Gör någon glad idag

Texaz

Trådstartare
Tänker mig en liten utmaning, eller något i den stilen iaf :)

Fick idéen när chefen berättade hur glad en person blivit när jag stoppade hen i affären och sa hur roligt jag tyckte det var att hens häst skulle delta i helgens elitauktion, och att jag följde dem.
Känner personen enbart ytligt via jobbet, men ville ändå säga det, då helt utan baktanke.
Men att idag få höra hur glad denne blivit fick mig att tänka att det ju faktiskt kan vara så enkelt att sprida glädje.

Så nu tänkte jag att vi skulle sprida lite glädje omkring oss, vet ju att många bukefalister är bra på att stötta och supporta här, så varför inte göra detsamma mot andra människor.

Nu GÖR säkert många det ändå, men kanske kan vi peppa varandra att göra fler människor glada:love:

Så tanken är att vi skriver om när/hur vi gjort någon glad;)
 
Ingen enskild grej men hästvärlden är så full av bitchiga människor så jag försöket agera motpol och strössla positiva saker om folks hästar, ridning, utrustning och funktionärer när jag är iväg på sånt .
 
Ingen enskild grej men hästvärlden är så full av bitchiga människor så jag försöket agera motpol och strössla positiva saker om folks hästar, ridning, utrustning och funktionärer när jag är iväg på sånt .

Kör på samma stil jag. I förrgår var en fd hästägare i stallet (Fick ta bort sin häst förra vintern) och red en annans häst. Jag tyckte verkligen hon bevarat sin ridning trots att hon inte har nån häst längre och bara rider sporadiskt. Det gjorde hennes dag och det bjuder jag på 💕

Jag brukar vara extrasnäll mot entreprenörer och liknande på jobbet. Det ger så mkt tillbaka att bara ge litegrann av sig själv. Tex bjuda lastbilsåkarna på kaffe.
 
Vet inte om det räknas men jag gjorde min chef samt mina kollegor väldigt (skade)glada idag.

Vi satt i lunchrummet och snackade om ett projekt vi är involverade i. Jag har tidigare varit ute på byggarbetsplatsen och tagit bilder som jag nu skulle visa för resten av gänget och eftersom min chef satt i mitten gav jag honom min telefon så att han kunde visa för resten av kollegorna.
Jag hade tagit ca 30 bilder så det var rätt mycket att bläddra igenom och mitt under bildvisningen får jag ett sms från en kille jag har en sexuell relation med.
Vår konversation har stundtals varit rejält fräck och vi har skrattat hejdlöst åt varandras sms, det ena värre än det andra men det jag fick idag var det värsta någonsin.
Killen hade tagit en bild uppifrån när han hade lagt sin käraste ägodel i ett korvbröd, med texten: "Jag serverar korv här ikväll!"

Chefen som satt och bläddrade igenom alla bilder råkade trycka upp konversationen så fort sms-et kom så ingen som satt i närheten kunde missa det heller.

Ett allmänt gapflabb bröt ut, följt av chefens: "-Är det SÅNT du sysslar med på arbetstid?!?" :rofl:


Nu kallas jag för "korvgumman" på kontoret.
 
@Zinfernia Jag är så paranoid att jag alltid sätter flightmode när jag lämnar ut min tfn exempelvis för att filma träning eller annat med hästen. Kan vara en ide ;) Nu verkar du ju tagit det med ro, jag hade dött, men det är ju tur att jag inte får såna meddelanden heller...
 
@Zinfernia Jag är så paranoid att jag alltid sätter flightmode när jag lämnar ut min tfn exempelvis för att filma träning eller annat med hästen. Kan vara en ide ;) Nu verkar du ju tagit det med ro, jag hade dött, men det är ju tur att jag inte får såna meddelanden heller...
Ja först skämdes jag otroligt mycket men jag har tack och lov väldigt roliga kollegor. Det tog inte lång stund innan vi alla skrattade så vi grät och skämten och pikarna haglade givetvis genom rummet, det var bara att bjuda på det. Jag försökte förklara att jag inte brukar få sms av den typen men det var ingen som trodde mig 😅
Killen tog det rätt chill han med :rofl:
Screenshot_20191002_230644.jpg
 
Ja först skämdes jag otroligt mycket men jag har tack och lov väldigt roliga kollegor. Det tog inte lång stund innan vi alla skrattade så vi grät och skämten och pikarna haglade givetvis genom rummet, det var bara att bjuda på det. Jag försökte förklara att jag inte brukar få sms av den typen men det var ingen som trodde mig 😅
Killen tog det rätt chill han med :rofl:Visa bifogad fil 37521

Jag är SKITNERVÖS när jag skickar mer explicita sms till min särbo... jag vill INTE att de hamnar hos någon kollega! :rofl:
 
Vill tipsa om Vykortshjälpen. Det är ett privat initiativ för t.ex. ensamma eller sjuka människor som behöver muntras upp. Det går till så att man kollar i gruppens ärenden, som är numrerade, vill man skicka vykort till någon så sänder man meddelande till Vykortshjälpen via messenger eller email med numret på ärendet man vill skicka kort till.

https://vykortshjalpen.wordpress.com/

De har även en Facebooksida.
 
Vet inte om det räknas men jag gjorde min chef samt mina kollegor väldigt (skade)glada idag.

Vi satt i lunchrummet och snackade om ett projekt vi är involverade i. Jag har tidigare varit ute på byggarbetsplatsen och tagit bilder som jag nu skulle visa för resten av gänget och eftersom min chef satt i mitten gav jag honom min telefon så att han kunde visa för resten av kollegorna.
Jag hade tagit ca 30 bilder så det var rätt mycket att bläddra igenom och mitt under bildvisningen får jag ett sms från en kille jag har en sexuell relation med.
Vår konversation har stundtals varit rejält fräck och vi har skrattat hejdlöst åt varandras sms, det ena värre än det andra men det jag fick idag var det värsta någonsin.
Killen hade tagit en bild uppifrån när han hade lagt sin käraste ägodel i ett korvbröd, med texten: "Jag serverar korv här ikväll!"

Chefen som satt och bläddrade igenom alla bilder råkade trycka upp konversationen så fort sms-et kom så ingen som satt i närheten kunde missa det heller.

Ett allmänt gapflabb bröt ut, följt av chefens: "-Är det SÅNT du sysslar med på arbetstid?!?" :rofl:


Nu kallas jag för "korvgumman" på kontoret.
HAHAH, åh herregud, jag hade dött om något sådant hänt mig :rofl: :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 517
Senast: verser
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 919
Senast: ako
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 932
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 849
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp