Bukefalos 28 år!

Göingeritten

Sv: Göingeritten

Man behöver inte vara proffs för att inse att 3 dl kornkross är för lite kraftfoder när hästen är för smal.
Men visst, jag kan prata lite med er på Göinge, om jag åker dit.
 
Sv: Göingeritten

Man behöver inte vara proffs för att inse att 3 dl kornkross är för lite kraftfoder när hästen är för smal.
Men visst, jag kan prata lite med er på Göinge, om jag åker dit.

a, tack! - läs själv det du skriver till mig :crazy:
 
Sv: Göingeritten

Hejsan!

Tyvärr komemr jag inte på Göingeritten, då min häst är skaddad i sitt bakeben.
Men får önskar er alla lycka till, hoppas det blir fint väder och en fin ritt för er alla.


MvH Ellinor & Baarock - :grin:

OBS
Kommer inte tävla föränst nästa år!
 
Sv: Göingeritten

Så nu är det dags att inte sängen så att man orkar gå upp tidigt och vara pigg imorgon. Ska bli fantastiskt kul.:bump:

Om det är någon som tänker ta en massa foton imorgon så hade jag jätte gärna sett några på mig och pållen. Vi har nr 38.

Hoppas vi får bra väder! See you soon!
 
Sv: Göingeritten

Lycka till idag, alla som startar Göingeritten!
Gretka och jag får stanna hemma tyvärr eftersom hon precis varit förkyld :(
 
Sv: Göingeritten

Ja det gick lite både och idag. Pållen var super pigg och gick hela första slingan med spetsade öron :) och vi red hela utan att skritta en gång. Fantastiskt positiv och absolut inte ett dugg trött.

Men sen i grinden så markerade han plötsligt på hö fram... Han var helt ren och fin ute på slingan så min gissning är att han fått ont av att trampa på en sten eller liknade och att det inte började kännas förrän adrenalinet gick ner i grinden. Lite trist men det är ju sånt som händer:cool:

Nu väntar lite övervakning av det hela och åtminstone två veckors vila. Men räkna med att vi är tillbaka till våren:bump: detta är ju roligt och passar pållen som hand i handsken.
 
Sv: Göingeritten

Vad kul att du är nöjd med honom, så tänker jag också när det inte riktigt går som planerat. Se det positiva :)

Har du en aning om några resultat?
 
Sv: Göingeritten

Vet iallafall att i 50T så gick placeringarna till
1: Pia Steisjö och Pamiros
2: Jennice Sjöholm och Amadeus

och godkända blev även
Angelica Burdett och Payrish Poesi
Hillevi Svensson och Beststjern
Liza Borgö och Wictoria Sheik (jag och mitt livliga sto alltså :) jippiee!!)

Är inte riktigt säker på hur det gick i de andra klasserna, åkte därifrån innan allt var klart också.

Men det är säkert någon annan som vet?
 
Senast ändrad:
Sv: Göingeritten

Tack, vad gullig du är! Blev så himla glad! :)

Här är lite foton som min hinknisse tog under dagens lopp: http://picasaweb.google.se/101027105389415017950/GOINGERITTEN2010#

Helt fritt att ta vilka bilder man vill och säg till om jag ska ta bort något kort!

Hej Liza!

Härligt att ni tog er runt godkända trots strulet med tappskon :)

Fina bilder! Jag gillade den som var tagen på mig och Pia när vi kyler henne efter ankomsttiden i grinden :) Hon har en så härlig blick där!

Mvh Angelica
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Göingeritten

Ja du ser verkligen så härligt glad ut! Jättekul med bilder, jag lånade några till SkDs hemsida!
 
Sv: Göingeritten

Hej Liza!

Härligt att ni tog er runt godkända trots strulet med tappskon :)

Fina bilder! Jag gillade den som var tagen på mig och Pia när vi kyler henne efter ankomsttiden i grinden :) Hon har en så härlig blick där!

Mvh Angelica

Jaaa verkligen! Sån himla tur att du såg när skon föll av, det gjorde ju allt väldigt mycket enklare, så vi slog faktiskt på den innan vi gick in till veterinären :) Så tack för att du var så uppmärksam, för trevligt sällskap att du hjälpte oss redan i början med var vi skulle parkera och ta vägen! :) Jättetrevlig stämning överallt, det är så härligt!
- -
Tack M! Du & Greta kommer vara lika glada när det är dags för er nästa gång, det är jag säker på!
 
Sv: Göingeritten

Nu finns resultaten uppe på Glimma RF's hemsida.
Snabblänk: http://glimmarf.se/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=60

Grattis allihop och stort tack till arrangörerna för en bra tävling! Snälla, trevliga funktionärer och bra banor!

Vi tackar och bugar för era fina kommerntarer :laugh: Vill även tacka er för att ni alla var på bra humör och supertrevliga! (Iaf de jag mötte :D)

Jag tog lite fotton men blev inte så många då jag var fast vid grillen :grin: Men tog massa bilder på prisutdelningen till 12 milaren, dock blev dom flesta på det jättefina ekipaget som vann :d
 
Sv: Göingeritten

Jaaa verkligen! Sån himla tur att du såg när skon föll av, det gjorde ju allt väldigt mycket enklare, så vi slog faktiskt på den innan vi gick in till veterinären :) Så tack för att du var så uppmärksam, för trevligt sällskap att du hjälpte oss redan i början med var vi skulle parkera och ta vägen! :) Jättetrevlig stämning överallt, det är så härligt!
- -
Tack M! Du & Greta kommer vara lika glada när det är dags för er nästa gång, det är jag säker på!

Var det till dig jag slog på tappskon? :angel:
 
Sv: Göingeritten

Jaa det tror jag! :) Vi var var din första "kund" iallafall, ett fuxsto :)
Och du gjorde ett jättebra och snabbt jobb, hann kanske inte säga det ordentligt men det var väldans uppskattat!

Vi vill gärna se dina bilder!


Haha då var det till dig jag gjorde det ;) Tack för berömmet, det är ju mitt jobb, så försöker bara göra det så smidigt som möjligt för er båda :)
 

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 898
Senast: skogaliten
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 576
Senast: Eurydome
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 132
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 560
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp