H**ks billiga träns?

S

Sofia_Mindy

Vad tycker ni om det som kostar 159 kr?
är det värt pengarna?
min kompis vill så gärna ha det, men jag börjar undra, eftersom det e ¨å billigt
 
Jag har det, men tagit av nosgrimman och bytt pannband. Mässingplopparna blev lösa och hade en tendens till att lossna. Lädret är ganska plastigt, men håller man bara efter det ordentligt tror jag det kan hålla ett tag iaf.
 
Varför har du tagit av det?
O är det jätte plastigt tränset? :confused:
Blir det inte mjukare när man smörjer då?
 
Sköter man det så ska det allt hålla. De har ju olika så billiga varje år men jag har en kompis som köpte det som fanns för flera år sedan, det är fortfarande helt och fint :)
 
Att tränset känns plastigt beror nog på att det är så mkt onödig färg på de.Om man tar och gnuggar bort all överflödig färg,och sen smörjer upp tränset så håller det sig finfint ngr år.
Jag köpte ett billigt träns från Hööks för 99 kr för 6 ån. sen och det ser fortfarande nytt ut.
(Jag har haft ett gammalt Börjesträns a 49 eller 59 kr,som höll i över 10(!) år)
 
Jag köpte ett sådant för två veckor sedan. Först la jag det i läderolja över natten, men det var fortfarande hårt som sten, så jag testade att putsa det med lädersåpa och då blev det supermjukt. Så jag var faktiskt nöjd tills hästkraken tog sönder nosgrimman :crazy: fördelen med hööks är att det är lätt att få byta så nu har jag ett nytt träns som ska putsas in och sånt.

Det är naturligtvis inte någon bra kvalitet på lädret en som promenadridnings träns tycker jag det är ok.

Tror förresten att det är indiskt läder i det.

//Jenni
 
jag beställde mitt träns för 2 år sedan ( på hööks) och de håller än har bara bytatpannbandet ville ha ett annat på mitt träns är mjukt :D den kostade bara 159kr
 
ja har ett träns, köpt på hööks.. ett brunt träns o de e super tycker jag!! har haft de i ett antal år nu.. men nu ska ja nog ha mig ett svart träns.. har svart sadel o funderar på syntetsadel.. så svart passat nog snäppet bättre.. hehe..
 
*lånar knapp*

Köpte ett träns på hööks för 99kr och det höll i 5 år, jag köpte iof ett nytt då, så jag vet ju inte hur länge det skulle hållt annars.

//Sheena
 
min kommpis har ett sånt, jag tycker det är fint.
det har hållt hittils och jag tycker inte att det är plastigt.. mitt träns är förmodligen översmörjt :smirk: det blir skitigt jättelätt och är matt och för mjukt :(
men ett nytt är på väg :) har precis beställt ett jacson novarro , någon som har det? (lånar tråd lite) är det bra?

juice
 
bra.

mitt träns é jätte bra och jag har ett lika dant som dig och jag smörjer det ca 2-3 gånger i veckan och det e faktiskt mjukt... jag köpte mitt på börjes för 119 kr (värt priser iaf) de e snyggt. prova och smörja det ofta. kram :bump:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 911
Senast: Inte_Ung
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 955
Senast: ptr
·
Utrustning Alltså, jag känner mig lite korkat, för jag förstår verkligen inte. Letar nytt träns till min 4-åring och vill inte köpa någonting över...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp