going kronos!!!

Sv: going kronos!!!

*kl*

Vilket grymt lopp han gjorde igår, Going Kronos! :bow:
Jag har aldrig sett honom så snärtig och fin, det bet bra.
Inte lätt att springa i tredjespår när konkurrenterna kan snirkla sig fram en betydligt kortare väg. Men kusken är ju också en del av ekipaget. Kan dock inte låta bli att fundera på hur mycket bättre det skulle kunna gå med tex Johnny Takter i sulkyn.

Och faktum kvarstår. Trots att hästen tjusat oss under två säsonger så har han ännu "bara" vunnit ett storlopp.
 
Sv: going kronos!!!

I och för sig så fick Going ett tufft lopp,men jag tror ändå det var bra för han psyke att inte bomba på i ledning för en gångs skull.
 
Sv: going kronos!!!

Är det inte dags för ludde att få böter eller avstängning för "olämpligt uppförande"?
Alla kan väl få otur när en annan häst får ett bättre lopp, men inte slänger dom spön hur som helst för det!
 
Sv: going kronos!!!

Säg mig då vad Takter skulle ha kunnat göra annorlunda i går?

Just i lördags så fanns det väl inte så mycket annorlunda att göra?
Men i det långa loppet så är det de små detaljerna som gör det, framför allt på den absoluta toppnivån. Och även om jag är full av beundran för Lutfis hästkunnande så är han ingen elitkusk.
 
Sv: going kronos!!!

Är det inte dags för ludde att få böter eller avstängning för "olämpligt uppförande"?
Alla kan väl få otur när en annan häst får ett bättre lopp, men inte slänger dom spön hur som helst för det!

Håller absolut med.

Börjar ärligt talat ledsna på hans "snorungsfasoner".

Så fort det inte går hans väg är det fel på annat. Är det inte domarna så är det banunderlaget eller annat.

Visst förstår man att han kan bli besviken, det blir väl alla.
Men långtifrån alla beter sig som han gör.

Det är väl andra gången på en vecka han kastar spöt?

Vad skulle han själv säga om någon annan hade kastat spöt och det hade kommit farandes mot hans häst? Jo, då skulle det skrikas böter och avstängning..

Tycker också att både media och travvärlden bara "lallar" med honom, han verkar få bete sig som han vill, vågar ingen säga ifrån?
 
Sv: going kronos!!!

Möjligt. Men på tings- och hovrätt bet inte snorungsfasonerna i vart fall.

Jag tycker han är rolig, jag. Det kanske inte är så himla bra alla gånger att fara ut så där som han gör om allt möjligt, men det är ju hans personlighet. Jag tror nog att han lider av det mest själv. Och så himla lindrigt kommer han väl inte undan? Jag tycker han får böter i parti och minut och är i luven på domare och andra.

Nej, Lutfi for President! :bump:
 
Sv: going kronos!!!

Möjligt. Men på tings- och hovrätt bet inte snorungsfasonerna i vart fall.

Jag tycker han är rolig, jag. Det kanske inte är så himla bra alla gånger att fara ut så där som han gör om allt möjligt, men det är ju hans personlighet. Jag tror nog att han lider av det mest själv. Och så himla lindrigt kommer han väl inte undan? Jag tycker han får böter i parti och minut och är i luven på domare och andra.

Nej, Lutfi for President! :bump:

Tur är väl det, hur skulle det annars vara.

Vad är det som är roligt med att kasta spöet rakt vid målgång trots att andra ekipage finns runtomkring?
 
Sv: going kronos!!!

Möjligt. Men på tings- och hovrätt bet inte snorungsfasonerna i vart fall.

Jag tycker han är rolig, jag. Det kanske inte är så himla bra alla gånger att fara ut så där som han gör om allt möjligt, men det är ju hans personlighet. Jag tror nog att han lider av det mest själv. Och så himla lindrigt kommer han väl inte undan? Jag tycker han får böter i parti och minut och är i luven på domare och andra.

Nej, Lutfi for President! :bump:

Hehe;) Kan väl hålla med lite. Blir ju klart mer underhållande att kolla på Vinnare i alla fall.
 
Sv: going kronos!!!

Jag tror att det är Luddes hetsiga humör som gör att han ligger i topp i bötesligan varje år och i bland undrar man väl hur han tänker när han gör vissa styrningar men hans resultat talar ju ändå för sig! :idea:

Jag tycker att han "rattat" Going betydligt lugnare än vad han gjort med en del andra hästar nu när han matchas mot eliten.
 
Sv: going kronos!!!

Ja.

Så klart menar jag inte att han ska få bryta mot reglementet utan att bli bestraffad som de andra kuskarna, men att han har en aggressiv körstil och lite lätt att brusa upp över saker måste få vara upp till honom. Det verkar ju finnas gott om hästägare som tycker att det är ok att ha häst hos honom ändå.
 
Sv: going kronos!!!

Är detta en personlig hetskampanj mot Lutfi?

Väx upp.

:confused:

Nä, absolut inte.
Men jag har åsikter om det beteendet han visar upp stundtals. Hade tyckt lika dant oavsett vem det hade varit

Visste inte att man inte fick ha åsikter här.?

Men jag är hemskt ledsen för att jag försökte delta i en av era trådar, skall icke upprepas!.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 045
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Pratsch
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 546
Senast: Crossline
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 443
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp