Glömt på tävling?

Sv: Glömt på tävling?

Haha, ja, nog allt måste det ha varit en vacker syn, Vickis_82!

Själv har jag glömt sadelgjorden till träningen så mamma fick åka upp till stallet och låna en lite för lång gjord av hingsten.
Sen så glömde jag kavjen på sista tävlingen ( och jag gjorde 2 starter ^^) så jag fick låna en 2 storlekar för liten av Steffi och en annan av Tove, haha!
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har ju inte tävlat så mycket :D men i höstas när jag och en annan från stället jag jobbar skulle sälja lite grejer på en lokal-regional 3 dagars tävling från gårdens ridsportbutik. En tjej, vars pappa äger en butik med trädgårdsmaskiner, foder o dyl. har även hansbo sports sortiment som de säljer. Tjejen hade glömt sin sadelgjord så hon fick i panik springa och köpa en utav oss på tävlingsplatsen :D lite onödigt egentligen då köper in samma grejer för mindre pengar hemma..
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har glömt pengarna att betala klassen med :D
 
Sv: Glömt på tävling?

jag har en polare som har en något virrig morsa. en gång när hon skulle iväg å tävla, så lastade dom in "allt" i bussen, utom hästen och åkte iväg. Döm om tjejens förvåning när hon öppnade luckan å skulle ta ut sin häst. Hennes min var fin, kan jag lova (jag var med, å höll på garva läppen av mig!) Som tur var hann dom hämta pållen. Men hon litar inte på sin morsa efter den gången å dubbelkollar alltid allt numera! :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Glömt på tävling?

Glömde min kavaj en gång :/ Fast vi körde och hämtade den, det var inte så långt som tur var :]
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har bara tävlat klubbtävlingar på ridskolehäst för många år sedan och har väl inte lyckats glömma någonting. Däremot så drömmer jag mardrömmar om att glömma saker till utställningar eftersom jag ställer ut min raskatt. Vissa drömmar så glömmer jag stamtavlan med tillhörande vaccinationsintyg, ibland bekräftelsen, ibland burskynke, ibland mirakelkammen (den är oumbärlig, och ja, den heter så). Jag vaknar alltid kallsvettig. Nu är inte nästa utställning förrens i februari men jag är redan sjukt nervös iom dessa drömmar. Nåväl, det viktigaste är ju stamtavlan och berkäftelse. Resten brukar kunna ordna sig.
 
Sv: Glömt på tävling?

*kl*

Den klassiska sadelgjorden såklart.

En kompis glömde något helt annat... att stänga framdörren till transporten! Lite speciellt att kolla backspegeln och se hästen sticka ut huvudet på landsvägen. Lyckligtvis hade de inte hunnit så långt :p
 
Sv: Glömt på tävling?

Jag har lyckats glömma min cd med musik på till showen, fungerade dock okej utan men endå.. Sedan så trodde jag en gång att jag glömt tävlings kläderna. Fick då rida i Jeans och vanliga gympa skor utan klack.. De fick göra ett undagtag med mig. Sen hittade jag kläderna under en hink i bilen ^^'
 
Sv: Glömt på tävling?

kl.

Betfor, vatten och hink :o Lyckat värre. Fick som tur var låna av andra från min klubb som var på samma tävling :D
 
Sv: Glömt på tävling?

En gång hade jag smörjt så fint och glömt sätta tillbacka sadel jorden... Panik men det fans en häst shopp nära så det fixade sig
 
Sv: Glömt på tävling?

Har *peppar peppar* inte glömt något själv ännu, men polaren glömde sina hästar :angel:

H*n var alltid hypernoga med att kontrollera att allt var med, inte bara en utan helst 4-5 gånger (hade ingenting med nervositet att göra, bara sådan h*n var trots mååånga års erfarenhet av tävlande på hög nationell nivå). Hade anmält 4 unghästar till en lokaltävling ca 3 mil hemifrån, och när h*n kommer fram till tävlingsplatsen och öppnar hästbussen så är den tom :D
 
Sv: Glömt på tävling?

en gång för måånga år sen, tror det var min första tävling el nåt. Så glömde vi att ta med hjälmen..., men det gick bra, fick låna en av polarn som oxå va med.

Ett annat tillfälle som e rätt roligt nåra år efteråt, men långt ifrån då. jag hade startat häst på Åby (ponnytrav), å när vi skulle hem å hade lastat allt..., bar det iväg hem till gården. Väl hemma öppnades luckan på lastbilen å allt skulle plockas ur..., DÅ märkte vi att någon saknades..., nämligen ponnyn som jag tävlat med:rofl:. Gissa om det blev bråttom tillbaka till banan. Jodå, ponnyn stod snällt i sin box å väntade. Sen dess dubbelkollas det alltid att kusarna e med hem oxå!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: zarmino
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 229
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 422
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp