Bukefalos 28 år!

Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så förjordat trött. Jag borde (läs måste) börja städa inför morgondagen. Hur får en lite extra energi? Finns det något knep?
Svarar mig själv: En går och lägger sig. Sedan går man upp kl fyra och börjar städa :mad: Gnäll, gnäll, gnäll. (Men snart ska jag göra något roligt, nämligen plocka massor av blommor och ställa överallt i huset. )
 
Tog fram myggmaskinen ur förrådet och for in till Rusta som är nyöppnade på orten.
De hade inte tabletter till apparaten! Trots att de säljer exakt samma modell. :rage: :rage:

Jag frågade i informationen och de sa glatt att de noterar det jag säger. Känns rätt irriterande att behöva köra 6 mil enkel resa för att köpa en tablett för 100 spänn när affären finns 7 km bort också, men inte bemödat sig om att ta hem grejor till de saker de säljer

Med den här våren och sommaren är myggapparaten helt klart nödvändig. Jag är närmast sönderbiten och knotten har också kalas nu. (och jag är allergisk)
 
Och den blöta sommaren gör att myrorna flyttar inomhus.
Städade rent på fönsterbrädan och inser nu att kanel och Myrr är effektiv skit

Det tog rätt exakt 30 minuter och så var fönstret fullt med myror. Fullt

Så det blev kanel och Myrr igen.
 
Tog fram myggmaskinen ur förrådet och for in till Rusta som är nyöppnade på orten.
De hade inte tabletter till apparaten! Trots att de säljer exakt samma modell. :rage: :rage:

Jag frågade i informationen och de sa glatt att de noterar det jag säger. Känns rätt irriterande att behöva köra 6 mil enkel resa för att köpa en tablett för 100 spänn när affären finns 7 km bort också, men inte bemödat sig om att ta hem grejor till de saker de säljer

Med den här våren och sommaren är myggapparaten helt klart nödvändig. Jag är närmast sönderbiten och knotten har också kalas nu. (och jag är allergisk)
Funkar myggapparaten också på knott alltså? Är du nöjd med den?
 
Funkar myggapparaten också på knott alltså? Är du nöjd med den?
Jag var JÄTTEnöjd med den när den panikköptes. Den fångade rejäla mängder!

Svidknott är en mygga och att reducera även dem är underbart. Vanlig knott är inte lika lockad men visst - de flyger in där de med.

jag har en sån här
http://www.rusta.com/se/mygg-och-insektsfalla-mosquito-powertrap-mt-125-p90751068.aspx

Tabletten räcker i flera veckor och man bör tömma behållaren minst ett par tre gånger i veckan för den blir full.
När ett kafé i närheten skaffade en blev även grannarna lättade eftersom de också upplevde en påtaglig förbättring av läget.

Jag har normalt inte speciellt mycket mygg men en sommar för några år sedan var det så mycket mygg att det praktiskt taget bolmade runt en när man var utomhus. Med den här våren och försommaren har det kläckts mygg i extrema mängder och jag vill inte vänta tills det blir katastrofläge....
 
Pankreatit skov. Att ha ont i magen lägger lite sordin på sinnesstämningen, speciellt när morfinet är slut :banghead:.
Vägrar sitta på akuten på en helg.
 
Stackare :( Hade jag kunnat hade jag skickat dig en karta men det hade ju ändå inte kommit fram i tid :(
:heart Tack tack. Får av en vän (som har cancer :cry:) imorgon så jag försöker krossa mina Targiniq (långtidare) så jag ska klara mig har jag bestämt. Vi har samma medicin.
Vill inte sitta 7 timmar på akuten ... vill inte vill inte ....
Kontaktar läkaren på måndag.

Hemskt rart av dig. Random acts of kindness :up:
 
Senast ändrad:
Glömde av att jag nyss satt in en spiral, och nu vid blödning glömmer av sig och använder menskoppen. Nu har den jävla spiralen flyttat sig ur läge och trådarna sticker ut.

Och brorsans obduktionsrapport kom, ingen dödsorsak hittad.

Mindre bra dag idag.
 
:heart Tack tack. Får av en vän (som har cancer :cry:) imorgon så jag försöker krossa mina Targiniq (långtidare) så jag ska klara mig har jag bestämt. Vi har samma medicin.
Vill inte sitta 7 timmar på akuten ... vill inte vill inte ....
Kontaktar läkaren på måndag.

Hemskt rart av dig. Random acts of kindness :up:

Men är det inte farligt att krossa långtidare? Jag har alltid fått höra att det är totalt livsfarligt att göra det för att koncentrationen i blodet blir alldeles för hög på en gång och att det i sig kan ge andningsdepression. Men det kanske är olika för olika preparat?

Jag förstår verkligen att du inte vill sätta dig på akuten. Det är fruktansvärt jobbigt att behöva vänta där, då är det bättre att ligga hemma och plågas och hoppas på att det ger med sig. Jag vet ju hur många timmar jag har fått vänta sammanlagt på akuten innan jag hade fått veta vad som felades med min mage och innan jag hade fått medicin som hjälpte för det mesta. De senaste gångerna jag har tvingats åka in har det varit med ambulans för då har "hemmamedicinerna" inte hjälpt och jag haft så ont att jag knappt har varit kontaktbar och då går det undan på akuten så då går det an. Tack och lov var det ett tag sedan det behövdes nu och jag hoppas att jag aldrig någonsin behöver åka in akut igen.

Ta hand om dig!
 
Jag vill gnälla på att jag är så känslig mot insektsbett. Det verkar bli värre och värre med åren.
Var ute och fick några mygg- och några knottbett och det kliar infernaliskt och jag mår lite illa.

Och så vill jag gnälla på att jag har så uselt med pengar och lönen kommer inte förrän på torsdag.:arghh: :arghh:
 
Jag avskyr folk på Tradera som inte använder sig av automatiskt vinnarmail. :banghead: Ffa när dom inte skickar ut något relativt fort och heller inte svarar på mail.

Vann en auktion 18/6. Fortfarande inget mail. Grrrrryyyyyyyymt irriterande och jag vill lämna negativt omdöme nu, nu, nu. :devil: :mad:
 
Känner mig gnällig på folk som pinkar på stan, det luktar inte gott när man ska promenera längs en välanvänd gata efter en helg. :yuck:
Gnäller även på folk som inte fattar skylten vid Stadsmissionens second hand om att de bara kan ta emot gåvor under öppettiderna. Låg en stor hög med böcker, kläder och annat utanför deras entré i dag. :down:
Gnäll även till min nacke som gör ont.
 
Min mamma fyller år idag men jag har brutit med henne och pappa så idag känns inte nå kul. Kan inte ha kontakt med dem, för mitt eget bästa. Ska nog ligga i sängen och deppa hela dagen. Varför kan inte alla få ha hyggliga föräldrar? :(

:(

:cry:
 
Min mamma fyller år idag men jag har brutit med henne och pappa så idag känns inte nå kul. Kan inte ha kontakt med dem, för mitt eget bästa. Ska nog ligga i sängen och deppa hela dagen. Varför kan inte alla få ha hyggliga föräldrar? :(

:(

:cry:
Äsch. bra föräldrar är överskattat.

Låt dem inte äta av din energi. Det är en del av det dåliga hos dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Ananazen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 192
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 611
Senast: Fibusen
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 045
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp