Bukefalos 28 år!

Grisar, tänder

Sv: Grisar, tänder

För dyrt här också imho

Knappast, eftersom man inte behöver så mycket kött som de flesta äter. Ska man äta det till varje måltid blir det ju dyrt. Men det ger ju bara mitt argument om att I-länder konsumerar mer än vad de behöver mer vatten på sin kvarn.
 
Sv: Grisar, tänder

Växer verkligen betarna hela livet? Man slipar ju ner dom (och de övriga tänderna) bara några dagar efter födseln. Eller gör man detta bara för att de ska mista den spetsigare toppen och få till en mer trubbigspets när de sedan växt?
Nu tänker jag främst på slaksvinsuppfödning har noll koll på om mans lipar tänder på tamgrisar som föd upp för att kela med...

Läste lite i min bok och såg nu att man slipade främst för att kultingarna inte ska gnaga med de små sylvassa tänderna på spenen men måste nog endå ta mig en vända ut i tillväxtavdelningen och kolla tänder :D
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 276
Senast: fio
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: hamilton1
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 079
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp