Bukefalos 28 år!

häst gör bus när jag kollar bort

Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Det verkar som att sidospåret inte tar slut, men just for the record, gångare och cyklister är också trafikanter, inte bara bilar.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

vi svarar inte älgen nå mer nu, vi skriver med varandra och såna som skriver vettiga komentarer nu. tycker detta börjar gå för långt, vill inte få denna tråd förstörd också bara för "tanten " inte tycker vi är tillräckligt bra i hennes ögon .

Jag tror inte ålder stämmer...
Jo nog bäst så, jag har ont i halsen :P

:cool:
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

orelevant vad han gör i frankrike. I det här landet klassas hästen som fordon ska framföras enligt gällande trafiklagar.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Jag försöker påvisa vad personangrepp är. Något som "vissa" hängivit sig åt i tråden.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Fordon skall inte vistat i mittendelen av rondeller. Det är en cirkulationsplats. Trafikflödet skall inte stoppas.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Hördu, det här är rent av fånigt.

Du har kass attityd till säker hästhantering, och det kommer (sannolikt) att bli bättre när du blir vuxen. Synd bara om det ska krävas en olycka innan du förstår att det inte är en slump att hästar bör hanteras på ett visst sätt för maximal säkerhet. Det är flera som gjort misstagen innan dig, lär av det istället för att utmana ödet.

Typiskt exempel på det jag kallar för "svartahingsten-komplex", innebär att man tycker att "ens egen lilla snuttipluttiga häst aaaaldrig skulle kunna skada en, den kan minsann vara lös i stallet och stegra och inte behöver man grimskaft när man leder heller, för jag och min häst har en speciell relation och jag litar mycket på hästen! INGEN annan kan förstå den så som JAG!"

En häst är en häst och man ska inte bli slapp med säkerheten och börja lita på dom för mycket, då blir det incidenter direkt. Tror alla som har varit med i hästvärlden ett tag här inne kan hålla med om detta.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Vem är du egentligen? Nyss var du djurskyddsinspektör och sen kommer denna tråden... Hmm.
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Hördu, det här är rent av fånigt.

Du har kass attityd till säker hästhantering, och det kommer (sannolikt) att bli bättre när du blir vuxen. Synd bara om det ska krävas en olycka innan du förstår att det inte är en slump att hästar bör hanteras på ett visst sätt för maximal säkerhet. Det är flera som gjort misstagen innan dig, lär av det istället för att utmana ödet.

Typiskt exempel på det jag kallar för "svartahingsten-komplex", innebär att man tycker att "ens egen lilla snuttipluttiga häst aaaaldrig skulle kunna skada en, den kan minsann vara lös i stallet och stegra och inte behöver man grimskaft när man leder heller, för jag och min häst har en speciell relation och jag litar mycket på hästen! INGEN annan kan förstå den så som JAG!"

En häst är en häst och man ska inte bli slapp med säkerheten och börja lita på dom för mycket, då blir det incidenter direkt. Tror alla som har varit med i hästvärlden ett tag här inne kan hålla med om detta.

jag kan säga att jag är så trött på denna tråd över alla anklagelser och jag är är inte speciellt seriös längre och kan tänka mig att challe99 inte heller är de :)

innan du slänger ut nått om hur jag sköter nått är det lika bra om du kommer och hälsar på och ser hur det INGETLIGEN är. Är trött på personer som alltid ska hoppa på andra.


Kan inte människor hjälpa istället för att anklaga nu för tiden..
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Vem är du egentligen? Nyss var du djurskyddsinspektör och sen kommer denna tråden... Hmm.

får man inte fjanta sig på ett forum på internet bara för man är DJURINSPEKTÖR ?

så seriöst tar vi inte internet här i skogarna ;)
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

får man inte fjanta sig på ett forum på internet bara för man är DJURINSPEKTÖR ?

så seriöst tar vi inte internet här i skogarna ;)
:bow:


Jag blir nästan rädd för dom som tar internet så himla seriöst.
Och speciellt på en sidan som här Bukefalos där 83% består av bluffers och 15% besevisers och 2 % ärliga.

Sedan finns det den delen av folk som har ögonen fästa på andra delar av kroppen, tex bakhuvudet och sådant. För dom är det svårt att läsa hela meningar man skriver samt att dom samtidigt ska förstå den. Hmm det är jätte synd om dom... :cry:

Denna tråden har som sakt redan spårat ur då älgen skrev ett inlägg på en helt annan tråd som inte alls hade med detta att göra. Varpå bidrog till att diverse folk börja flumma med henne. :)

O lilla Pansi som inte orkar läsa saker helt och fullt ut så är jag inte djurskyddsinspektör utan djur inspektör och det har jag examens papper - 05 på men inte alls samma uppgifter som en skyddsinspektör har. Men det var kul att du förde det på tal. Men ännu mindre roligt att du gör bort dig så kopiöst genom att skriva om en helt annan sak

Du ger iallafall många ett gott skratt och det är bra, någon måste ju bjuda på sig själv ibland :rofl:

O snälla älgen, sluta ta allt så seriöst. Klart ingen av oss har varit seriösa i denna tråden. :bump: När du skrev en sak i ett annat forum om just detta så bidrog ju det hela till att just detta tappade tråden och man bara drev...
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Du och TS uppträder otroligt barnsligt. Ganska respektlöst mot de som vill diskutera hästhantering på ett seriöst sätt i tråden och föröker förmedla sina erfarenheter och kunskaper.

Patetiskt
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Du och TS uppträder otroligt barnsligt. Ganska respektlöst mot de som vill diskutera hästhantering på ett seriöst sätt i tråden och föröker förmedla sina erfarenheter och kunskaper.

Patetiskt

Vet ej vem du menar, men Ja ts = Pia-moni skapade denna tråden seriöst. Den var det till en början innan folk börja kasta skit på henne. Klart man reagerar och vi drev bara ut sitvationen.

Men vi kan säga amen på det.

Vi var barnsliga med flit :) Inte patetiska på riktigt :)
bara så otroligt trötta på att vissa personer som valt ut ts till track offer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Faktum är att de enda som kastat skit är TS.

Bukefalos ÄR ett seriöst forum.

Antingen tar man seden dit man kommer eller så kanske det vore bättre att "hänga" någon annanstans?
 
Sv: häst gör bus när jag kollar bort

Faktum är att de enda som kastat skit är TS.

Bukefalos ÄR ett seriöst forum.

Antingen tar man seden dit man kommer eller så kanske det vore bättre att "hänga" någon annanstans?

Älgen :O
Så du var seriös när du skrev att Ts skulle mata på sin häst så den inte tog sig genom box dörren?

Berätta gärna för oss andra vad exakt TS har kastat för skit?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 512
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 211
Senast: AbCdE
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Trassel12
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 252
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp