Bukefalos 28 år!

Göingeritten

Lady_D

Trådstartare
Vår första CR gav mersmak så nu siktar vi in oss på T50 på Göingeritten. (Proppen är ju förvisso inte ute än men det står att de ska ha 50 km i tävlingsterminen...)
Är det många här som ska rida?

Vad säger ni om banan? Något speciellt man ska tänka på iför och där?
 
Sv: Göingeritten

Vart går den? Grattis till att det gick så bra för dig!
Från Susanne(som red bredvid ett tag)
 
Sv: Göingeritten

Ska de inte ha CR? Då faller hela min planering..

Jag hade tänkt rida CR där nämligen. Trist..
Fast det känns lite oroväckande att proppen inte är ute än, en månad kvar till tävlingen.
 
Sv: Göingeritten

Hej
Jag har den inplanerad men har inte riktigt bestämt om det blir 50 eller 80 tyvärr lutar det åt 50 för vi har lite kondition kvar (jag alltså)..
 
Sv: Göingeritten

Ska de inte ha CR? Då faller hela min planering..

Jag hade tänkt rida CR där nämligen. Trist..
Fast det känns lite oroväckande att proppen inte är ute än, en månad kvar till tävlingen.

Det var iallafall tänkt att det skulle vara både 50CR och 30PP och så 50, 80 och 120 då men vi får väl hoppas och se...
 
Sv: Göingeritten

Tack så mycket!

Nu känner jag mig lite dum, men på klassen CEI* 80 står det att man ska se den internationella proppen. Var hittar man den någonstans?
 
Sv: Göingeritten

Den kommer nog så snabbt de kan. Då hittar du den på samma ställe.
Glimma verkar ha lite distansarrangörsproblem.
// Linda
 
Sv: Göingeritten

Herregud vilka startavgifter de har, det blir nog en omplanering av tävlingarna för min del. Har ingen lust att betala 1000kr för en vanlig nationell 8mil. Synd för banan är ju så himla fin.
 
Sv: Göingeritten

Med tanke på vad det kostar att arrangera en så här stor ritt så kan det behövas inkomster. Dock tycker jag att * klasserna ska betala detta o inte de nationella.
// Linda
 
Sv: Göingeritten

Jag tycker det kan få kosta. Vet man vilket enormt slit det ligger bakom en tävling, så borde klubbarna få en skaplig inkomst, vilket inte alls är fallet.
Ibland får de inte ens tävlingarna att gå runt...

Distans är ju inte en så dyr hästsport ändå, jämfört med hopp och dressyr, där folk får betala massor varje vecka i träningsavgifter.
 
Sv: Göingeritten

Det finns distansryttare som lägger en hel del pengar på träning också bland annat jag själv.

Håller med dig Linda, de som startar de nationella klasserna ska inte behöva sponsra ryttarna i de internationella klasserna.
 
Sv: Göingeritten

bara av ren nyfikenhet, hur lägger du ner pengar på träning? har du någon tränare eller är det tex kostnader för att åka någonstans att träna?
 
Sv: Göingeritten

Jag åker till två olika dressyrtränare och tränar regelbundet. Den ena åker jag 4,5 mil till och den andra 1 mil.
 

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 073
Senast: skogaliten
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 604
Senast: Eurydome
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
11
· Visningar
2 504
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 622
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad läser du just nu?
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp