen har jag glömt och säkerhetsvästen...Annars tror jag inte det är nått!
 
Sv: Glömt på tävling?

Sadelgjorden!

Hade provat olika sadlar under en veckas tid och lånesadlarna var naturligtvis utan gjordar så jag använde min egen gjord. Sen skulle vi på vår första tävling någonsin på lördagen. Gissa vem som hade glömt sin sadelgjord :eek:

Sprang runt i vild panik och lyckades otroligt nog hitta en gjord att låna!!!

Känner tacksamhet än idag till de som lånda ut gjorden till mig. Vi träffas då och då på hästevenmang.
 
Sv: Glömt på tävling?

Inte tävling men väl uppvisning. Vi hade åkt från Stockholm. K1 med hästbuss för att rida uppvisning i Örebro. Bussen fortsatte sedan till travbanan med någon travare som hade åkt i samma buss.

Killarna som vi red tillsammans med var militärer från K1 och vi tjejer var blåstjärnor. En av killarna hade glömt att sätta fast sadelgjorden på sin sadel, hade bara lastat ur sadeln ur bussen utan att upptäcka att gjorden saknades. Detta upptäcktes relativt nära inför vår uppvisning :eek:

Vild panik igen. Någon kastade sig i en bil för att åka till travbanan och leta rätt på bussen där gjorden låg. Sen snabbt tillbaka och sadla hästen.

Vi andra fick rida fram i ovisshet om man skulle hinna. Vi hade en kadrilj men vi var inställda på att i nödfall bara rida med 3 par om inte killen skulle kunna få gjorden i tid.
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt sadelgjorden mer än en gång, mina papper på senaste tävlingen (sov över 40 min), hästens papper.

Men det roligaste jag har varit med om var ändå på en av våra div 2 omg. En av våra ryttare vill inte rida på sin ponny så min biträdande lagledare fick hoppa in på ponnyn, en C ponny. Vi hade varit på fest dagen före så spec pigg var ingen av oss. Jag som alltid brukar ha en massa saker i bilen hade rensat. Så hon fick låna ihop täbvlingskläder. Bla mina skitiga grå ridbyxor. Som var två eller tre storlekar för snå för henne. Låna min gamla kavaj som jag sålt till en tjej i laget. Min kompis hade ingen sportbh utan push.... hon fick inte igen den översta kavajen. Fick låna ett par ridstövlar av en annan tjej som red i vårat lag. De slutade mitt på vaden. Fick springa runt och fråga om det var nån som hade en stor ridhjälm för alla i vårat lag hade små huvuden. Fick låna av en tjej tillslut.
När hon väl satt på hästen höll jag på att garva ihjäl mig. Tur att man kan ha kul på dressyrtävling. Plastrongen flög omkring efter halva programet. Och domaren skrattade hon med kan jag lova.

Sen vet jag en tjej på min klubb som glömde hästen i stallet. Ha ha. det tyckte jag var riktigt kul. Fast de hann inte åka iväg me de satte sig i bilen och var på väg :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Glömt på tävling?

läser att det inte bara e jag och min mamma som är tankspridda, vi skulle te falkenberg (borg i Göteborg) och tävla över helgen, mamma skulle vara duktig och putsa sadlen ordentligt innan så på morgonen lastade dom in alla sakerna och när vi kommer ner till falkenberg och mamma skall rida var är sadelgjorden???? paniken kommer krypande hos min pappa och hans kusin som var häst skötare jo den ligger kvar i sadlekammaren på sadelbocken, så dom fick leta upp en häst affär så där på fredag em (kan sägas att jag hade inget med det att göra var endast 6 år)

själv har jag glömt hjälmen hemma fast vi var på grann klubben och tävla typ knappa 5 min bort så pappa fick åka te baka te stallet och hämta den igen.

det är dock inte så kull att glöma ngt så nu förtiden har jag en cheklista som är inplastad (laminerad) väldigt chigit
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag vet en tjej som faktist åkte iväg utan hästen dem hann inte så långt som tur var.
 
Sv: Glömt på tävling?

Inte glömt ngt på tävlingsplatsen, däremot att ta med TILL tävlingsplatsen. Glömde kavajen en gång! :o
Och det på samma tävlingsplats där jag i anmälan året efter glömde fylla i vilka klasser jag skulle rida!
De måste ju tro jag är helt slut i huvudet på det stället! :o :D

Jag "snodde" ofta nummerlappar från arrangörerna. Glömde ofta lämna tillbaka dem. Så jag är en av dem som anser att man måste ha egen nummerlapp som bästa ändringen i TR på många år... :angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

detta har jag glömt:
*skor, kom till tävlingen med skoterskor och upptäckte att jag varken hade stövlar eller ridskor med mig :crazy:
*sadeljord, fick låna av en annan
*kavaj, fick rida i vanlig tröja
*nummerlapp (ett flertal gånger) som tur är har man snälla klubbkamrater
*ridspö

som ni märker är jag lite glömsk :angel:
 
Sv: Glömt på tävling?

mathil skrev:
Jag vet en tjej som faktist åkte iväg utan hästen dem hann inte så långt som tur var.

:rofl: har också hört en tjej som glömde hästen, men hon han ända fram till tävlingen... hon trodde att mamman lastat hästen och mamman trodde att dotterrna lastat hästen :rofl:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 413
Senast: zarmino
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 221
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 417
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp