Hästlängtan!

Försök att inte ha dåligt samvete för det, olyckor händer så lätt. Hoppas din häst är på bättringsvägen :heart
Tråkigt att det alltid är ekonomin som ska stå i vägen för ens drömmar... Men det låter ju som att det kan vara ett bra alternativ att rida lite på ridskolan för att få tillbaka motivationen och få hoppa lite!
Jodå, det går sakta men säkert förhoppningsvis åt rätt håll.
Skulle jag göra mig av med hästen skulle jag ha massa pengar att rida på ridskolan för, men men vi får se vad som händer. :)
 
Jag har en häst, men lider ändå av svår hästlängtan :D Min häst är en blivande 3åring som är vansinnigt överbyggd i dagsläget, och dessutom en decimeter mindre än jag hoppats på. Ev. för liten och definitivt för ung för att kunna träna såsom jag vill än på några år. Att packa ett par höpåsar om dagen och reda ut tovor i svansen är inte riktigt vad jag drömmer om. Så jag vill väldigt gärna ha en till. Men hur ska jag ha tid med det, varannan vecka har jag barn och ibland lite oftare än så, sambo som jag vill hinna umgås med och jobbar som minst heltid, skift.. Stod på tur för en box i stallet i somras men hittade medryttarhäst, insåg då hur mycket mer tid det tar med 1 ridhäst utöver min unghäst. Så nu är jag för feg istället. Tänker ibland att jag kan ju ha en färdig ridhäst nästa månad om jag byter ut min, för en kan jag ju ha. Men skulle inte klara att sälja min kloka lilla ponny, hon är en familjemedlem. Kräsen och negativ är jag också. Ridskolan är dålig, hästägare som söker medryttare lite lätt knäppa och inget duger ;) Så får väl längta mig sjuk istället!
Jag är i lite samma sits, men min häst är 25 plus . har dock inte barn. Men jag försöker spara så att det så småningom ska kunna köpa häst.
 
Står nu officiellt i kö för stallplats, men de har en del som står före mig så det lät som att det kan ta ett tag. Tror inte att jag vill ställa mig i det andra stallet som ligger nära, och ställer jag mig längre bort kommer det bli svårt att få ihop livet tidsmässigt. Segt när det enda jag kan göra är att sitta och vänta på att få ett samtal - jag är bra på att fixa saker och har inget tålamod, så känns frustrerande att det inte finns så mycket jag kan göra nu :D
 
Först, sidenote: Jag har inte varit inne på bukefalos på flera år. Men har sånt hästsug och tänkte "Men där fanns alltid bra trådar att läsa!" BAM - hittar den här direkt :D OCH det är några användare jag känner igen! Är helt lyrisk.

Jag sålde min häst inför universitetsutbildning 2011. Har haft två medryttarhästar sedan dess. Båda två slutade jag på för att de flyttade, den första till ett stall längre bort och den nuvarande ska till fodervärd nästa vecka. Och varje gång har det känts lite skönt... för jag har så svårt att engagera mig när det inte är min egen! Det blir liksom inte samma sak, även fast den senaste var jätterolig, mysig och tycker om den supermycket.

Har provat på flera andra hobbys men inte fastnat för något... det verkar bara vara häst som gäller. Men samtidigt är det så himla skönt att inte behöva göra något eller ansvara för något annat än sig själv (kanske sambon, lite ibland) och jobbet.

Angående sambon så känner jag också att jag vill umgås med honom så mycket som möjligt (han är fortfarande lite ny). Jag vet inte heller vad han skulle tycka om att jag skaffade häst i dagsläget... är orolig för att det skulle påverka vår relation negativt att jag är borta så mycket. Det är min första, riktigt seriösa relation. Tro inte att jag inte gör vad jag vill med mitt liv pga sambo, men jag bryr mig mycket om vår relation. Jag gissar att många har erfarenheter med kombinationen sambo + häst ;). Är det någon som vill dela med sig?

Förstår vad du menar med medryttarhäst, jag tycker att det är trevligt, men jag känner att jag vill kunna bestämma själv och ha hela ansvaret.

Jag har ju inte häst än, men... Jag är gift och min make stödjer mig till 100% i mina planer. Det har aldrig varit snack om att det är annat än mitt beslut, men vi har diskuterat tid, pengar och ansvar, för jag vill att han ska vara införstådd med vad det kommer att innebära efter att ha sett för många trådar här på buke om klagande partners. Visst han tycker att det är tråkigt att han inte kommer att se mig lika mycket på vardagskvällar, men han jobbar vanligtvis rätt sent, så ärligt talat kommer det nog inte bli någon större skillnad. Jag kommer även ha hästen i ett stall med mycket service så att det enda jag behöver göra är att rykta och rida. Hade jag varit singel hade jag kanske funderat på andra alternativ.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 829
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 200
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 117
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp