Bukefalos 28 år!

häst gör bus när jag kollar bort

Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Tydligen har vissa aldrig hört talas om ordet säkerhet.:grin:

inget är 100 % säkert , inte ens att rida i paddocken är säkert.

vi håller på med hästar lilla du. Ska man vara 100 % säker ska du nog börja med shack i stället ;)(om ens de är är 100 % säkert :O)
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Har man huvudet på rätt ställe så förebygger man innan en olycka händer.
Det är säkerhet. Och om jag vore du skulle jag inte kalla mig för lilla du...



Trafikvett gäller häst och ryttare då hästen är ett fordon.

tror knappast du har något att tillföra mig vad det gäller varken hantering eller säkerhet med hästar.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Fast jag håller med älgen.

Visst är det aldrig 100% säkert att rida. Med det resonemanget kan man lika gärna strunta i hjälm och säkerhetsväst med? Det är ändå inte helt säkert att rida. Varför rida på inhägnat område? Det är ändå inte 100% säkert.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Tydligen har vissa aldrig hört talas om ordet säkerhet.:grin:

måste bara fråga , vad gör du med din / dina hästar igentligen. du verkar ju inte kunna släppa loss överhuvudtaget. du kanske ska fundera på att ha kul med din/ dina hästar än att bara tänka på VAD som kan hända hela tiden.

stor de i en box hela dagen och rids i ett bombsäkert ridhus hela tiden eller . eller du kanske inte ens sitter på hästen IFALL du ramlar av och bryter ryggen, fast där kanske du har säkeretsväst :o. Fast de är ju inte heller helt säkert den håller, den KANSKE går sönder.:O


bara för du är 37 år och har haft din barndom (om du haft nån ) så kanske jag vill vara barn så länge de går, och då ingår de att testa saker som kan vara dumma ibland. fast ser inte vad det skulle vara för osäkerhet med att vara i en rondell som det kanske är 3 st bilar på en dag som åker där.

det är stor ålderskillnad mellan oss och vi verkae ha helt olika tänke sett på grejjer och bara för du är äldre har inte du mer rätt. Har du inte varit 17 år ? eller har du alltid varit så här grå
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Har man huvudet på rätt ställe så förebygger man innan en olycka händer.
Det är säkerhet. Och om jag vore du skulle jag inte kalla mig för lilla du...



Trafikvett gäller häst och ryttare då hästen är ett fordon.

tror knappast du har något att tillföra mig vad det gäller varken hantering eller säkerhet med hästar.

Men har du inte läst ordentlig ? det är ju ingen trafik där. det är ridväg /bilväg. som sagt som jag skrev innan så åker de 2-3 bilar där per dag och just då kom det ingen bil, och det är ju lika farligt att rida förbi där som at bara gå in på rondellen stegra ,ta kort och fortsätta sen .

herregud då är det väl mer osäkert för fotografen som stod på vägen :O
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Jag gör en hel massa kul med mina hästar. Och troligtvis rider jag bättre än dig också...

Att ha kul är inte detsamma som att bära sig korkat åt.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Nej, det har jag missat.
Sitter vid dotterns slöa dator så förklara gärna vad det är. Försöker jag googla lär det väl börja ryka ur burken eller nått.:p
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Har man huvudet på rätt ställe så förebygger man innan en olycka händer.
Det är säkerhet. Och om jag vore du skulle jag inte kalla mig för lilla du...



Trafikvett gäller häst och ryttare då hästen är ett fordon.

tror knappast du har något att tillföra mig vad det gäller varken hantering eller säkerhet med hästar.

förstår faktiskt inte varför du så gärna måste skriva till mig hela tiden, Du vet ju att vi bara tjafsar. till och med stängt ner en tråd prg de. Är du så girig efter att tjafsa men ungdommar ? :grin:
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Jag gör en hel massa kul med mina hästar. Och troligtvis rider jag bättre än dig också...

Att ha kul är inte detsamma som att bära sig korkat åt.

haha ja de kanske du gör.. so what ? ;) vill du få igång ett bråk om de nu eller :P
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Jag prenumerar på de trådar jag svarat i. Mycket enkelt. Jag fortsätter en diskution.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Jag prenumerar på de trådar jag svarat i. Mycket enkelt. Jag fortsätter en diskution.

herregud vad skriver du som är vettigt då ? du BEHÖVER inte följa upp en tråd om du ändå inte har något vettig att säga. Du har inte märkt att det faktiskt är du som har böjat gå på nu. vad har jag klagat på dig?

du klagar ju på att jag inte är säkert m.m. Vad vet du om något sånt ;) att stegra i en rondell kan vara hur osäkert som helst, men hur säkert som helst också. som t.ex man står ju inte på vägen. rondellen är VÄLDIGT stor , och bara några meter brevid är de ett trav stall som rider äver den där rondellen varje dag med travare.

så du kanske ska ringa travkusken och säga att det är inte säkert att han låter sina hästar ridas över där varje dag. för det är en "öde" bilväg runt.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Omg då ska väl inte Jean Francois Pignon få beträda svenska mark xD

Lek och lär med hästen- hatar dom som nöter... :/

Prince_rear.JPG
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Omg då ska väl inte Jean Francois Pignon få beträda svenska mark xD

Lek och lär med hästen- hatar dom som nöter... :/

Prince_rear.JPG

finns de som tänker på säkerhet alldeles för mycket , och de är de som faktiskt råkar ut mest för olyckor. Jag (som är galnast i gänget iskåne ) har ju ALDRIG skadat mig eller ens fått ont. Jag är ju den enda som inte fått åka ambulans än ju xD så ajni du får butta ut mig på 61 nästa gång vi ska rida över. helst när en stor långtradare kommer ! ;)(ironisk för de som inte förstår )

detta mejl är riktat till challe99 INGEN annan behöver svara på detta.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 628
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 247
Senast: AbCdE
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Trassel12
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 348
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp