Graviditet med oeniga föräldrar

@mariiewijk


Hade HAN ens nåt preventivmedel då undrar jag? Varför ligger det på henne? Det är inte lagligt bindande att göra abort för att man trodde innan sex att man skulle vilja göra det.

Är så less på gnälliga killar som inte ens har vett nog att skydda sig och som sen kommer och bölar över att de blivit fäder. Ha inte sex då, barnrumpor!

Varför skulle man inte kunna vara ledsen och ha ångest över sina misstag? Jag förstår inte alls din attityd, det är väl helt förståeliga känslor i ett sådant läge. Hur ser du på föräldrar som orsakar sina barns död genom oaktsamhet? Blir du less på att de sörjer sina barns död och tänker "Var inte oaktsam då, idiot!"?
 
Varför skulle man inte kunna vara ledsen och ha ångest över sina misstag? Jag förstår inte alls din attityd, det är väl helt förståeliga känslor i ett sådant läge. Hur ser du på föräldrar som orsakar sina barns död genom oaktsamhet? Blir du less på att de sörjer sina barns död och tänker "Var inte oaktsam då, idiot!"?

Poängen med bölandet är ju i regel att de tycker att de inte ska behöva ta konsekvenserna (betala underhåll, ta hand om sitt barn) av sitt handlande (sex), utan tycker att kvinnan ska ta dem istället. Det är iallafall så jag förstår @niphredil i hennes inlägg. Inte att det handlar om de som tycker att det var tråkigt men som tar sitt ansvar i situationen iallafall. Men du får gärna rätta mig om jag har fel i det, @niphredil :)
 
Jag är mest förundrad över hur båda två ens kan komma på tanken att använda abort som preventivmedel :eek: Ren jävla idioti!!!

Att det finns fäder som inte vill vara det är alldeles för vanligt, men om de inte växt upp i en bunker så vet de ju hur de ska göra för att undvika att bli det. Att inte skydda sig har då verkligen aldrig vart en av de metoderna!
 
Jag är mest förundrad över hur båda två ens kan komma på tanken att använda abort som preventivmedel :eek: Ren jävla idioti!!!

Eh, barnet ska ju tydligen födas? Då har HON i vart fall inte gjort det.

Att killen påstår att hon lovat göra abort innan de hade oskyddat sex är så korkat att det inte går att fästa något avseende vid det. Tänk en hångelsituation, han säger att han inte har några kondomer varpå hon svarar "Det är lugnt, jag gör abort, jag lovar". Tror inte det.

OM nu inte hela tråden är en trolltråd, förstås.
 
Eh, barnet ska ju tydligen födas? Då har HON i vart fall inte gjort det.

Att killen påstår att hon lovat göra abort innan de hade oskyddat sex är så korkat att det inte går att fästa något avseende vid det. Tänk en hångelsituation, han säger att han inte har några kondomer varpå hon svarar "Det är lugnt, jag gör abort, jag lovar". Tror inte det.

OM nu inte hela tråden är en trolltråd, förstås.

Det var därför jag skrev "komma på tanken" då tanken, enligt trådstarten, uppenbarligen funnits där även om det inte gick så långt i det här fallet. Då det bara är den vi har att gå efter så kan man ju inte utgå från att hälften är sann men just det vi själva tycker låter extra udda är lögn.

Jag kände, när jag själv var i den åldern, ett par tjejer som helt klart hade kunnat klämma ur sig en sån sak så jag har inga som helst problem med att tro att det kan ha vart precis så.
 
Måste bara lite snabbt inflika att två kondomer ger ett sämre skydd än en kondom, eftersom kondomer inte är utformade för att sitta mot en annan kondom, och friktionen mellan kondomerna kan göra så att de lättare går sönder. Det ska tydligen också vara lättare att de glider av isf.

Det beror helt på var man sätter den andra kondomen :angel:

TS
Jag förstår att det är en jobbig situation. Det låter som om fadern har ganska många problem i sitt liv och han låter onekligen som en unfit (vad säger man på svenska?) förälder.
Men gjort är gjort och kan inte göras ogjort. Det är bara att acceptera.

Angående att växa upp utan biologisk far. Jag har en vän som inte visste vem hans pappa var förrän han blev myndig. Han brydde sig inte ett skit och när han väl fick veta ryckte han bara på axlarna. Kanske en ovanligt iskall kille, men han har ordning och reda i sitt liv trots att han inte hade någon pappa i närheten.
Jag vet också fall där pappan varit alkoholiserad och barnen har fått lida. Det är ingen rolig situation..
Dilemma utan dess like. Omöjligt att svara på.
Om han "hatar" tjejen i fråga (varför låg han ens med henne då?) låter det inte speciellt lämpligt att han ska vara en så att säga aktiv far. Det känns som om barnet kommer hamna i mitten och få höra all möjlig skit (när det blir äldre menar jag här).

Nej, usch jag vet inte! Otroligt korkat alltihop. Alkohol och svag karaktär.. Jag har fördomar så det sprutar ur öronen på mig, men jag kan inte låta bli.
 
Varför skulle man inte kunna vara ledsen och ha ångest över sina misstag? Jag förstår inte alls din attityd, det är väl helt förståeliga känslor i ett sådant läge. Hur ser du på föräldrar som orsakar sina barns död genom oaktsamhet? Blir du less på att de sörjer sina barns död och tänker "Var inte oaktsam då, idiot!"?
Jag menar givetvis inte att man inte får vara ledsen utan att man KLAGAR, skyller ifrån sig och tycker synd om sig själv.

Att du jämför en snubbe som knullat utan kondom som blir sur och grinig på tjejen och tycker synd om sig själv med föräldrar som förlorat sina barn får stå för dig.
 
Eh, barnet ska ju tydligen födas? Då har HON i vart fall inte gjort det.

Att killen påstår att hon lovat göra abort innan de hade oskyddat sex är så korkat att det inte går att fästa något avseende vid det. Tänk en hångelsituation, han säger att han inte har några kondomer varpå hon svarar "Det är lugnt, jag gör abort, jag lovar". Tror inte det.

OM nu inte hela tråden är en trolltråd, förstås.

Jag tror inte heller en sekund på att hon lovat det, låter som en efterhandkonstruktion från hans sida.
 
Jag tror inte heller en sekund på att hon lovat det, låter som en efterhandkonstruktion från hans sida.

Skulle det vara sant så spelar det ju ingen roll för hans del heller, det fråntar ju inte hans ansvar över att se till sina egna förbaskade spermier.

Dessutom, om det är sant, så är det ju oerhört korkat att ens gå med på en sån sak. Jag känner verkligen ingen som helst sympati med människan, varenda 20-åring med normal förståndsnivå vet ju hur barn blir till.
 
Jag menar givetvis inte att man inte får vara ledsen utan att man KLAGAR, skyller ifrån sig och tycker synd om sig själv.

Okej, ser ändå inte det som ett dugg konstigt när man just fått reda på en sån sak. Killen är 20 år, och kanske trodde på henne när hon sa att hon skulle göra abort om hon blev gravid, och trodde säkert saken var ur världen när han inte haft någon kontakt med henne på något halvår. När han då precis får reda på en sån sak som förändrar hela hans liv är det klart att det rör upp en himla massa känslor. Tycker inte det är klandervärt att han i det läget tänker saker som "hon sa ju att hon skulle göra abort" och "varför har hon inte sagt något förrän nu?!" och känner en uppgivenhet över det.
 
Tycker inte det är klandervärt att han i det läget tänker saker som "hon sa ju att hon skulle göra abort" och "varför har hon inte sagt något förrän nu?!" och känner en uppgivenhet över det.

Nej, det kanske han tänker och känner. Men att han pratar om det så uttalat att han säger det till en person som startar en tråd om det på internet - då låter det som lite mer än osorterade spontana tankar när man är i chock.
 
Okej, ser ändå inte det som ett dugg konstigt när man just fått reda på en sån sak. Killen är 20 år, och kanske trodde på henne när hon sa att hon skulle göra abort om hon blev gravid, och trodde säkert saken var ur världen när han inte haft någon kontakt med henne på något halvår. När han då precis får reda på en sån sak som förändrar hela hans liv är det klart att det rör upp en himla massa känslor. Tycker inte det är klandervärt att han i det läget tänker saker som "hon sa ju att hon skulle göra abort" och "varför har hon inte sagt något förrän nu?!" och känner en uppgivenhet över det.

Äh, nonsens. Som han beskrivs i tråden tänker han (på nåt sätt... :cautious:) skita i sitt ansvar. Det är inte samma sak som att han tycker det är jobbigt. Min sympati för honom: 0.

Den enda tanke jag orkar uppbåda för hela situationen: stackars, stackars unge... :(
 
Äh, nonsens. Som han beskrivs i tråden tänker han (på nåt sätt... :cautious:) skita i sitt ansvar. Det är inte samma sak som att han tycker det är jobbigt. Min sympati för honom: 0.

Den enda tanke jag orkar uppbåda för hela situationen: stackars, stackars unge... :(
OM det nu är sant. Det kan inte vara många 17-åringar per år som föder barn i Sverige.
 
OM det nu är sant. Det kan inte vara många 17-åringar per år som föder barn i Sverige.

Nej, ungefär 6 barn per 1000 unga tjejer/kvinnor i åldern 15-19 (enligt Socialstyrelsen). Så några stycken är det ju, men inte så många. Lite fördomsfullt gissar jag att en ganska stor andel av dem är ensamma blivande mammor i liknande situationer som i den här tråden (oavsett om just den här tråden är sann eller inte).
 
Jag ser det lite så här.

Kanske kan det här vara ett alldeles utmärkt tillfälle för killen att göra något med sitt liv? Att ta tag i alla problem han har o rensa lite i ryggsäcken. En orsak, en motivation till att förändra sitt liv. :)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 467
Senast: Nixehen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 757
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 019
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 732
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp